Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار بورس در معاملات امرزو با ریزشی جدی همراه شد و خروج نقدینگی کاملا محسوس بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش 72 هزار و 180 واحدی به عدد یک میلیون و 903 هزار و 259 واحد رسید.

 شاخص کل هم وزن نیز با 10818 واحد افت به عدد 501 هزار و 185 واحد رسید.

همچنین در این روز تعداد 7 میلیارد و 738 میلیون سهم با ارزش 92 هزار و 820 میلیارد ریال معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز فارس، فولاد، فملی، شپنا، شتران، حکشتی و وغدیر بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 571 واحد کاهش به عدد 19 هزار و 909 واحد رسید که تاثیرگذارترین نمادها در این شاخص، مارون، کگهر، آریا، شگویا، ذوب، صبا و دی بودند.

وضعیت حجم و ارزش معاملات و همچنین خروج نقدینگی از بازار نشان می‌دهد که بازار وضعیت خوبی ندارد؛ با این وجود برخی همچنان بر این باورند که بازار به زودی بازخواهد گشت.

این موضوع اما می‌تواند هشداری جدی باشد برای دولت؛ چرا که خروج حدود هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار می‌تواند زمینه‌ساز تزریق پول به سایر بازارها باشد.

جریان خروج نقدینگی اگر ادامه داشته باشد، باید این نوید را داد که در روزهای آتی بازار ارز یا طلا به صورت جدی ملتهب خواهد شد و این دقیقا چیزی است که سوداگران این بازارها می‌خواهند.

این در حالی است که سرمایه در بازار بورس در خدمت تولید بود و جابه‌جایی نقدینگی از بازار بورس به دیگر بازارها تنها تورم را تشدید خواهد کرد و کار دولت را برای مدیریت در این روزهای دشوار تحریم، بیش از پیش سخت می‌کند.

با این وجود شاهد آن هستیم که همچنان کارگزاری‌ها فروش سهام عدالت را به صورت قابل توجهی در صف‌های فروش انجام می‌دهند و عرضه حقوقی‌های سهام دولتی نیز ادامه دارد.

این به معنای آن است که دیگر تمایل چندانی برای هدایت نقدینگی به بورس وجود ندارد و از این رو نباید روی جذب نقدینگی دارادوم نیز حساب چندانی باز کرد. ضمن این که ارزش دارایکم به شدت کاهش یافته است و زیر ارزش واقعی خود قرار دارد.

بر این اساس ادامه روند کنونی می‌تواند به شدت سایر بازارها را ملتهب کند و اگر وضعیت بازار مورد بازبینی قرار نگیرد، باید منتظر موج تورمی جدیدی باشیم که شاید این بار دیگر فرصتی مناسب مانند بورس برای جذی نقدینگی و مهار آن وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نقدینگی بورس بازار بورس شاخص بورس بازار سهام پیش بینی بورس ریزش بورس شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۱ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز