Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید علی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: یکم تیرماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به همراه خانمی به نام ناهید ۳۵ ساله به دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۲۲ دربند تحویل پایگاه یکم پلیس آگاهی شد و محتویات پرونده حکایت از آن داشت که متهم به عنوان پرستار برای شاکی کار می‌کرده که به اتهام سرقت از شاکی دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی توضیح داد: شاکی برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی دعوت و اظهار داشت، چند ماه پیش به دلیل بیماری پدر و مادرم ۲ پرستار و یک خدمتکار هر سه زن استخدام کردم و پس از فوت پدرم با یکی از پرستاران تسویه حساب کردم و متعاقب آن پس از مدتی متوجه شدم اموال با ارزشی شامل تابلو فرش، طلاجات، قالی ابریشم، وجه نقد، دلار، یورو و ... به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال مفقود شده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه کارآگاهان برای کشف سرنخ‌هایی از سرقت و چگونگی سرقت، به منزل شاکی مراجعه کردند و چندین سرنخ از سارق به دست آورند، بیان داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با همکاری هم دستش که احتمال داشت یکی از مستخدمان باشد، سرقت را مرتکب شده است.

وی گفت: متهم در بازجویی تکمیلی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: در ابتدا با همکاری سیمین که پرستار مادر شاکی بود از اوضاع و احوال منزل به خوبی باخبر شدم و یک تابلو فرش سرقت کردم و در ادامه وقتی متوجه شدم افراد منزل متوجه سرقت نشدند، به دفعات مختلف اموال با ارزش را سرقت و سیمین آن‌ها را می‌فروخته و مبلغ به دست آمده را بین خود تقسیم می‌کردیم.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه با هماهنگی‌های قضایی دستگیری سیمین نیز در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد که سیمین با اطلاع از دستگیری همدستش محل سکونتش را تغییر و نقل مکان کرده است که در ادامه با رصد‌های اطلاعاتی مخفیگاه دوم سیمین شناسایی و کارآگاهان موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سیمین نیز به جرم ارتکابی اقرار و اظهار داشت، اموال سرقتی را به چند فروشگاه فروخته است، گفت: با اعتراف صریح متهمان کارآگاهان موفق شدند فروشگاه‌های مذکور را شناسایی و بخش زیادی از اموال شاکی را به وی مسترد کنند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران افزود: با تکمیل پرونده متهمان با قرار مجرمیت صادره از سوی شعبه بازپرسی ناحیه ۳۴ تهران روانه زندان شدند و مالخران نیز به قید ضمانت آزاد شدند.

بیشتر بخوانید

سارق موتورسیکلت‌های ۲ میلیاردی در مولوی به دام افتاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سرقت اموال نیروی انتظامی پایگاه یکم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: سال هاست افرادی با اسامی مستعار تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری و یا هرمی با تبلیغات فریبنده در فضای واقعی و مجازی توانسته اند با وعده سود‌های نجومی و تضمینی (فعالیت هرمی طرح پانزی) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان علی الخصوص افراد ناآگاه نمایند که این امر چالش‌های عظیمی برای خانواده‌ها بخصوص قشر جوان جویای کار جامعه ایجاد نموده است.

او افزود: در همین راستا برابر اخبار واصله افرادی در سطح شهرستان ساری با تبلیغ شرکتی با عنوان WDC اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری به صورت هرمی از افراد زیادی کردند که با توجه به حساسیت، موضوع سریعاً در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در تحقیقات میدانی کارآگاهان، دو لیدر شرکت مذکور با همکاری یکی دیگر از برادران خود ساکن در کشور آلمان با تبلیغ پلت فرم شرکت بازاریابی شبکه‌ای WDC در فضای مجازی با وعده معاملات ارز دیجیتال و پرداخت سود‌های کلان با حداقل عضویت ۱۰۰ دلار اقدام به عضوگیری (برابر گزارشات بالغ بر ۶۰۰ نفر در سطح کشور) و در نهایت کلاهبرداری کردند که موضوع به مقام قضائی گزارش و دستورات لازم در خصوص تحقیق، شناسایی و دستگیری متهمان اخذ شد.

سرهنگ قیصری افزود: با توجه به حساسیت موضوع و اخبار واصله از منابع موثق مبنی بر احتمال متواری و فرار از کشور متهمان با توجه به انجام تحقیقات پلیسی و میدانی و همچنین اشرافیت اطلاعاتی بر محل سکونت، کارآگاهان این پلیس در یک اقدام ضربتی، آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

او گفت: متهمان به پلیس آگاهی دلالت و در تحقیقات به عمل آمده سایر اعضای دخیل و تاثیرگذار شرکت شناسایی و با اخذ دستور قضائی سریعاً نسبت به دستگیر آنها اقدام که همگی به بزه انتسابی اعتراف و پرونده تکمیل و به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و پرونده با شناسایی شکات در حال رسیدگی در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس می‌باشد، خاطرنشان کرد: تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰ فقره شکایت واصل و مبلغ بزه کلاهبرداری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده و برابر اخبار تعداد شکات و مال باختگان بیش از ۶۰۰ نفر می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پلیس دختر فراری را به خانه برگرداند + جزئیات
  • ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری
  • ماجرای فرار دختر ۲۰ ساله در تهران / عامل اغفال بازداشت شد
  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!