Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به قیمت‌های کنونی در حال حاضر امکان نوسازی مینی بوس وجود ندارد، چراکه قیمت آن بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و قیمت هر دستگاه اتوبوس بالای ۳ میلیارد تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا جعفری درباره نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در اتوبوس‌های بین جاده‌ای، اظهار کرد: به طور مستمر همکاران ما روزانه در پایانه‌های چهارگانه اصفهان بر پروتکل ‌های بهداشتی ابلاغی به شرکت‌ها و رانندگان نظارت می‌کنند و بخش مسافر نیز با وجود کاهش مسافر این موارد را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا بخش حمل و نقل بین جاده‌ای مسافر با کاهش ۴۰ درصدی مسافر روبرو است، تاکید کرد: تا امروز مشکلی خاصی در رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ایجاد نشده و اگر مواردی وجود داشته به شرکت‌ها و رانندگان تذکر داده می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر شرایط سخت حوزه مسافر با توجه به تورم موجود و افزایش نیافتن کرایه‌ها، خاطرنشان کرد: رانندگان هر اتوبوس پیش از کرونا ۱۷ مسافر داشتند و امروز بدون هیچ افزایش کرایه‌ای تعداد مسافران به نصف کاهش یافته و متاسفانه هیچ بخشی جبران کرایه حمل و نقل مسافر بین جاده‌ای را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دولت قرار بود وام ۶ میلیون تومانی برای کمک در دوران کرونا به راننده و یا مالک اتوبوس پرداخت کند، گفت: این رقم بسیار جزئی است و از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند درصد اندکی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

جعفری افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۸ نفر برای دریافت این تسهیلات در استان تقاضا داده اند که از این میان به ۱۶۰۷ نفر در مجموع ۹ میلیارد و ۷۳۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با بازار فعلی مسافر و قیمت بلیت اتوبوس ها امکان نوسازی ناوگان بین شهری وجود ندارد، گفت: با توجه به قیمت‌های کنونی در حال حاضر امکان نوسازی مینی بوس وجود ندارد، چراکه قیمت آن بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و قیمت هر دستگاه اتوبوس بالای ۳ میلیارد تومان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه متوسط عمر اتوبوس در اصفهان ۱۱.۲۳ سال، مینی بوس ۲۵.۰۶ سال و سواری ۱۰.۵۷ سال است، اظهارکرد: در حال حاضر درصد فرسودگی ناوگان اتوبوس ۲۰ درصد، مینی بوس ۵۸ درصد و سواری ۶۸ درصد است.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل ونقل جاده ای استان اصفهان میلیارد تومان امکان نوسازی بین جاده ای حمل و نقل مینی بوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان واگذار می‌شود.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

کد خبر 747400

دیگر خبرها

  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی