Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: رویکرد دستگاه قضایی اینگونه نیست که با مدیران متخلف بعد از پایان مسئولیت برخورد کند؛ ما فرماندار رامیان، مدیرکل غله و دامپزشکی و مدیرعامل آب منطقه‌ای را پشت میزشان بازداشت کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی هاشمیان بعداز ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اهالی رسانه جزو عیون ما هستند، اظهار داشت: ما هیچ خط قرمزی در برخورد و رسیدگی به تخلفات نداریم جز اینکه گزارش مستند نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینکه رسانه‌ها به دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی ورود کنند، باید استقبال شود. دلیلی وجود ندارد حراست و برخی‌ها جلوی رسانه‌ها را بگیرند که چرا به برخی موضوعات ورود کردید.

وی گفت: بسیاری از اخبار دستگاه قضایی را نه فقط عامه مردم بلکه بسیاری از مسئولان هم نمی‌دانند. خبرهای امیدوارکننده‌ای در دستگاه قضایی استان وجود دارد که باید به گوش مردم برسانیم.

حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و رونق تولید و اشتغال اولویت مهم دستگاه قضایی استرئیس کل دادگستری مازندران: مراجعان دستگاه قضایی نباید درگیر اطاله دادرسی شوندمازندران| دستگاه قضایی استان "مبارزه با فساد اداری" را سرلوحه کار قرار داده است

رئیس‌کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در استان کمک کردند تا حیاط خلوت خیلی‌ها خراب و برچیده شد. اگر مدیری ضعف ندارد چرا از شفافیت واهمه دارد و نباید از تحقیق و تفحص استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری دارند، افزود: این کارکرد رسانه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. امروز خانواده‌های بسیاری در حال از هم پاشیدن است اما اگر رسانه‌ها در امر پیشگیری ورود کنند و به مردم آگاهی بدهند، بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود.

هاشمیان با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با متخلفان در حوزه منابع طبیعی اظهار داشت: سال گذشته 75 هکتار جنگل، 571 هکتار مرتع و 4 هکتار ساحل رفع تصرف شد. همچنین با تغییرکاربری غیرمجاز 10 هکتار از اراضی کشاورزی برخورد و  222 مورد حکم قلع و قمع اجرا شده است.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای احکام قضایی گفت: دستگاه قضایی مجری حکم نیست و دستگاه‌های متولی باید تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز را برای اجرای حکم فراهم کنند. در رامیان مشکلاتی داشتیم و به دادستان گفتم علیه رئیس جهادکشاورزی استان و شهرستان رامیان به علت تمرد از دستور قضایی پرونده تشکیل دهد تا امروز تجهیزات را برای اجرای حکم قلع و قمع به میدان آوردند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه برخورد دستگاه قضایی صرفا برای بعد از مدت مسئولیت افراد نیست، گفت: ما فرماندار رامیان را پشت میزش دستگیر کردیم، مدیرکل غله و مدیرکل دامپزشکی، مدیرعامل آب منطقه‌ای و برخی افراد دیگر را در همان زمانی که مسئولیت داشتند بازداشت و دستگیر کردیم. اینگونه نیست که بگذاریم مسئولی تخلف کند و پس از آن به موارد تخلف رسیدگی کنیم. در عین حال در دستگاه قضایی نیز با قضات و کارمندان متخلف برخورد شده و تعدادی هم اخراج شدند.

وی به بازگشت 2 هکتار زمین در شهرک تالار گرگان که 30 سال پیش به 45 قاضی واگذار شده بود، اشاره کرد و افزود: سه دهه قبل 45 قاضی زمینی گرفتند، مدیر وقت جهادکشاورزی باید دقت می‌کرد و زمین دیگری را به آنان می‌داد اما در این 30 سال حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشد و در نهایت هم حکم به نفع منابع طبیعی داده شد. اما دو طرف نارهارخوران را ببینید که چه ساختمان‌هایی حتی بدون مجوز هم ساخته شده است.

هاشمیان گفت: کارگروه گسترش عدل و آزادی‌های مشروع را در استان ایجاد کردیم و اگر رسانه‌ها و مردم گزارشات و موضوعاتی دارند به این کارگروه اعلام کنند و حتما به آن رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/582/ ز

R41471/P/S6,70/CT11 بیشتر بخوانید... کرمانشاه| یکسال حبس در انتظار تهدید‌کنندگان بهداشت عمومی/ عزم دستگاه قضایی برای مقابله با متخلفان نقش موثر دستگاه قضایی در تولید؛ کارخانجات راکد به چرخه اقتصادی باز می‌گردند شهردار ساری: مبارزه با فساد در شهرداری ساری بدون همت دستگاه قضایی ممکن نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرمانشاه| یکسال حبس در انتظار تهدید‌کنندگان بهداشت عمومی/ عزم دستگاه قضایی برای مقابله با متخلفان نقش موثر دستگاه قضایی در تولید؛ کارخانجات راکد به چرخه اقتصادی باز می‌گردند شهردار ساری: مبارزه با فساد در شهرداری ساری بدون همت دستگاه قضایی ممکن نیست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۴ کاروان سلامت به مناطق محروم قزوین می‌رود/ بیماران خاص بیمه برکت می‌شوند ۵ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز ۶ جزیره قشم در تولید برق خودکفا شد/ مازاد برق صادر می‌شود ۷ معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود ۸ استان خوزستان در مسیر مهار کرونا؛ تنها ۲ شهر وضعیت قرمز دارند مهمترین اخبار استانها امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم اختصاصی|معاون رئیس‌جمهور: از ۶ مجموعه دانش بنیان برای تولید واکسن کرونای ایرانی حمایت کرده‌ایم برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ سخت‌گیری‌های کرونایی در استان گلستان نتیجه داد؛ روند ‌ابتلا به کرونا کاهشی شد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است اخبار توافق عادی‌سازی| توافق امارات در خدمت اهداف انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو/ دلایل واکنش تند آنکارا علیه ابوظبی برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ گفتگوی تسنیم با متولی صادرات|۶مشکل اصلی صادرات/ طرح صادرات ریالی برای پولشویی است؛ پیمان پولی قابل اجرا نیست؛ قوانین یک‌شبه نداریم واکنش انصارالله به ادعاها درباره نفتکش «صافر»/ آمریکایی‌ها در قتل‌عام ملت یمن شریکند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری دستگاه قضایی ماه محرم رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه میدهند علیرغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

او افزود: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند؛ چراکه این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند چراکه قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و ساز‌هایی انجام دادند و علیرغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه‌ای موسوم به ۱۰ هکتاری در روستای ملکار، اراضی ۵ هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان