Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو به اجرای موفق طرح های مدیریت مصرف در امسال اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه تابستان بدون خاموشی برای سال آینده از فردا کلید خواهد خورد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" عصر روز شنبه هم‌زمان با شانزدهمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران، در آئین جشن تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان ۱۳۹۹ (برنامه ۰۹۹) که در قالب پروژه‌های "ساز و کاری" برگزار شد، با یادآوری سیلاب‌های وسیع اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ در حدود ۲۵ استان کشور بویژه خوزستان گفت: در این عرصه هم تلاش، فعالیت، تخصص، همت بالا و مسئولیت پذیری همه دست‌اندرکاران عرصه مدیریت منابع آب و بویژه استانداران فراموش نشدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما تحریم‌های سخت و گسترده‌ای را تجربه می‌کنیم و طبیعتاً همه تلاش کرده‌ایم که با تدارک لازم، افزایش تاب‌آوری جامعه را در برابر این تحریم‌های ظالمانه فراهم کنیم؛ هم در عرصه برق و هم آب، وزارت نیرو و دستگاه‌های همراه در سازمان دولت و در بخش خصوصی و مردم، نقش مهم و تأثیرگذاری داشتند.

وزیر نیرو با اشاره به خشکسالی گسترده در سال آبی ۹۷-۹۶ که موجب کاهش منابع آب در مخازن سدهای چند منظوره بویژه در استان خوزستان شد، اظهار کرد: ما به یک باره در تابستان ۹۷ با کاهش حدود ۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق‌آبی مواجه بودیم.

اردکانیان افزود: مدیریت آن سال آبی از سختی‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار بود که جز با فرهنگ تدبیر، همت والا، تلاش شبانه‌روزی و درک صحیح عرصه مدیریت منابع آب به عنوان یک عرصه میان بخش عملی نبود که نزدیکی و فعالیت مستمر همکاران ما در وزارت کشور و استانداری‌ها بسیار حائز اهمیت بود و استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها مانند یک همکار نزدیک، دوشادوش وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت آب و برق در تب و تاب خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر بودند.

وی گفت: بلافاصله بعد از سال آبی ۹۷-۹۶، در سال آبی ۹۸-۹۷ ما با یکی از پرآب‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال اخیر مواجه بودیم‌.

وزیر نیرو ادامه داد: بر اساس آمار ثبت شده، آن سال یکی از سه سالی بود که پرآب‌ترین و پربارش ترین سال‌ها را در تاریخ ۵۰ ساله نشان می‌داد.

اردکانیان افزود: ما بعد از پشت سر گذاشتن این دو تجربه که بویژه در سال‌های تحریم که به معنای حداکثر سازی استفاده از ظرفیت‌های موجود قلمداد می‌شد، برنامه خاموشی صفر ۹۸ را در تابستان ۹۸ در دستور کار داشتیم.

وی افزود: طبق آمار، دست‌کم در یک دهه قبل از سال ۹۷، هر سال در تابستان با افزایش اوج بار یا پیک تابستان به میزان حدود ۵ درصد مواجه بودیم؛ یعنی علاوه بر پاسخگویی به تمام نیازها در همه بخش‌ها در طول سال، سالانه حدود دو تا سه هزار مگاوات و بلکه بیشتر صرفاً برای پاسخگویی به اوج بار تابستان و افزایش نسبت به سال قبل ظرفیت‌سازی کرده، نیروگاه احداث و سرمایه‌گذاری کنیم تا تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو گفت: آنچه به عنوان مدیریت مصرف در دستور کار این دوره مدیریت وزارت نیرو است، مقدمه‌ای بر مدیریت تقاضاست.

اردکانیان افزود: طبیعتاً در تابستان سال‌های ۹۷، ۹۸ و امسال اگر قرار بود در بر همان پاشنه بچرخد باید در هر تابستان علاوه بر سایر نیازها صرفاً برای عبور موفق بدون خاموشی از پیک چندین هزار مگاوات نیروگاه بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

وی ادامه داد: فارغ از تحریم، این روند، روند قابل ادامه و پایداری نبوده، نیست و نخواهد بود.
اردکانیان با بیان اینکه با جمعیت رو به رشدی مواجه هستیم، گفت: مدیریت مصرف به معنای صرفه‌جویی نیست، بلکه عمدتاً ناظر بر اصلاح روش‌های مصرفی است و مدیریت تقاضا هم عرصه توسعه‌یافته‌تری نسبت به میدان و عرصه مدیریت مصرف است.

اردکانیان گفت: ما در این سال‌ها و دوره فشارهای حداکثری، حداکثر استعدادهای خودمان را هم به کار گرفتیم و در هر دو عرصه مدیریت مصرف و تقاضا داریم کار می‌کنیم؛ به نوعی جبران مافات نسبت به سال‌هایی است که در تابستان‌ها پیک مصرف بالایی داشتیم.

خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 438990

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزير نيرو وزارت نیرو انرژی برق برق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عرصه مدیریت بدون خاموشی مدیریت مصرف وزیر نیرو سال آبی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر قاسم خاموشی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیست و نهم اسفند ماه در برنامه سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از خدمت‌رسانی‌های ارتش به مردم سخن گفت.

خاموشی در مورد روز ارتش ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن همواره در تلاش بوده تا نقاط قوت کشور ما را تضعیف کنند. یکی از نقاط قوت ما مجموعه ارتش جمهوری اسلامی است. دشمن توطئه‌های بسیاری را در راستای تضیف ارتش ما برنامه‌ریزی کرده است. آن‌ها زمزمه‌هایی برای منحل کردن ارتش به راه انداختند.

وی در ادامه گفت: در راستای توطئه چینی دشمن بر علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، بصیرت امام این نقشه را نقش بر آب کرد. ایشان دستور دادند که در روز ۲۹ فروردین ۵۸ ارتش با تمام نیروها و ادوات خود به شهر آمده و رژه بروند. با تدبیر ایشان توطئه خطرناک انحلال ارتش از بین رفت. نتیجه این کار امام مقاومت ارتش ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۴۸ هزار شهید به این مرز و بوم شد.

خاموشی در مورد وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواقع بحرانی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که ارتش ما را ممتاز و متمایز می‌کند، مردمی بودن آن است. این ارتش بر اساس کمک به مردم پایه‌گذاری شده و در تمام بحران‌ها در کنار مردم بوده و به آن‌ها خدمت کرده است. درواقع شعار ما ارتشی‌ها «ارتش فدای ملت» است. کارکنان ما متعلق به مردم هستند و از بطن مردم برخاسته‌اند.

وی در ادامه گفت: در زمان بحران‌ها، اولین یگانی که در کنار مردم قرار می‌گیرد ارتش جمهوری اسلامی است. این یکی از افتخارات ماست. از طرفی هوانیروز به عنوان یک یگان سریع، خدمات‌رسانی به مردم را انجام می‌دهد. در واقع اکنون هوانیروز در قالب اورژانس هوایی فعالیت می‌کند.

خاموشی اظهار کرد: ما شهدای بسیار بزرگی را تقدیم نظام کردیم. از شهید شیرودی تا شهید شمشادیان، شهدای ما با جانفشانی‌های خود باعث اقتدار این مرز و بوم شدند. در جریان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان، از همان روز اول ارتش در لرستان مستقر شد. یکی از خاطرات شیرین آن زمان این است که امیر سرتیپ حیدری، دستور خدمت‌رسانی سریع به خانواده‌ای که فرزند خردسال آن‌ها نیازمند انسولین بود را دادند. تا قبل از تاریک شدن هوا، انسولین به دست این خانواده رسید.

کد خبر 6081374 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد