Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین تماس تلفنی را از همتای بلاروسی خود دریافت کرد که مربوط به تنش‌ها و اعتراضات اخیر در این کشور بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه آر تی، طبق بیانیه کاخ کرملین، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس،‌ امروز (شنبه) ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را در جریان وضعیت کشورش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: دو طرف به این نتیجه رسیدند که همه مشکلات کنونی در بلاروس به زودی مرتفع و حل خواهند شد و مساله مهمتر ممانعت از سوء استفاده از این مشکلات از سوی گروه‌های خرابکار است که سعی می‌کنند به همکاری متقابل و مفید بین دو کشور در چارچوب طرح کشور فدرال ضربه وارد کنند.

طبق بیانیه کرملین، دو رئیس‌جمهوری همچنین به موضوع بازگشت ۳۲ شهروند روس به کشورشان پرداختند که مقامات بلاروس به ادعای این‌که آنها عناصر شرکت نظامی خصوصی "واگنر" هستند، آنها را بازداشت کرده‌اند.

در این بیانیه پوتین و لوکاشنکو همکاری مستحکم بین طرف‌های مربوطه در دو کشور را ستودند. 

دو رئیس‌جمهوری همچنین بر تداوم تماس‌هایی در زمینه‌های مختلف بین دو کشور توافق و بر عزم خود برای تقویت روابط ائتلاف بین مسکو و مینسک در جهت خدمت به منافع اصلی دو ملت برادر تاکید کردند.

این تماس تلفنی بعد از آن برقرار شد که رئیس جمهوری بلاروس امروز خواستار گفت‌وگو با رئیس جمهوری روسیه شده بود.

پیروزی قاطع لوکاشنکو در یکشنبه پیش با اتهام تقلب از سوی معترضان همراه شده و اتحادیه اروپا جمعه اولین گام در راستای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس بر سر این مساله را برداشت.  

سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون بلاروس که سه‌شنبه گذشته به لیتوانی گریخت، خواستار اعتراضات بیشتر و بازشماری آراء شده است. روز جمعه، ششمین روز از اعتراضات خیابانی متوالی علیه لوکاشنکو بود.

لوکاشنکو که با بزرگترین چالش برای حاکمیتش طی ۲۶ سال حضورش در قدرت مواجه شده است، به مردم هشدار داده تا در خانه بمانند و برای آنچه انقلابیون تحت حمایت خارجی توصیف کرد، "خوراک توپ" نشوند. در همین حال، رهبران حوزه بالتیک از بلاروس خواستند تا از خشونت خودداری و زندانیان سیاسی و معترضان بازداشتی را آزاد کند.

لینک کوتاه: asriran.com/0037AU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه بلاروس رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.

به نقل از ایرنا وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.

دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898660

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد