Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@13:18:10 GMT

دستمال‌کاغذی یا پارچه‌ای؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۷۳۰

دستمال‌کاغذی یا پارچه‌ای؟

رویداد۲۴ ممکن است برای بسیاری از مردم این سوال مطرح شود که در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن، کدام عمل درست است، استفاده از دستمال‌های کاغذی یا استفاده از دستمال‌های پارچه‌ای؟

گروهی دستمال‌های پارچه‌ای را بهداشتی تر می‌دانند در حالی که گروهی دیگر به دلیل یک‌بارمصرف بودن دستمال‌های کاغذی، این‌گونه دستمال‌ها را بهداشتی تر و بهتر تشخیص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستمال‌های پارچه‌ای برای محیط زیست زمین نامناسب هستند. مطالعه‌ای در سال 2012 میلادی توسط مشاوران محیط زیست اکوسیستم آنالیتیکس (Analytics) انجام شد که نشان می‌دهد تولید گازهای گلخانه‌ای و آلودگی ناشی از تولید دی اکسید کربن هنگام تولید یک دستمال پارچه‌ای از جنس پنبه، نسبت به دستمال‌های کاغذی یک‌بار مصرف بیشتر است.

بر اساس تحقیق و بررسی پژوهشگران، هنگامی‌که ترشحات دهان و بینی به دستمال‌های پارچه‌ای منتقل می‌شوند، میکروب‌ها در بافت‌های پارچه نفوذ می‌کنند و حتی ممکن است با شست و شوی آن، مقداری از آن باقی‌مانده و در تماس دوباره این دستمال‌ها، میکروب‌های آن به دستان فرد منتقل‌شده و از این طریق به مکان‌ها و انسان‌های دیگر انتقال پیدا کنند.

اگر این میکروب‌ها ویروسی باشند، پروتئین موجود در پوست فرد می‌تواند از خشک شدن آن‌ها جلوگیری کند و اگر باکتری باشند، رطوبت اضافی می‌تواند به رشد آن‌ها کمک کند. در این زمان می‌توان از دستمال‌های کاغذی و یک‌بارمصرف استفاده کرد تا پس از مصرف، دور ریخته شوند.

علاوه بر این، دستمال‌های پارچه‌ای برای محیط زیست زمین نامناسب هستند. مطالعه‌ای در سال 2012 میلادی توسط مشاوران محیط زیست اکوسیستم آنالیتیکس (Analytics) انجام شد که نشان می‌دهد تولید گازهای گلخانه‌ای و آلودگی ناشی از تولید دی اکسید کربن هنگام تولید یک دستمال پارچه‌ای از جنس پنبه، نسبت به دستمال‌های کاغذی یک‌بار مصرف بیشتر است.

بیشتر بخوانید: ماسک را زیر چانه نکشید!

دستمال‌های پارچه‌ای به دلیل استفاده مجدد و چندباره، نیاز به تعداد کمتر با فضا کمتری برای نگهداری از آن‌ها خواهد بود در حالی که برای استفاده از دستمال‌های کاغذی به دلیل یک‌بار مصرف بودن، نیاز به خرید تعداد بالا و فضای بیشتر برای نگهداری آن‌ها است.

در مجموع با توجه به مزایای هر کدام از دستمال‌های پارچه‌ای و کاغذی می‌توان گفت، دستمال‌های کاغذی یک‌بارمصرف بهداشتی تر از دستمال‌های پارچه‌ای هستند. بنابراین در این دوران همه گیری توصیه می‌شود تا از دستمال‌های بهداشتی تر استفاده شود تا امنیت جانی افراد خانواده تأمین شود.



منبع: سلامت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت دستمال کاغذی دستمال های کاغذی بهداشتی تر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک


دکتر محمد غلام نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در موسسات طرف قرارداد، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه و خصوصا در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.
دکتر محمد غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصا از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلا تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سماناه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را سوال و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • جین بلای جان زمین
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران