Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان با اشاره به اینکه به طور متوسط ۳۳۰ روز آفتابی در استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای تولید برق و احداث نیروگاه‌های خورشیدی بهره گرفت.

وی به اقدام انجام شده برای جذب سرمایه‌گذار در استان سمنان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی اشاره و خاطرنشان کرد: تولید ۱۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های دامغان و سمنان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان اضافه کرد: برای اجرای این طرح، ارزآوری و مشکلاتی در واردات تجهیزات وجود دارد که امید می‌رود با گشایش اقتصادی و توجه به توان داخلی برای رفع این چالش اقدام شود.

آشناگر ابراز داشت: دستگاه های اجرایی که دارای ساختمان‌های مختلف هستند از محل اعتبارها برای ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

استاندار سمنان تاکید کرد که از ظرفیت ایجاد درآمد با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای توسعه اقتصادی استان استفاده شود.

طرح‌های عمرانی استان سمنان با پیوست تخصصی باشد

وی افزود: طرح‌های عمرانی باید همراه با پیوست نظر تخصصی و کارشناسی مشاوران باشد و بدون این موارد، به هیج عنوان مورد توجه، بررسی، رسیدگی و تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار نمی گیرد.

استاندار سمنان ادامه داد: نیاز است تا با برگزاری جلساتی مستمر و با حضور کارشناسان، ایرادات و آسیب‌های طرح‌ها شناسایی، اقدامات لازم کارشناسی انجام و در نهایت مطالعات تخصصی و جامع و کامل در خصوص طرح‌ها ارائه شود تا پس از آن، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب برسد.

آشناگر با بیان اینکه گسترش غیر کارشناسی و غیر ضروری حریم شهرها به هیچ عنوان قابل قبول نیست، افزود: حریم شهرها باید بر اساس نرخ رشد جمعیت شهری و توجیهات کارشناسی و مبتنی بر نظرات مشاوران طرح‌ها باشد.

وی یادآور شد: یک ماه آینده وضعیت حریم شهر شهمیرزاد و مباحث پیرامون طرح جامع تفصیلی این شهر، رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

استاندار سمنان بیان کرد: استدلال، نظر کارشناسی مشاوران، توجه به مسائل جمعیتی، گردشگری و سایر موارد از مولفه‌های لازم و اصلی به منظور تصویب حریم شهرها و طرح‌های جامع تفصیلی است.

در این جلسه که با حضور استاندار سمنان و معاونان آن برگزار شد در خصوص توسعه انرژی‌های نو تبادل نظر و علیرضا شریفی نژاد به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان معارفه شد.

برچسب‌ها اقتصاد مقاومتی استانداری سمنان علی رضا آشناگر 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی استانداری سمنان اقتصاد مقاومتی استانداری سمنان نیروگاه های خورشیدی استاندار سمنان استان سمنان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین نیروگاه‌های خورشیدی کشور برای تامین برق چاه‌های کشاورزی در خراسان رضوی نصب می‌شود و این استان پیشگام اجرای این طرح در کشور است.
علیرضا خدابنده افزود: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او گفت: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده افزود: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او گفت: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد