Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قم گفت: تأمین مسکن کارگری ارزان در قم باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی امروز در جلسه شورای تأمین مسکن استان در سالن امام جواد(ع)استانداری اظهار داشت: در جانمایی طرح اقدام مسکن ملی باید به تأمین زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌ها توجه داشت، همچنین بر اساس قانون باید اقدامات لازم صورت پذیرد تا گرفتار برخوردهای سلیقه‌ای نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: طرح مسکن مهر، مشکلات زیادی را به همراه داشت و باید با استفاده از تجربیات و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مانع از بروز چالش‌هایی در تحقق طرح ملی مسکن شویم.

وی تصریح کرد: ایجاد شهر یا شهرک مسکونی جدید در قم، مشکلات فراوان و هزینه‌های بالایی در تأمین زیرساخت‌ها به همراه دارد تا جایی که گاهی گران‌تر از قیمت زمین، با هزینه زیرساخت‌ها مواجه می‌شویم ازاین‌رو تقویت شهرهای کوچک و استفاده از بافت فرسوده و الحاق به قم در اولویت تأمین مسکن در قم قرار بگیرد.

بهشتی عنوان کرد: می‌توان چند شهر کوچک در قم را به لحاظ تأمین مسکن تقویت کرد و به ظرفیت‌سازی پرداخت و جمعیت‌پذیری شهر را افزایش داد، اینکه 11 هزار و 739 نفر در استان قم برای شهر امیرکبیر در نزدیکی استان مرکزی ثبت‌نام می‌کنند نشان‌دهنده ضعف در جانمایی است.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، زمین دولتی وجود ندارد و باید راهکاری در تأمین زمین اندیشید، پروژه ملی مسکن قم زودتر از استان‌های دیگر شروع شده اما بسیاری از همکاری‌ها در تأمین زیرساخت‌ها، شفاهی بوده و ممکن است مشکلاتی به دلیل نقض قوانین ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: هفت ماه از ابلاغ طرح مسکن ملی می‌گذرد و مشکلات زیرساخت‌ها هنوز رفع نشده است، این طرح مصوبه هیأت دولت است و شهرداری و راه شهرسازی و بنیاد مسکن و شورای شهر باید 50 درصد از عوارض و تخفیفات را تعیین تکلیف کرده و برای صدور پروانه از ظرفیت قانونی استفاده کنند.

وی گفت: در خصوص تصفیه‌خانه و فاضلاب مسکن ملی نیز اقدامات لازم موردتوجه باشد، بسیاری از مشکلات پردیسان با طرح‌های موقت حل‌شده است و باید برای اقدام ملی نیز تصفیه‌خانه و فاضلاب به‌طور دائم دیده شود تا مشکلات گذشته تکرار نشود، دراین‌باره برای سیستم‌های محلی فاضلاب نیز باید کاری تخصصی اتفاق بیفتد.

بهشتی افزود: در تأمین گاز و برق نیز باید مصوباتی موردتوجه باشد، یکی دیگر از مسائل مهم نیز بیمه است تا مبادا درروند ساخت‌وساز برای کارگران و سازه دچار مشکلات جدی شویم.

وی در مورد مصوبه تأمین مسکن کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی نیز تصریح کرد: تأمین مسکن کارگری ارزان در قم باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب شکل بگیرد، ما تجربه ایجاد مسکن در کنار واحدهای صنعتی در جهت کاهش هزینه‌های کارگری را داشتیم که می‌توان از آن استفاده کرد.

حذف متقاضیان طرح ملی مسکن در صورت عدم‌واریزی/ تأخیر 12000 متقاضی در واریز آورده اولیهنماینده مردم خمین در مجلس: طرح مالیات بر خانه‌های خالی تلاشی در جهت ساماندهی بازار مسکن بودافزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران به کجا رسید؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: برای ایجاد واحد مسکونی، زمین‌های مازاد تعاون باید در اختیار کارگران قرار بگیرد که در قم چنین ظرفیتی نداریم، اما 30 هکتار زمین مناسب در برخی از نقاط جغرافیایی و صنعتی قم وجود دارد که می‌توان تهاتر کرد و از راهکارهای قانونی بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کارگرانی که از شکوهیه تا پردیسان مسیری طولانی را می‌پیمایند باید در اولویت قرار بگیرند و دراین‌باره  باید در جاده قم، اراک و محور جاده قنوات و یا کهک، ظرفیت‌های مسکونی مناسبی را ایجاد کرد تا هزینه‌های حمل‌ونقل کمتر شود.

بهشتی بیان کرد: کمیته‌ای با محوریت راه و شهرسازی برای رفع مشکلات مسکن جامعه کارگری تشکیل شود و طبق تراکنش جغرافیایی شهرک‌های صنعتی به تقویت شهرهای کوچک بپردازیم، دراین‌باره نیاز به آمار دقیقی از کارگران فاقد مسکن داریم.

وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی می‌تواند در مسیر شهرک‌های صنعتی و حاشیه کمربندی جدید ایجاد شود تا جمعیت بیشتری را پوشش دهد.

انتهای پیام/457/ ز

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... یک نماینده مجلس: فرصت‌سوزی آخوندی در حوزه مسکن پیگیری قضائی دارد دولت اراده‌ای برای حل مشکل مسکن کارگران ندارد/ تدوین آیین نامه ماده ۱۴۹ در دقیقه نود عضو کمیسیون عمران مجلس: وضعیت امروز مسکن نتیجه قصور آخوندی است/ ورود مجلس به سؤال از دولت در حوزه مسکن قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... یک نماینده مجلس: فرصت‌سوزی آخوندی در حوزه مسکن پیگیری قضائی دارد دولت اراده‌ای برای حل مشکل مسکن کارگران ندارد/ تدوین آیین نامه ماده ۱۴۹ در دقیقه نود عضو کمیسیون عمران مجلس: وضعیت امروز مسکن نتیجه قصور آخوندی است/ ورود مجلس به سؤال از دولت در حوزه مسکن پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۲ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۳ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۴ کاروان سلامت به مناطق محروم قزوین می‌رود/ بیماران خاص بیمه برکت می‌شوند ۵ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز ۶ ‌‌۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف جم اختصاص یافت + فیلم ۷ استان خوزستان در مسیر مهار کرونا؛ تنها ۲ شهر وضعیت قرمز دارند ۸ سیر نزولی کرونا در گلستان؛ باید همچنان این بیماری را جدی گرفت مهمترین اخبار استانها برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد آمار کاهشی سفر به خراسان رضوی؛ شهروندان پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند فرمانده سپاه قدس گیلان: «رزمایش قرارگاه ثامن» ۲۷ مرداد برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است قالیباف: مردمی‌سازی باید در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد نادران: فروش اوراق سلف نفتی بدون مجوز غیر قانونی است اخبار توافق عادی‌سازی| توافق امارات در خدمت اهداف انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو/ دلایل واکنش تند آنکارا علیه ابوظبی برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تأمین مسکن کارگری حوزه مسکن طبق تراکنش زیرساخت ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه تعهد استان خوزستان در طول چهار سال، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی است، بیان کرد: در این طرح، زمین به صورت ۹۹ ساله و رایگان در اختیار واجدین الشرایط قرار گرفته و با پرداخت تسهیلات، کار ساخت و ساز توسط متقاضی انجام می‌شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، سایر ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال، زمین مورد نیاز ۱۱ هزار متقاضی تأیید شده در خوزستان تأمین می‌شود و مراحل بعدی کار پس از واریز وجه توسط متقاضیان انجام خواهد شد.

بیات منش در ادامه به موضوع مساکن مهر خوزستان اشاره کرد و گفت: تا هفته دولت، کار آماده سازی و آسفالت همه سایت‌های مسکن مهر استان انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: حدود ۱۴ هزار مسکن مهر نیمه‌کاره و فاقد متقاضی در استان وجود دارد که کار تکمیل آنها تا پایان دولت انجام خواهد شد.

کد خبر 6080885

دیگر خبرها

  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال
  • کمیسیون امنیت ملی مجلس: به هر اقدام صهیونیست‌ها پاسخ مناسب خواهیم داد
  • بیش از هزار واحد مسکن محرومان افتتاح شد
  • زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن به موقع در سیستان و بلوچستان تأمین شود
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • کارگران بخوانند/ رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟