Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان فارس از تثبیت بیش از ۶۰۰ هزار متر از اراضی ملی استان فارس در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این یک ماه یک میلیون از اراضی ملی نقشه‌ها کاداستر شده است. تاریخ انتشار: 18:00 - 25 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۹۵۴

خبرگزاری میزان- ششمین نشست شورای قضایی استان فارس در سال جاری با حضور رییس کل دادگستری استان فارس، سایر اعضای شورای قضایی استان فارس و دکتر حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان فارس برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس هدف از ششمین نشست شورای قضایی را در راستای اجرای مصوبات سفر حضرت آیت الله رییسی ریاست قوه قضاییه به استان فارس دانست و گفت: با توجه به مصوبات سفر رییس قوه قضاییه مقرر شد تا قسمتی از اعتبارات اختصاص یافته به دادگستری فارس و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان فارس از محل اعتبارات استانی تأمین شود.
رییس شورای قضایی استان فارس گفت: رفع کمبود‌ها، تجهیزات وامکانات و فضا‌های فیزیکی موجود در دادگستری استان و سایر دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در فارس کمک به مردم و تسریع در روند خدمت رسانی به مردم عزیز است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در نشست شورای قضایی فارس از نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس خواست تا در تخصیص اعتبارات لازم جهت رفع نواقص و کمبود‌ها و نیز بازسازی و تعمیر و تجهیز برخی از ساختمان‌های دادگستری فارس و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان فارس ازمحل اعتبارات استانی مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان فارس و پیگیری این مصوبات از سوی استاندار فارس تعامل و همراهی لازم را داشته باشند.
وی در ادامه به موضوع مبارزه با زمین خواری و تثبیت و ثبت مالکیت اراضی ملی اشاره کرد و گفت: براساس تأکیدات رئییس قوه قضاییه مبارزه با زمین خواری از اولویت‌های کاری دادگستری استان فارس بوده و به همین منظور اقدامات ارزشمندی از سوی دادستان‌های سراسر حوزه‌های قضایی استان فارس انجام شده است.
رییس کل دادگستری استان فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس در حوزه تثبیت مالکیت اراضی گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس در راستای تثبیت مالکیت اراضی جلسات متعددی را با استانداری، دستگاه‌های متولی امرزمین، امور اراضی، منابع طبیعی، سازمان بازرسی، وزارت نیرو و اداره کل راه و شهرسازی برگزار کرده است که در مدت یکماه گذشته بیش از ۶۴۲ هزار متر از اراضی ملی تثبیت شد و یک میلیون از اراضی ملی نقشه‌ها کاداستر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در این نشست به موضوع رفع اختلافات میان موجر و مستأجر در روز‌های اخیر و تشکیل کارگروه ویژه در این نشست خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه معاون اول قوه قضاییه و مصاحبه دادستان کل کشور این بخشنامه لازم الاجرا است، اما به منظور اجرای هر چه بهتر این بخشنامه مقرر شد تا کمیته‌ای با حضور معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری فارس، سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تشکیل و موارد کلی تصویب و ضمن ارائه راهکار عملی، اجرای یکپارچه و واحد این طرح در سطح استان فارس اجرایی شود.
وی در ششمین نشست شورای قضایی استان فارس به موضوع زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز اشاره کرد و بر پیگیری جدی برخی از موارد از جمله انتقال زندان مرکزی شیراز، کاهش جمعیت کیفری زندان، تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار که زندانیان تحت قرار باید هدف گذاری شود تأکید کرد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس از پیگیری و بررسی درخواست‌ها و نامه‌های مردمی به ریاست قوه قضاییه نیز اشاره کرد و گفت: پس از سفر ریاست قوه قضاییه به استان فارس درخواست‌ها و نامه‌های مردمی جمع آوری شد و از سوی کارگروهی که به همین منظور تشکیل گردیده است این درخواست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و نامه‌ها نیز به نحو مقتضی پاسخ داده می‌شود و در صورت لزوم فرد یا افراد به صورت حضوری به دادگستری استان دعوت می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان با اشاره به سیاست‌های کلان قوه قضاییه در خصوص کاهش اطاله دادرسی نیزگفت: کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به موقع به پرونده‌های قضایی در راستای مختومه کردن پرونده‌های معوق و قدیمی و کسر از آمار از دیگر اقدامات و برنامه‌هایی است که دادگستری استان فارس با جدیت تمام دنبال می‌کندو لازم است قضات شعب و رؤسای حوزه‌های قضایی استان بر روی آمار عملکردی و ابلاغات الکترونیک اهتمام لازم را داشته باشند.    بیشتر بخوانید:   صدور ۷۰ هزار سند مالکیت کاداستری در استان فارس انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فارس کاداستر اراضی ملی رییس کل دادگستری استان فارس شورای قضایی استان فارس حجت الاسلام والمسلمین نشست شورای قضایی دادگستری فارس استان فارس قوه قضاییه استان فارس استان فارس اراضی ملی مصوبات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ‌طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان باتفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حیدر آسیابی شب گذشته در نشست رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور با نماینده، ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان با تفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح‌هایی بود 16 سال ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی 16 ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از 25 سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه، مشکل حقوقی آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌ شد.

آسیابی با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان 20 سال جولانگاه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون 2 سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تلاش برای حل مشکل سند واحد‌های مسکونی در 300 روستای استان هم گفت و افزود: 47 درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین‌های حاشیه روستا‌ها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند 15 هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت.

 آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.

وی ادامه داد: در سال 1402 بیش از 100 واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شد که در نتیجه این اقدام بیش از 3 هزار شغل حفظ شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال 1402 برشمرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند