Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:56:23 GMT

جمع آوری تخم و شفیره‌های آفت پروانه دم قهوه‌ای در اهر

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۴۰۱۶

جمع آوری تخم و شفیره‌های آفت پروانه دم قهوه‌ای در اهر

به گزارش خبرنگار مهر، اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای سبب جان گرفتن دوباره جنگل‌های منطقه بویژه در مناطق اطراف روستاهای افیل، بهل، انداب (پارک جنگلی فندقلو)، آللو و گوراوان ها شده و باید برای کنترل هر چه بیشتر آفات در فصل پاییز این فعالیت‌ها تداوم یابد.

پیش از این در گزارش‌ها و فیلم‌هایی به وضعیت نابسمان درختان در جنگل‌های ارسباران اشاره شده بود که آفت پروانه دم قهوه‌ای باعث بی برگ شدن درختان می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله بدون همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل و بویژه شهرستان مشگین شهر که همجوار با جنگل‌های شهرستان اهر هستند ناقص بوده و سبب خواهد شد تا آفت پروانه دم قهوه‌ای به صورت کامل از بین نرفته و در آینده نزدیک دوباره گسترش یابد. این امر لازمه به وجود آمدن ارتباط بین استانی است تا برای مدتی این مشکل که بلایی نابود کننده برای جنگل‌ها است تا حد زیادی مرتفع شود.

بدیهی است اقدامات انجام یافته تا بدین جای کار مناسب بوده و در کنار این اقدامات، ترمیم فنس کشی‌ها جهت حفاظت هرچه بیشتر و احیای بسیاری از مناطق جنگلی، نوید جدیتی بیشتر در صیانت از منابع طبیعی در این مناطق را می‌دهد.

همچنین ضروری است اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی، در مدیریت منطقه حفاظت شده یای قاری که بخش عمده‌ای از جنگل‌های شهرستان اهر به دلیل قرار گرفتن در داخل آن با مشکلاتی مواجه شده اهتمام بیشتری داشته باشد و از طرفی عدم وفای به عهد این اداره در ایجاد پارک وحش در پارک جنگلی فندقلو موجب گلایه مندی بسیاری از مردم شده است.

کد خبر 4999247

منبع: مهر

کلیدواژه: پروانه آفات نباتی شهرستان اهر ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کرمانشاه کمک مومنانه آفت پروانه دم قهوه ای جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان خرس‌های قهوه‌ای در البرز مرکزی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشتی گرفتن یک روس با خرس قهوه‌ای (فیلم) مشاهده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه (فیلم) خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های حفاظت شده قره داغ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویری از کشتی خرس قهوه ای در ارتفاعات سوادکوه
  • کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه (فیلم)
  • (ویدئو) کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه
  • کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه + فیلم
  • آتش‌سوزی وحشتناک جنگل‌ها در چین
  • قهوه خور‌ها بخوانند
  • ‌قهوه، کافه و دودی که از سر بر نمی خیزد
  • جولان خرس‌های قهوه‌ای در البرز مرکزی (فیلم)
  • شفیره بسیار جالب زنجرک دیوانه (+عکس)
  • جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات فطره در کاشان