Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@05:22:28 GMT

نتیجه نشست شورای امنیت ،شکست خفت بار برای آمریکا بود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۴۱۰۷

خرداد: کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه عدم همراهی اروپا با آمریکا در نشست شورای امنیت شکست خفت باری برای آمریکاست، گفت: عدم همراهی اعضای شورا با آمریکا نشان داد نظام بین الملل در حال پوست اندازی است و قدرت آمریکا در حال انزوا و انحطاط است.
به گزارش خرداد ،«علی بیگدلی» در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سیاست‌های عمومی نظام بین الملل مانع  تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان شد، اظهار داشت: آمریکا به دلیل رفتارهای خودمحوری «دونالدترامپ» در عرصه بین‌الملل و روابط تیره‌ای که با صاحبان حق وتو یعنی روسیه و چین داشته هیمنه و قدرت سروری خود را از دست داده و از نفوذ کلام بهره مند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس مسایل بین‌الملل یادآور شد: انگلیس با تفکر نومحافظهکاری و خروج از اتحادیه اروپا می‌خواست به سمت آمریکا برود، اما در این زمینه ناکام ماند و برای حفظ  اتحادیه اروپا مجبور شد همگام با آنها، رای ممتنع علیه قطعنامه شورای امنیت بدهد، زیرا سالیانه ۳۰ میلیارد دلار مبادلات بازرگانی با کشورهای اروپایی دارد و نمی‌خواهد این فرصت را از دست دهد.
 بیگدلی خاطرنشان کرد: این حادثه مهم نشان داد که نظام بین الملل در حال پوست انداختن است و  دوران قدرت بین المللی آمریکای دوره ۶۰ و ۷۰ به پایان رسیده است و نظام بین الملل همانند گذشته نیست.  قدرت این کشور در حال انزوا و انحطاط است.
اطاعت‌پذیری اروپا در مقابل آمریکا از بین رفته است
بیگدلی با بیان اینکه اتحادیه اروپا تحت رهبری فرانسه در تلاش است تا برای این اتحادیه، شان و منزلت ایجاد کند، گفت: آمریکا اصولا با اتحادیه اروپا مخالف است و نمی‌خواهد در اقیانوس اطلس قدرتی در مقابل آنان بایستد. اتحادیه اروپا هم تلاش می‌کند تا پرستیژ خود را در مقابل آمریکا حفظ کند و اطاعت پذیری که در گذشته از سوی این اتحادیه در مقابل آمریکا وجود داشت از بین رفته است.
این کارشناس مسایل بین الملل گفت: همراهی نکردن اروپاییان در تصویب این قطعنامه علیه ایران شکست خفت‌باری  برای آمریکایی‌ها بود.
این استاد دانشگاه  در عین حال گفت: تصویب نشدن این قطعنامه اگرچه از نظر اقتصادی چندان نتیجه بخش نباشد، اما از جهت پرستیژ سیاسی می‌تواند برای ما منافعی داشته باشد. در واقع براساس اختلافاتی که در راس هرم قدرت جهانی وجود دارد، این قضیه به نفع ما تمام شد، اما آمریکا در پی این شکست سیاسی همچنان حلقه‌های فشار را بر ما بیشتر می‌کند. برچسب ها: شورای امنیت

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای امنیت نظام بین الملل اتحادیه اروپا شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات شهرک‌نشینان صدای متحدان اسرائیل را هم درآورد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی را محکوم و بر لزوم پاسخگویی عاملان آن تاکید کرد.

براساس گزارش آرتی، بورل در پستی در پلتفرم ایکس نوشت که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت به دلیل نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینیان، شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی را تحریم کند.

او ادعا کرد: ما خشونت شهرک نشینان افراطی را به شدت محکوم می‌کنیم و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

اتحادیه اروپا روز جمعه به دلیل جنایات خشونت آمیز علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، ۴ شهرک نشین صهیونیست و ۲ گروه صهیونیستی را تحریم کرد.

 شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد: افراد و نهاد‌های مشمول این تحریم‌ها مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها هستند.

این شورا در بیانیه‌ای توضیح داد که این تخلفات شامل شکنجه و سایر اشکال رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز و همچنین نقض حق مالکیت و حق زندگی خصوصی و خانوادگی فلسطینیان در کرانه باختری است.

این سازمان اروپایی اعلام کرد: تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت روادید است.

از سویی دیگر روز جمعه، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد تحریم‌هایی را علیه دو نهادی که به گفته آن به جمع آوری ده‌ها هزار دلار برای دو استعمارگر در کرانه باختری کمک کرده اند، اعمال کرده است.

این درحالی است که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به درخواست‌های کارکنان وزارت خود مبنی بر مجازات نیروهای پلیس اسرائیل که ثابت شده است در کرانه باختری مرتکب قتل و تجاوز شده اند، توجهی نمی‌کند.

در همین راستا، سازمان ملل نگرانی خود را درباره تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز کرد و از نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی خواست که فوراً مشارکت فعال و حمایت خود از حملات شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جنایات شهرک‌نشینان صدای متحدان اسرائیل را هم درآورد
  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود