Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:10:14 GMT

ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۴۱۰۸

ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، امید بن عباس عصر شنبه در ستاد مدیریت ویروس کرونا که در اداره کل مدیریت بحران برگزار شد، اظهار کرد: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، غذا و دارو، معاونت امور اقتصادی استانداری درخواست می‌شود نشستی با واحدهای تولیدکننده ماسک برای برطرف کردن مشکلات آنها برگزار شود چرا که فعال شدن هر کدام از این واحدها، ظرفیت خوبی برای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر برداشتن موانع دریافت مواد اولیه ماسک و نظارت بر شرکت‌ها و مراکز عرضه ماسک در خوزستان تأکید کرد و افزود: روند تخصیص پارچه از سوی وزارت صنعت باید از جانب سازمان صمت استان پیگیری شود و بر اساس میزان سهمیه‌ای که در سامانه وزارتخانه به آنها ابلاغ می‌شود، سهمیه تخصیص داده شود و واحدهای تولیدکننده ماسک از این مسئله غافل نمانند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در ادامه گفت: هفته گذشته برای تأمین و تولید ماسک نشستی با حضور معاونت امور اقتصادی استانداری، اداره کل بازرسی استانداری، سازمان صمت استان، معاونت هماهنگی کننده سپاه پاسداران در استان، دادستانی استان، معاونت غذا و دارو و یک شرکت تولیدکننده ماسک برگزار و تمامی موضوعات پیرامون تولید آن بررسی شد.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته از سوی اداره کل بازرسی استانداری و سازمان‌های مردم نهاد در محل شرکت تولیدکننده ماسک مذکور، سه سر بازرس تعیین و مستقر شد و امروز ۱۷۰ هزار ماسک تحویل شرکت پخش استان شد و متعهد شدند فردا نیز تعدادی دیگر ماسک تولید کنند.

بن عباس بیان کرد: درباره قیمت ماسک با سازمان صمت هماهنگی لازم صورت گرفت و بنا شد این سازمان پس از دریافت آنالیز قیمت و مستندات شرکت تولیدی ماسک، قیمت نهایی را اعلام کند.

وی با بیان اینکه بر اساس یافته‌ها قیمت‌گذاری ماسک بیشتر از قیمت تمام شده آن است، توضیح داد: ضرورت دارد با توجه به شرایط فعلی و نیاز مردم، ماسک با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد تا همه اقشار بتوانند قدرت خرید ماسک را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به فرا رسیدن ماه پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و جوابگو نبودن میزان ماسک تولیدی داخل، بیان کرد: واردکنندگان ماسک در استان هستند که می‌توانند ماسک را از خارج از کشور تأمین کنند و ضرورت دارد شرایط ثبت و سفارش برای واردات مهیا شود، همچنین می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد اروند در این زمینه کمک گرفت.

وی با اشاره به وضعیت نقاهتگاه‌ها ویژه مبتلایان به کرونا در خوزستان، بیان کرد: برای انتخاب نقاهتگاه‌های مناسب در سطح استان نشست‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و سایر مجموعه‌ها برگزار و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیازهای شهرستان‌ها را بررسی و اعلام کند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری و اقدام شود.

بن عباس ادامه داد: برای مدیریت نقاهتگاه‌ها، پشتیبانی، نیروی انسانی و دیگر موارد مورد نیاز آن دستورالعملی تهیه شد که باید به تصویب برسد و پس از تصویب، این دستورالعمل ملاک عمل قرار می‌گیرد و همچنین برای اهواز نیز مرکز آموزش نفت مد نظر قرار داده شد که اگر شاخص‌های لازم را داشت، برای موضوع نقاهتگاه این شهرستان انتخاب می‌شود.

کد خبر 4999245

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران خوزستان ماسک طبی ویروس کرونا ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کرمانشاه کمک مومنانه تولیدکننده ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده‌های شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

وی افزود: به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول مبلغ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سبحانیان تصریح کرد: وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یاد شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • فراهم شدن فضای خلق ایده‌های جدید تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • خطرناک‌ترین برنامه ایلان ماسک؛ چه اتفاقی می‌افتد که مغزمان دیگر در کنترل ما نباشد؟
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل کناره می‌گیرد
  • استاندار خوزستان شخصا مدیریت امور مناطق و سازمان های شهرداری اهواز را در دست گرفت