Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری از ورود کاروان نظامی جدید ارتش ترکیه به ادلب سوریه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، این ستون جدید نظامی شامل 20 خودرو نظامی است که از گذرگاه کفر لوسین در شمال ادلب وارد این استان سوری شده است.

9 شهید و زخمی در انفجار مین در حومه ادلب
خبرگزاری سانا از شهادت چهار غیرنظامی و پنج نفر دیگر در انفجار مین بجا مانده و کار گذاشته شده به دست تروریست‌ها در مزارع روستای «التح» در حومه ادلب خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این مین‌ها از زمان تسلط تروریست‌ها بر منطقه «خان شیخون» بر جا مانده بود. حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.
به گفته منابع ارتش سوریه، تروریست‌های «جبهه تحریر الشام» پیش از عقب‌نشینی از مناطق جنوبی ادلب، اقدام به مین‌گذاری گسترده در مناطق غیر نظامی کرده‌اند که یگان مهندسی ارتش ماههاست در حال مین روبی در این مناطق است.
روز پنجشنبه نیز انفجار مین بر جای مانده از تروریست‌های داعش در شرق منطقه «تدمر» در استان حمص، موجب کشته شدن دو کودک شد.

شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال شرق سوریه
خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در روستای عامودا در حومه حسکه واقع در شمال شرق این کشور خبر داد.
در این گزارش به علت این انفجار اشاره نشده است.
در همین حال، پلیس نظامی روسیه اقدام به گشت زنی در این منطقه کرده است.
خبرنگار العالم همچنین از درگذشت یک کودک سوری به خاطر کمبود لوازم پزشکی در اردوگاه الهول در شرق حسکه خبر داد که تحت سیطره شبه نظامیان قسد است.

ترامپ به بشار اسد نامه نوشت
وزیر امور خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور نامه‌ای را به رئیس جمهور سوریه برای انجام مذاکره مستقیم درباره یک شهروند آمریکایی بازداشت شده در سوریه مطرح کرده است.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای به زندانی شدن «اوستین تایس» شهروند آمریکایی در سوریه اشاره کرد.
وی در این بیانیه با اشاره به 8 سال در حبس بودن این شهروند آمریکایی در سوریه نوشت که دولت آمریکا بارها تلاش کرده که در تعامل با دولت سوریه، به آزادی اوستین برسد.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «دونالد ترامپ در ماه مارس (اسفند-فروردین) طی نامه‌ای به بشار الاسد، پیشنهاد مذاکره مستقیم را مطرح کرد. هیچ کسی نباید درباره تعهد آمریکا برای بازگرداندن تمامی شهروندان آمریکایی که در بازداشت هستند تردید کند.»
دولت آمریکا از ابتدای آغاز بحران سوریه، همواره با حمایت از گروه‌های تروریستی تلاش کرده تا به تضعیف دولت مرکزی این کشور بپردازد.
پس از آنکه آمریکا و متحدانش به هدف خود برای سرنگون کردن دولت مشروع و قانونی سوریه نرسیدند،‌ واشنگتن تلاش کرده تا با اعمال تحریم‌ها، به تضعیف دولت سوریه بپردازد که از جمله این تحریم‌ها، قانون تحریمی سزار است.
قانون تحریمی سزار، مصوب کنگره آمریکا است که در تاریخ 20 آذر ماه 1398 پس از سه سال کش‌وقوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، به تصویب رسید و از ماه پیش اجرایی شد و این اقدام با تحریم 39 شخص و نهاد مرتبط با دولت سوریه آغاز شد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به بشار اسد تبریک گفت

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در پیامی روز ملی جمهوری عربی سوریه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند