Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش ۷۴۲ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در استان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سجاد رستمی ۲۵ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری از افزایش ۷۴۲ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در استان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: همچنین میزان اشتغال در این مدت ۲۳۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بحث سرمایه‌گذاری در حوزه معدن با افزایش ۹۷ درصدی مواجه بودیم و تا چند ماه آینده چند معدن دولومیت و منیزیم در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان صمت در خصوص تحقق شعار سال در راستای جهش تولید، گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با سود ۱۸ درصد و یارانه ۳ درصد در نظر گرفته شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در بحث ثبت سفارش واردات کالا رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است، همچنین در جذب تسهیلات بند  الف تبصره ۱۸ ارتقا داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از راه‌اندازی دهکده فرش در استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح جزو طرح‌های اقتصادمقاومتی استان است و از ابتدایی‌ترین مسائل تولید فرش تا بحث عرضه در نمایشگاه‌ها در این دهکده انجام می‌شود.

وی در خصوص تولید ماسک و الکل در واحدهای صنفی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در حال حاضر الکل موردنیاز استان در کارخانه خمیرمایه ناغان تولید می‌شود و با تقاضای چند واحد صنفی برای تولید الکل به علت اشباع بازار موافقت نشده است.

رستمی با بیان اینکه یک کارخانه در چهارمحال و بختیاری ماشین‌آلات مربوط به تولید ماسک را در استان تولید می‌کند، افزود: در بحث تولید ماسک سه لایه با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستیم، درصدد هستیم با راه‌اندازی واحد صنعتی پارچه اولیه مورد نیاز تولید ماسک را در استان تولید کنیم.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

در ادامه این نشست حسن شمسی‌پور معاون بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۴۳ هزار و ۸۹۹ واحد صنفی با سرانه اشتغال ۲.۵ نفر و اشتغال ۱۰۹ هزار و ۷۴۸ نفر در استان در حال فعالیت است که از این تعداد ۳۲ هزار و ۱۲۶ واحد مجهز به کارتخوان، ۱۲۳۱۲ واحد مجهز به ترازوی دیجیتال و ۷۷۷۳ واحد مجهز به صندوق مکانیزه فروش هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری برای ۴۸۹ واحد صنفی مجوز فعالیت صادر شده است که بیش‌ترین مورد آن در شهرستان شهرکرد با ۱۴۹ واحد بوده است.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه اصناف به علت شیوع کرونا ویروس وضعیت مطلوبی ندارند، گفت: این آسیب بیش‌تر به مشاغل خدماتی ضرر وارد کرده است.همچنین با افزایش چند برابری محصولات مواجه هستیم، به طور مثال لوازم خانگی با افزایش ۵۰ درصدی، لاستیک خودروهای سنگین با افزایش ۳ برابری و لاستیک خودروی سواری با افزایش ۵۰ درصدی مواجه بود.

معاون بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بحث بازرگانی داخلی از عمده‌ترین دغدغه‌های ما در تامین و تولید و توزیع کالا است، یادآور شد: در تیرماه حدود ۲۱۹۳ تن سهمیه شکر به استان اختصاص یافت که از این مقدار ۱۶۹۱ تن توزیع شد، همچنین از ابتدای فروردین‌ماه ۱۲ هزار و ۸۱۷ تن مرغ کشتار و در بازار توزیع شد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت انبارهای سرد چهارمحال و بختیاری ۵۲ هزار تن، ظرفیت سردخانه‌ها ۶۵۳۳۰ هزار تن و انبار عمومی ۹۹ هزار تن و سیلوهای گندم استان حدود ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ تن است.

شمسی‌پور در پایان در خصوص بازرگانی خارجی چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: در سال ۹۹ حدود ۱۰.۵ میلیون دلار کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری صادر شده و این عدد در سال ۹۸ حدود ۱۸ میلیون دلار بوده است، کشورهای مقصد صادرات محصولات استان حدود ۱۴ کشور بوده و کشورهای مبدا وارداتی محصولات به استان حدود ۱۰ کشور است.

در پایان این نشست بهرامی معاون بارزسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بازرسان این سازمان با همکاری دستگاه‌های متولی مانند تعزیرات، مرکز بهداشت، اداره استاندارد، اتاق اصناف از واحدهای صنفی، انبارها، کارخانجات و شرکت‌های مختلف بازرسی به عمل می‌آورند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار انبار در چهارمحال و بختیاری در سامانه انبارها ثبت شده است، بیان کرد:  تنها ۱۰ درصد انبارهای استان پرتراکنش هستند و حدود ۶۰ درصد انبارها معمولا بی‌بار هستند و در زمان برداشت محصولات کشاورزی از آن‌ها استفاده می‌شود.

انجام بیش از 23 هزار بازرسی در چهارمحال و بختیاری

بهرامی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از ۲۳ هزار بازرسی از سطح واحدهای تولیدی، صنفی، کارخانجات و ... در چهارمحال و بختیاری توسط بازرسان سازمان صمت انجام شده است، گفت: در همین راستا ۸۲۱ مورد پرونده تشکیل شده و ۹۵۳ مورد تخلف شناسایی شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش‌ترین تخلفات صنفی با ۲۰۳ پرونده در حوزه گرانفروشی، ۳۳۶ مورد عدم درج قیمت و ۱۰۶ مورد عدم رعایت نکات بهداشتی به خصوص در نانوایی‌ها بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری صادرات سرمايه گذاري سازمان صمت چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت استان گفت: در یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. محمد حسن قنبری افزود: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.
وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.
قنبری گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری