Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@00:09:01 GMT

آخرین جزئیات طرح مجلس درخصوص یارانه بنزین

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۴۳۸۳

آخرین جزئیات طرح مجلس درخصوص یارانه بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده می‌کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد. به گزارش پول نیوز، مالک شریعتی با بیان اینکه در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده می‌کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد، اظهار داشت: درباره جزییات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، گفت: آنچه در این طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود استمرار وضعیت فعلی قیمت‌گذاری بنزین است و تغییری در آن رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اگر طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به تصویب نمایندگان مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند سهمیه‌بندی بنزین از هر خودرو به هر فرد و کد ملی هر ایرانی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: در این طرح مقرر شده، افرادی که فاقد خودرو هستند و خانوارهایی که خودرو ندارند در یک نظام عادلانه‌تر از یارانه انرژی بنزین بهره‌مند شوند.
شریعتی گفت: طبق آمار بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند البته برخی از این خانوارها هم بیش از یک دستگاه خودرو دارند؛ لذا عادلانه نیست که افرادی که خودرو ندارند از یارانه انرژی در این بخش محروم باشند.
وی افزود: با توجه به حفظ میزان مصرف بنزین در کشور، و محاسبات انجام شده احتمالاً به هر کد ملی ۷ دهم تا ۸ دهم لیتر در روز اختصاص می‌یابد که به ازای هر فرد بر روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و اگر آنها سهمیه خود را استفاده کردند از یارانه انرژی بهره بردند و اگر هم از این سهمیه استفاده نکرده و یا به صورت ناقص استفاده کردند می‌تواند در یک سامانه‌ای سهمیه خود را به دیگران واگذار کنند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در سامانه در نظر گرفته شده، قیمت واگذاری آن زیر ۳ هزار تومان (قیمت دوم بنزین) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پایان ماه به دولت بازمی‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.
شریعتی در پایان بیان کرد: در این طرح افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی توزیعی هم استفاده خواهند کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سهمیه بندی انرژی مجلس نمایندگان بنزین یارانه انرژی فاقد خودرو طرح جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد امیرآبادی فرآهانی افزود:موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته و طرف پاکستانی اعلام کرده؛ در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف جهت تسریع برای اجرای خط لوله گاز صلح هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور،  احیای موضوع خط لوله صلح انتقال گاز به پاکستان مدنظر دولت می باشد، تصریح کرد: اگرچه طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال گذشته طراحی و اجرا شده و ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و حتی لوله گاز را تا مرز پاکستان کشیده، اما این کشور هنوز تعهدات خود را انجام نداده است.

وی ادامه داد: در روز نخست سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرف پاکستانی اعلام کرد؛ برای تسریع در اجرای خط لوله صلح در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند.

امیرآبادی‌فراهانی مهم‌ترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور را، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان دانست و گفت: به‌یقین اگر دولت پاکستان موضوع گاز طبیعی را از طریق ایران به کشورش برساند، رضایتمندی خوبی را در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد داد چراکه تامین گاز آن‌ها از طریق (ال.پی.جی) است و بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله صلح می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پیشنهاداتی برای عملیاتی کردن این خط لوله وجود دارد، اما برخی کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این مورد دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آنها منافع مشترک دو ملت را مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر نفت پاکستان نیز پس از نشست دیروز اعلام کرد، فرصت‌های خیره‌کننده‌ای میان دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد و ایران و پاکستان به همکاری‌های خود برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • ۱۰ تن عسل فاقد مجوز کشف شد
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان