Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفرپور امروز (شنبه) در نشست انجمن موسیقی گیلان با خبرنگاران به سابقه این استان در حوزه موسیقی اشاره و اظهار کرد: استان گیلان در حوزه‌های فرهنگی و هنری بسیار غنی است و می‌توان از آن به عنوان پایتخت هنرهای تجسمی نام برد.

وی در ادامه با بیان اینکه موسیقی استان گیلان به گالشی، تالشی، شهری و آئینی و تعزیه تقسیم بندی می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انجمن موسیقی گیلان برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها تشکیل کانون‌های تخصصی موسیقی در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن موسیقی گیلان ادامه داد: با تشکیل این کانون‌ها متخصصان حوزه موسیقی در استان گیلان دور هم گرد آمده و با هم افزایی، گفتگو نیازهای اهالی موسیقی را رصد کرد و راهکارهای تقویت و ارتقای جایگاه این هنر در استان را فراهم می‌آورند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کانون‌ها انسجام و همگرایی بین متخصصان و ساماندهی اوضاع آموزشی موسیقی استان گیلان است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ آموزشگاه در سطح استان فعالیت می‌کنند که متأسفانه نظارت مؤثری بر فعالیت و نوع آموزش و نوع تدریس اساتید آن نمی‌شود.

صفرپور با اشاره به اینکه در زمینه صدور کارت صلاحیت تدریس در آموزشگاه‌ها نیز باید با دقت بیشتری اقدام شود، گفت: آموزش رکن اساسی فعالیت‌های هنری است لذا باید در این زمینه توجه بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه حضور اساتید برجسته و برگزاری مستر کلاس‌ها و ایجاد شرایط برای حضور همه علاقه مندان به حوزه موسیقی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و سابقه گیلان در حوزه موسیقی باید از اساتید مجرب و برجسته در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها استفاده شود.

رئیس انجمن موسیقی گیلان با اشاره به عدم تهیه و تدوین یک بانک اطلاعاتی از فعالان حوزه موسیقی به ویژه پیشکسوتان موسیقی نواحی، گفت: نبود چنین بانک اطلاعاتی یک نقص محسوب شده و یکی از مواردی که با تشکیل کانون‌های تخصصی موسیقی به دنبال آن هستیم تهیه همین بانک اطلاعاتی است.

وی به آسیب‌های کرونا به حوزه هنر به ویژه موسیقی در کشور و استان گیلان اشاره کرد و افزود: مسئولان باید در این زمینه نیز به هنرمندان توجه کنند.

صفرپور با اشاره به اینکه به دنبال راه اندازی موزه موسیقی گیلان هستیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره و تهیه سالنامه موسیقی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در آینده نزدیک در استان گیلان است.

کد خبر 4999258

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه کمک مومنانه انجمن موسیقی گیلان بانک اطلاعاتی استان گیلان حوزه موسیقی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمدجواد ساوری روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته به‌منظور حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی گلستان، مبلغ ۳۲۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات به ۳۸۷ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ ۲۱۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال برای ۳۴۲ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان تمام شهرستان‌های استان پرداخت شد. او اضافه کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود ۴ درصد و با بازپرداخت ۵ساله به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی انجام فعالیت دریکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی را در منزل داشته باشند. ساوری همچنین بیان کرد: در این مدت همچنین مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به ۴۵ طرح صنایع‌دستی پرداخت شده است. این تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • عبور اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر
  • مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳ هزار نفر گذشت
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان
  • واکنش هنرمندان به تحقق «وعده صادق» رهبر انقلاب در تنبیه متجاوز