Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با ۲۶ مردادماه سالروز عملیات آزاد سازی پاوه، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

«مرور تاریخ پرافتخار و پرفراز و نشیب ایران اسلامی گواه روز‌هایی را می‌دهد که زنان و مردان صبور کشورمان با نثار مال و جان و فرزندان خویش در راه تحقق آرمان‌های اسلام عزیز و در پیروی از فرامین حضرت امام خمینی (ره) ایستادگی کردند و به برکت آن ایستادگی‌ها و ثمره خون شهیدان والامقام، امروز شاهد تحولات شگرف در جهت ضعف و استیصال دشمنان و بالندگی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز بیست و ششم مرداد که به عنوان سالروز حماسه پاوه و آزادسازی آن از وجود منحوس منافقین و گروهک‌ها است، تداعی کننده و یادآور حضور مدبرانه و هوشمندانه مردانی همچون سرلشکر شهید، ولی الله فلاحی و شهید دکتر مصطفی چمران است که با پیام ماندگار و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مدیریت نبرد را به دست گرفتند و باعث خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمن شدند.

حمله به مردم بی دفاع پاوه و کشتار بی رحمانه آنان در همان ماه‌های آغازین پیروزی انقلاب، یک بار دیگر چهره خبیث حزب دموکرات و منافقین را برملا ساخت و حضور به موقع نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی زمینی، هوانیروز و نیروی هوایی در کنار مردم مدافع شهر، با همراهی رزمندگان سپاه پاسداران، وحدت اسلامی و انقلابی را نمایان ساخت وموجب عقب نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه گردید.

شهادت شهید سرلشکر خلبان محمد نوژه در طول این عملیات نیز گواه حضور بلندپروازانی است که تا پای جان در مسیر دفاع از کشور و نظام اسلامی ایستادگی کردند.

ضمن گرامیداشت این روز عزیز و یاد و خاطره شهدای والامقامی همچون شهیدان فلاحی، چمران، صیاد شیرازی، نوژه و ده‌ها شهید بلند آوازه دیگر، اطمینان می‌دهیم که فرزندان غیور ملت شریف ایران در ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران 26 مرداد جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ سالروز شکست نیروهای متجاوز آمریکایی در عملیات طبس اعلام کرد: در حادثه شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا در طبس، دست قدرت و مدد الهی، یگان نظامی متجاوز آمریکا را زمین‌گیر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی که روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ انتشار یافته، آمده است: چهل و چهار سال از شکست آمریکا در تعرض و تجاوز متخلفانه نیروهای ویژه رزمی این کشور علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در عملیات طبس در روز پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ سپری شده است. با وجود این، همچنان شاهد رفتارهای لجوجانه این کشور در تداوم رویکرد محاسباتی غلط در تعامل با دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران هستیم.

«اِعمال تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری آمریکا در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی برای ضربه زدن به ثبات و امنیت و اخلال در روند توسعه، پیشرفت و آبادانی ایران ادامه دارد.»

وزارت امور خارجه در این بیانیه افزود: علاوه بر آن، جهان اسلام به خصوص منطقه غرب آسیا نیز در معرض تداوم رویکرد مداخله جویانه آمریکا منبعث از حمایت بی چون و چرای این کشور از جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی اسرائیل قرار دارد. دولتمردان آمریکایی با ادعای به ارمغان آوردن آزادی و دموکراسی و سردادن شعار دروغین دفاع از حقوق بشر، در امور کشورهای مستقل دخالت می‌کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه تاکید شده است: مقامات دولت آمریکا با پذیرش ننگ ابدی حمایت از نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان معصوم و زنان و مردم مظلوم فلسطین در طول بیش از دویست روز گذشته، اصرار دارند که تمام منافع ملی و حیثیت و اعتبار شهروندان آمریکایی را در خدمت این رژیم کودک‌کُش قربانی کنند.

«کار به جایی رسیده که در آمریکای مدعی رهبری آزادی و دموکراسی در جهان، تجمعات اعتراضی اساتید و دانشجویان و وجدان‌های بیدار مردم آمریکا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم نژادپرست اسرائیل، به شدت سرکوب می‌شود و معترضان به سیاست اشتباه آمریکا از حق آزادی بیان و تجمع منع و از ادامه تحصیل محروم می‌گردند.»

همچنین در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: رسوایی و بی‌آبرویی امروز آمریکا در مسئله فلسطین کمتر از شکست نیروهای دلتا در طبس نیست؛ چنان که دویست روز پس از کشتار غیرنظامیان و مردم بیگناه فلسطین، انتشار تصاویر کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های نوار غزه، موجب انزجار هرچه بیشتر افکار عمومی دنیا از رژیم اسرائیل و حامی اصلی آن یعنی دولت ایالات متحده شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه تصریح شده است: این در حالیست که آمریکا برای چهارمین بار قطعنامه‌های پیشنهادی در شورای امنیت را که خواستار آتش بس فوری در غزه بودند، وتو کرده و مانع از پایان جنایات جنگی، نسل‌کُشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه می‌شود.

«در حادثه شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا در طبس، دست قدرت و مدد الهی، یگان نظامی متجاوز آمریکا را زمین‌گیر کرد. در سالگرد این واقعه تاریخی نیز، قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صلابت در عملیات وعده صادق، پاسخ محکم و بازدارنده‌ای را در چارچوب اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل بویژه حق دفاع مشروع داده‌اند.»

وزارت امور خارجه در این بیانیه افزود: این اقدام، هشدار قاطعی به حامیان شناخته شده رژیم متجاوز صهیونیستی بود، تا به صلابت و استواری ایران در انجام اقدام متقابل آگاهی یابند. سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در طبس فرصت مغتنمی است تا از دلاورمردی و شجاعت نیروهای مؤمن و مقتدر مسلح و امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران که طی سال‌های پر فراز و نشیب با خنثی کردن توطئه‌های مختلف دشمنان و کوتاه کردن دست متجاوزان، ضامن اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند، قددرانی نماییم.

«خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستگاه دیپلماسی تحت هدایت هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی دوشادوش دیگر سربازان ایران عزیز در میدان‌های مختلف دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت سرزمینی و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، با سرلوحه قرار دادن اصل عزت، حکمت و مصلحت، در مسیر تحقق پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران عزیز گام برمی‌دارند.»

کد خبر 6088123 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • فیلم/بیانیه سپاه پاسداران به مناسبت سالروز تشکیل سپاه