Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کانون تئاتر کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران به منظور تولید آثار نمایشی با محوریت حضور و فعالیت کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری و سازمان صدا و سیمای مازندران نخستین دوره جشنواره نمایشخونه را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کانون تئاتر کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از شیوع کرونا فعالیت‌های آموزشی حوزه نمایش نیز به دلیل تعطیل شدن کلاس‌ها و آموزشگاه‌ها متوقف شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با هدف متوقف نشدن آموزش و رویدادهای نمایشی برای کودکان و نوجوانان و همچنین ترغیب خانواده‌ها به تولید آثار نمایشی خلاقانه در منزل بر اساس قصه‌ها، جشنواره‌ای مجازی برگزار کنیم.

مینو طوسی افزود: این رویداد با توجه به گسترش مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در بستر فضای مجازی و همچنین ضرورت تقویت روحیه‌ و نشاط در کودکان طی دوران خانه‌نشینی و دوری از فضاهای فرهنگی و آموزشی، می‌تواند فرصتی برای کسب یک تجربه متفاوت هنری و خلاقانه برای کودکان با حضور بزرگترها در خانه‌ باشد.

وی با بیان این که محوریت این جشنواره تولید اثر توسط کودکان و نوجوانان با مشارکت بزرگترهاست، اظهار کرد: برای این جشنواره سه بخش - نمایش عروسکی (تک نفره، گروهی، خانوادگی)، نمایش کوتاه و قصه‌گویی (روایت یا کتابخوانی) در نظر گرفته شده که کودکان -۶ تا ۱۲ سال- و نوجوانان -۱۲ تا ۱۶ سال- علاقه‌مند می‌توانند در هر کدام از این بخش‌ها شرکت کنند.

این مدرس تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که در خانه‌ها کودکان و نوجوانان بر مبنای یک قصه با مشارکت بزرگترها اثری نمایشی تولید کنند. این اثر می‌تواند به صورت نمایش صحنه‌ای طراحی شود یا در قالب نمایش عروسکی با استفاده از عروسک‌های کودک اجرا شود. قصه‌گویی و کتابخوانی در مقابل دوربین هم شکل دیگر حضور کودکان و نوجوانان در این جشنواره است.

مسئول کانون تئاتر کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران افزود: درخواست ما از بزرگترها این است که برای تولید آثار خلاقانه به منظور شرکت در این جشنواره همراه کودکان باشند و حتی با استفاده از امکانات معمولی موجود در خانه‌ها به کمک فرزندشان، صحنه‌ای برای اجرای کودک یا نوجوان خود ایجاد کنند. تأکید ما استفاده از عروسک‌ها، اسباب‌بازی‌ها و امکانات معمولی موجود در خانه‌ها برای ایجاد صحنه نمایش است تا خلاقیت کودکان و نوجوانان به کار گرفته شود. به همین دلیل حتی برای پوستر جشنواره از یک مقوا که به شکل صحنه نمایش عروسکی طراحی شده استفاده کردیم تا بر استفاده از خلاقیت در عین سادگی برای تولید آثار تأکید کنیم.

طوسی از هنرمندان تئاتر مازندران نیز خواست تا فرزندان خود را به شرکت در این جشنواره ترغیب کنند و اظهار کرد: حضور همه اقشار برای شرکت در نمایشخونه آزاد است و هنرمندان حرفه‌ای تئاتر استان نیز می‌توانند با ترغیب فرزندان یا کودکان بستگان خود به رونق این رویداد کمک کنند.

وی افزود: همراهان جشنواره و خانواده‌ها در همه بخش‌ها با موضوع آزاد می‌توانند اثر تولید کرده و به دبیرخانه جشنواره بفرستند. تمام آثار باید توسط دوربین تلفن همراه با کیفیت مناسب نور و صدا و به صورت افقی ضبط شود و زمان ویدئوی ارسالی هم باید حداقل ۲ دقیقه و حداکثر ۶ دقیقه باشد.

طبق فراخوان منتشر شده، آثار فرستاده شده نباید در جشنواره‌های قبلی حائز رتبه شده باشد.

علاقه‌مندان تا ۱۵ شهریور فرصت دارند فیلم آثار خود را همراه با مشخصات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، سن، شهر محل سکونت، نام قصه، نام نویسنده یا نویسندگان اثر و شماره تماس ثابت و همراه به صورت پیام متنی به صورت مجازی به پیام‌رسان WhatsApp شماره ۰۹۱۱۴۱۶۹۹۲۶ بفرستند.

مدت بررسی اولیه آثار ۱۰ روز است و آثار راه یافته به بخش مسابقه ۲۵ شهریور در صفحه مجازی انجمن هنرهای نمایشی بارگذاری می‌شود. برگزیدگان جشنواره نیز مهر امسال و در هفته کودک معرفی خواهند شد.

همچنین آثار برگزیده در برنامه‌های کودک و نوجوان صدا و سیمای مازندران پخش خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مازندران انجمن هنر های نمایشی ایران نمایش پروندهٔ خبری هنردرمانی؛ راهی برای ارتقای سلامت روان در دوران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مازندران نمایش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مازندران نمایش انجمن هنرهای نمایشی تئاتر کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان تولید آثار خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری