Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هزینه آموزش‌های مجازی در این دانشگاه اظهار کرد: هزینه آموزش‌های مجازی به ۲ قسمت سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم بندی می‌شود.

او افزود: در قسمت سخت افزاری آموزش ها، لازم است تا سرورها، استوریج‌ها و پهنای باند افزایش پیدا کند که تاکنون اعداد آن در دانشکده‌ها استخراج نشده است، باید اتاق‌ها و کلاس‌های لازم را برای تصویر برداری، ضبط صدا و ارائه درس به شکل الکترونیکی تجهیز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: برخی از استادان نیازمند به تجهیزاتی مانند صفحه‌های درز نوری بودند که این نیاز را یا خودشان یا از طریق دانشکده‌ها آن را رفع می‌کردند که این عوامل مجموع هزینه سخت افزاری‌ دانشگاه تهران بود و از لحاظ زمانی که خود استادان باید برای تهیه درز‌های نوری وقت می‌گذاشتند طولانی بود.

او با بیان اینکه دانشگاه تهران در ترم گذشته به شدت درگیر توسعه زیر ساخت‌ها بود، تاکید کرد: تجهیز کلاس‌ها و توسعه زیر ساخت‌ها از برنامه‌های دانشگاه تهران در ترم گذشته بود چراکه استادان زمان زیادی را برای ارائه دروس وقت می‌گذاشتند و سالیان طولانی آموزش‌ها به صورت الکترونیکی داده نمی‌شد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: ارائه آموزش به دانشجویان و برگزاری امتحانات به صورت مجازی در ترم گذشته بسیار وقت گیر بود؛ چرا که طراحی سوالات در اینگونه آموزش‌ها سخت گیر‌انه‌تر و مشکل‌تر نسبت به حضوری بودن آموزش‌ها یا امتحانات است.

برنامه دانشگاه تهران برای ترم جدید به صورت مجازی است

نیلی احمدآبادی درباره برنامه ریزی دانشگاه تهران برای ترم جدید گفت: در حال حاضر تصمیم دانشگاه برای ترم جدید به صورت مجازی است؛ چرا که در این ترم ابلاغ شده است تا تمام اعضای هیئت علمی باید از سامانه‌های دانشگاه استفاده کنند در حالی که  ترم گذشته با توجه به اینکه آمادگی کامل برای ارائه آموزش‌ها به صورت مجازی نبود برخی از همکاران از سامانه‌های دیگر استفاده کردند.

او اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در ترم جدید در دانشگاه تهران بار سنگین تری روی سامانه‌های دانشگاه، سرور و سایر امکانات دانشگاه قرار بگیرد؛ بنابراین باید با فرض مجازی بودن کلاس‌ها خود را آماده کنیم و استادان هم برای اینگونه آموزش‌ها آمادگی کامل را کسب کنند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: اگر شرایط مساعدی برای حضور دانشجویان در دانشگاه تهران در ترم جدید فراهم بود، طبیعتا کلاس‌ها به صورت تلفیقی یا در صورت اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

نیلی احمدآبادی اظهار کرد: کلاس‌ها از ۲۹ شهریور برای دانشجویان دانشگاه تهران آغاز خواهند شد و برای دانشجویان نو ورود هم بستگی به اعلام نتایج کنکور توسط سازمان سنجش دارد که پیش بینی سازمان سنجش برای اعلام نتایج در اواخر مهر است؛ در این خصوص منتظر تصمیم سازمان سنجش خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

احتمال آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه تهران به صورت مجازی مصاحبه علمی دکتری در دانشگاه تهران مجازی خواهد بود کرونا کلاس‌های عملی دانشگاه تهران را به تعویق انداخت طرح توسعه دانشگاه تهران به کجا رسید؟ ادغام کلاس‌های ارشد و دکتری در دانشگاه تهران صحت دارد؟

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تهران آموزش مجازی آموزش حضوری دانشگاه تهران دانشگاه تهران صورت مجازی ترم گذشته آموزش ها ترم جدید کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های شرقی استان کرمان اعلام کرد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و پیش‌بینی بروز سیل؛ کلاس‌های درس مدارس شهرستان‌های نَرماشیر، فهرج، ریگان و گنبکی روز چهارشنبه تعطیل شد و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری پیگیری می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران این شهرستان‌ها، تعطیلی مدارس به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان بوده و کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدارس زاهدان فردا تعطیل شد

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان سیستان و بلوچستان، فعالیت مدارس «تمامی مقاطع» تحصیلی در نوبت صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه جاری، به صورت «غیر حضوری» برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»