Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر:رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از تفاهم‌نامه با یک شرکت خارجی طی هفته آینده جهت ورود اتوبوس برقی به کشور خبر داد.
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل و شورای شهر تهران درباره زمان ورود اتوبوس‌های برقی به خیابان‌های تهران گفت: اتوبوس‌های برقی کاملا وارداتی هستند و در داخل کشور هنوز این اتوبوس‌ها ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: البته طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ایران‌خودرو دیزل قرار شده است این شرکت اقدامات لازم را برای تولید داخلی اتوبوس‌های برقی یا پاک آغاز کند.
علیخانی از مذاکره با برخی شرکت های خارجی طی هفته آینده جهت ورود اتوبوس برقی به کشور خبر داد و گفت: نمایندگان برخی از این شرکت ها در حال حاضر در کشور فعال هستند و شهرداری بنا دارد که در صورت توافق با این شرکت ها قراردادی را منعقد کند.
او ادامه داد: شورای شهر تهران نیز مساعدت‌های لازم را با شهرداری انجام می‌دهد تا هر چه زودتر اتوبوس‌های برقی خریداری و روانه خیابان‌های تهران شوند.
به گزارش شهر به نقل از فارس، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که خرید اتوبوس‌های غیربرقی به کجا رسید؟ گفت:‌ در این زمینه نیز قراردادهایی منعقد شده و تا پایان شهریور بخشی از اتوبوس و مینی‌بوس های نو از ایران خودرو دیزل، تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتوبوس های برقی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو

به گزارش همشهری آنلاین، سال گذشته بود که شورای شهر تهران، افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی را تصویب کرد اما مقرر شد از اردیبهشت امسال اعمال شود.

سید جعفر تشکری هاشمی درباره نرخ جدید کرایه‌ها گفت: «در شورا سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی؛ افزایش نرخ کرایه‌ها در حوزه مترو و اتوبوس -که متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کنند- را حداقلی پیش بینی کنیم. در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.»

نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش داشته است. او با بیان این مطلب تاکید کرد: «بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد انجام شود، نرخ محاسبه نمی‌شود. بنابراین نرخ بلیت تک سفر از ۳۳۰۰ تومان به ۴۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. درخطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ تعیین شده است.»

این عضو شورای شهر تهران به نرخ بلیت اتوبوس هم اشاره کرد و گفت: «مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافته است و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش خواهیم داشت. به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد و اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.»

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری هم عنوان کرد که حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت. البته دقت در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 845190 منبع: ایسنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • جایگاه خانم‌ها و آقایان در بی آرتی تغییر کرد
  • محل سوار شدن خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی تغییر کرد
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • افتتاح خط اتوبوس‌های برقی توسط وزیر کشور در البرز