Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:18:53 GMT

۳۰۰ هزار آبادانی در ۲ نوبت غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۰۷۵

۳۰۰ هزار آبادانی در ۲ نوبت غربالگری کرونا شدند

نجمه سیدآقامیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:براساس دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان در شهر و روستا از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت تماس گرفته شده و علایم بالینی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای فراگیری ویروس کرونا در آبادان پنج مرکز ۱۶ ساعته نمونه‌گیری از افراد ناقل را برعهده داشتند که با توجه به کاهش تعداد مراجعه کنندگان، هم اکنون تنها سه مرکز فعال و نمونه گیری تست پی سی آر در مرکز ۱۶ ساعته امام خمینی(ره) آبادان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدآقامیری به کاهش میزان ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان آبادان با توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون بیمارستان‌های طالقانی و نفت آبادان سفید شدند و پذیرش بیماران کرونایی فقط در بیمارستان طالقانی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.

شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶۶۰۰۰ مورد بازرسی‌ انجام شده در طرح سلامت نوروزی تاکنون

مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، (ابتدای طرح نوروزی) تا چهارم فروردین، بیش از ۷۶۶ هزار مورد بازرسی از اماکن مختلف انجام شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: از 15 اسفند 1402، (ابتدای طرح نوروزی) تا چهارم فروردین، بیش از 766 هزار مورد بازرسی از اماکن مختلف انجام شده است.

کل بازرسی‌ها در این مدت 766 هزار و 916 مورد بوده که 561 هزار و 4 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا انجام شده و 798 هزار و 913 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شده است.

2367 مورد تزریق واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون

بنا بر اعلام این مرکز در این مدت 393 هزار و 18 مورد کلرسنجی منابع آب آشامیدنی انجام شده و تعداد بازرسی بین راهی 19 هزار و 376 مورد، بازرسی از اماکن عمومی 205 هزار و 912 مورد، تعداد اخطار کتبی صادره 78 هزار و 976 مورد، معرفی به مراجع قضایی 10 هزار و 249 مورد و پلمب مراکز متخلف 2524 مورد بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
  • دستیاران کمالوند در نفت معرفی شدند/ ادامه همکاری الماس سیاه با آبادانی‌ها
  • افزایش دمای هوا در جنوب غرب خوزستان
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • انبار بزرگ مواد غذایی و نوشیدنی در آبادان پلمب شد
  • کشف و جمع‌آوری بیش از ۴ هزار و ۴۱۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سراوان
  • ۲۵۰۰ بازدید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه بوشهر
  • ۷۶۶۰۰۰ مورد بازرسی‌ انجام شده در طرح سلامت نوروزی تاکنون