Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@13:17:39 GMT

فروش اموال مازاد دولتی با جدیت بیشتری پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۰۸۸

فروش اموال مازاد دولتی با جدیت بیشتری پیگیری شود

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در سال جاری که به ریاست فدائی استاندار کرمان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: در ابتدای جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ابتدا مصوبات جلسه قبل پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع بودجه‌ای سال ۹۹ روش‌های متفاوتی دارد گفت: دستگاه‌های استان کرمان باید این روش‌های تامین اعتبارات را پیگیری کنند.

وی به فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: این موضوع جدیدی است و باید از سوی مدیران به صورت جدی پیگیری شود.

۱۰۱ ملک مازاد شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی استان کرمان فاقد سند است

حمید شیخ اسدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: تا امروز ۱۸۴ ملک ۱۸ دستگاه اجرایی استان به‌عنوان املاک مازاد شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ دستگاه پاسخ مکاتبات ما در ارتباط با املاک مازاد را نداده‌اند گفت: ۱۰۱ ملک از ۱۸۴ ملک شناسایی شده بدون سند هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان برآورد ریالی ۸۳ ملک را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای فروش ۱۶ مورد مجوز گرفته شده است.

وی در ارتباط با همکاری ثبت اسناد در موضوع سند املاک دولتی بیان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرائی در ارائه مدارک به ثبت اسناد نیز ضعیف عمل کردند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌هایی که نتوانستند سهمیه اعتباری از طریق اسناد مالی خود را جذب کنند باید معرفی شوند و دلایل عدم جذب اعتبارات مشخص شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا اوراق سلف نفتی بورس انرژی توافق اسرائیل و امارات اموال مازاد کمیسیون اقتصادی مجلس بودجه 99 کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا اوراق سلف نفتی بورس انرژی توافق اسرائیل و امارات استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف

طبق اعلام سازمان اموال تملیکی استان تهران، اخیرا ۷ هزار تن چای خارجی در مزایده اموال منقول به فروش گذاشته شده است.

به گزارش اکوایران، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت، حسین ایزدی مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران درنشستی با رسانه‌ها از مزایده‌های اخیر این سازمان گفت. طبق اعلام او در مزایده اخیرا این سازمان که از ۳ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد؛ ۲۱۵ پارتی کالا عرضه شده که ۷ هزار تن آن چای است.

او افزود: این مقدار چای با همکاری سازمان استاندارد نمونه‌برداری و به تایید سازمان غذا و دارو رسید که این نمونه‌برداری در ۴۰ روز در هر شیفت با حضور ۳۰ نفر نیروی کار انجام شده است.

به گفته ایزدی، تولیدکنندگان و بازرگانان می‌توانند در این مزایده شرکت و چای را خریداری کنند. درضمن ۲ ماه به تولیدکنندگان با تایید وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بعد از برنده شدن مبلغ را واریز کنند و برای آن ضمانت‌نامه بانکی گرفته می‌شود.

او با اشاره به اینکه پنج هزار تن چای دیگر نیز در مزایده بعدی به فروش گذاشته می‌شد؛ گفت: در مجموع ۳۵ هزار تن چای بود که ۱۷ هزار تن در استان تهران و بقیه در استان هرمزگان است که به سرعت بعد از مجوز‌های استاندارد و سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود. به نقل از خبرگزاری‌ها، ایزدی، نامی از برند تجاری این چای به‌خاطرداشتن پرونده قضایی نبرد.

مزایده ملک «سادات خوزستان»

در این نشست مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران به مزایده املاک غیرمنقول نیز اشاره کرد و گفت: ارزش این دوره از مزایده املاک ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان است که ۴۶ ملک معروف به «سادات خوزستان» واقع در تهران به نفع دولت مصادره شده است که به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان قیمت کارشناسی به مزایده گذاشته شده است.

او تاکید کرد: در این مزایده چندین ملک سنگین داریم که شامل ملک‌های ۱۸ تا سه هکتاری و آپارتمان‌های در استان تهران است که برای خریداران امکانات تشویقی قرار دادیم. تا ۲۰ درصد نقد و مابقی را تا ۲ سال پرداخت کنند.

به گفته ایزدی، مزایده اموال غیر منقول از ۲۸ فروردین شروع شده است و تا فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) ادامه دارد.

او گفت: ۴ هزار میلیارد تومان کل دو مزایده منقول و غیر منقول است. در این مزایده‌ها، بحث ماینر‌ها که سال‌ها بود، بلاتکلیف مانده بود به مزایده گذاشته شد. اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماینر به فروش رفته است. البته فقط دستگاه‌هایی که استاندارد تایید کرده به فروش می‌رود.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان ارزش حراج خرده‌فروشی در سال گذشته بود، گفت: سامانه حراج خرده‌فروشی برای شفافیت در عرضه و دسترسی برای مصرف خانگی در خردادماه سال گذشته آغاز شد.

او افزود: به دنبال ارسال پستی کالا‌های فروخته شده هستیم تا هزینه‌ها برای مردم کاهش پیدا کند در همین راستا برنامه نرم‌افزاری آن تهیه شده است و منتظر همکاری ستاد الکترونیک دولت برای بارگذاری این سامانه هستیم.

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان