Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@02:29:35 GMT

تجمع دانشجویان مقابل سفارت امارات در تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۲۲۳

تجمع دانشجویان مقابل سفارت امارات در تهران

به گزارش تابناک به نقل از فارس، دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت امارات با آتش کشیدن پرچم اسرائیل خشم خود را به جنایت‌های این رژیم نشان دادند و در محکومیت اقدام امارات متحده عربی در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أی‌ها الذین آمنوا لا تَتَّخِذوا الیهودَ و النصاریٰ اَولیاءْ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضُهُم اَوْلیاءُ بعض و من یَتَوَلَّهُم مِنکم فإنّه منهم. إن الله لایهدِی القَوم الظالمین» (۵۱ مائده)

بر همگان واضح و مبرهن است که طی سالیان گذشته برخی رژیم‌های مرتجع منطقه؛ در چارچوب اهداف استراتژی عبری عربی غربی جریان استکبار؛ خیانت به آرمان فلسطین و ملت‌های مسلمان و عرب منطقه را شدت بخشیده و به بیگاری برای رژیم صهیونیستی تن داده اند.

امروز برخی حاکمان نالایقِ عرب به چنان بی‌غیرتی و رذالتی افتاده‌اند که خیانت خود را آشکارا و با افتخار؛ رسانه‌ای می‌کنند و هیچ ابایی هم از پایمال کردن خون هزاران کودک و جوان فلسطینی ندارند.

آیا وقت آن نرسیده، که از کمپْ‌دیوید‌ها و اوسلو‌ها درس عبرت بگیرند؟
چگونه است که عزت مسلمانان را در هم‌پیالگی با پست‌ترین دشمنان اسلام می‌جویند؟ «فَما لَکم کیفَ تَحکُمون؟»

سردمدارانِ ذلیلِ عرب که نه نسبتی با اسلام دارند و نه با عربیت و حمیت عربی؛ کار را به آن درجه از تباهی رسانده‌اند که به خود جرئت می‌دهند حقوقِ آشکار فلسطینیان را از کیسهٔ خیلفه خائن خود ببخشند و با وقاحت آن را صلح و توافقی تاریخی بنامند! مصالحه‌ای که در حکم اعلان خونبارترین جنگ‌ها علیه مردم فلسطین است.

دولت امارات متحده عربی از این پس شایستهٔ عنوان دولت امارات متحده امریکایی-صهیونیستی است و باید تاوانِ این نفاقِ فتنه‌آمیز را بپردازد.

امارات متحده‌ی عربی؛ که بهتر است اصلاح کنم؛ امارات متحده‌ی عِبری که غیرت عربی را قورت داده و شرافت اسلامی را قی کرده، روابط نامشروعش را علناً در بوق و کرنا می‌کند تا شاید خوش رقصی اش برای اربابان اسرائیلی اش به اثبات برسد و برادری خود خوانده خود را به منصه ظهور برساند.

لااقل به تجربه اسلاف خود در کشور‌های دیگر نگاه کنید و بدانید؛ پیوندی که عاقدش شیطان بزرگ باشد، حتما جز تباهی و خسران حاصلی نخواهد داشت و یقین داریم خودکشی امارات، اسرائیل را نجات نخواهد داد.

جمهوری اسلامی ایران همواره اصرار داشته میان دولت‌های بد عمل منطقه و رژیم صهیونیستی تفاوت قائل شود. هنوز هم معتقدیم دشمن شماره یک همه ملت‌های منطقه، آمریکا و اسرائیل هستند و باید بر همان‌ها متمرکز بود.

اما
در عین حال، روشن است هر کس سرنوشت و آینده‌ی خود را با رژیم نامشروع اسرائیل پیوند بزند، خود را در معرض بی ثباتی و تهدید قرار داده است.

در پایان

این را با صراحت اعلام می‌داریم؛ عاقبت این قیل و قال‌ها به اتمام خواهد رسید و جهانیان با چشمان خود خواهند دید که فرزندان مکتبی اسلام؛ از اقصا نقاط جهان با نابودی رژیم سفاک صهیونیستی؛ زنجیر‌های در هم تنیده شده‌ی زر و زور و تزویر مستکبرین و متفرعنین عالم را پاره کرده و بیت المقدس را از چنگال جنود الشیطان پس خواهند گرفت. ان شا لله؛ باذن الله.

والسلام علیکم و رحمته و برکاته.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا اوراق سلف نفتی بورس انرژی توافق اسرائیل و امارات امارات متحده عربی توافق امارات و اسرائیل تجمع دانشجویان کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا اوراق سلف نفتی بورس انرژی توافق اسرائیل و امارات امارات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره در یادداشتی با عنوان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب به قلم «خالد حاجی» آورده است: جنگ علیه غزه، نقش بزرگی در برملا کردن افراط‌گرایی دینی غرب ایفا کرده است، این در حالی بود که قبلا مفهوم افراط‌گرایی را درباره آنچه افراط‌گرایی اسلامی می‌خواندند،به کار می‌بردند.

صفحه‌های نمایش تلویزیون و گوشی‌های هوشمند مملو از صحنه‌های دردناک غزه است و صحنه‌های جدیدی که می‌بینیم هولناک‌تر از قبل است، آیا دردناک‌تر از تصاویر کودکانی که به شدت از گرسنگی و عطش رنج می‌برند، و صحنه‌ اجساد افتاده در کنار جاده‌ها که کسی نیست آنها را دفن کند، وجود دارد. هر انسان با وجدان و دارای قلب سلیم می‌پرسد: چگونه این صحنه‌ها و اوضاعی که زبان قادر به توصیف آن نیست، عادی‌نگاری می‌شود؟

هنگامی که با چشم حافظه و تخیلات به این صحنه‌ها می‌نگریم، چیزی که معادل این قساوت و افراط‌گرایی باشد، جز در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون «مردگان متحرک»،«من یک افسانه‌ام»،«مقررات درگیری» و «بیست و هشت هفته بعد» نمی‌یابیم.
 
این سریال‌ها و فیلم‌ها و موارد بی شمار دیگر، قهرمانی گروه نجات یافته را به تصویر می‌کشد که برای زنده ماندن، خود را مجبور به پاکسازی و نسل‌کشی می‌بیند و همگی از جمعیتی که هدف نسل کشی قرار گرفته‌اند، ویژگی انسانیت را سلب می‌کنند تا صرفا به گروهی از موجودات هاری که حق زنده ماندن ندارند، تبدیل شوند.

می‌توانیم بگوییم که کمپانی‌های فیلم‌سازی در آمریکا از حدود یک قرن پیش تا کنون در از بین بردن حس انسانی سهیم بوده تا به اوج کوچک شمردن کشتار بشریت توسط خود برسد. درست است که فرهنگ‌های دیگر از جمله فرهنگ عربی خالی از نوشته‌ها و  روایت‌هایی که تسهیل کننده کشتار است، نیست، ولی این تسهیل گری با هنرهای سینمایی که فرهنگ غربی نقش بسزا و بزرگی در توسعه آن داشته، به اوج خود رسیده است به طوری که برای نسل‌های تربیت یافته در دامن این فرهنگ، لذت بردن از فیلم‌هایی عادی شده که در آن، کشتار انسان‌ها با سخنان تمسخرآمیز شخصیت قهرمان فیلم همراه شده تا جایی که مرگ در بسیاری از فیلم‌های هالیوود،به یک موضوع شوخی و کمیک تبدیل گردیده است.

بر این اساس، عجیب و غریب نیست که کوچک شمردن کشتار دیگران و مرگ آنها در گفتمان سیاسی امپریالیستی آمریکایی به اوج خود برسد، شاید یکی از شواهد و قرائنی که این کوچک شمردن را نشان می‌دهد، سخنانی باشد که بر زبان بسیاری از تحلیلگران جاری می‌شود، سخنانی که نزدیک بودن به زمان انتخابات آمریکا و امکان پذیرفتن درخواست توقف جنگ از سوی دولت فعلی آمریکا را به هم ربط می‌دهد.

آیا از این کوچک شمردن اذهان چیز بدتری وجود دارد؟ به طوری که درخواست برای مهار خونریزی کودکان و شیرخوارگان بیگناه،درخواستی مبتنی بر اصل انسانی اخلاقی روشن نیست که فراتر از اهداف و مقاصد سیاسی انتخاباتی باشد، بلکه راهبردی از راهبردهای مورد استفاده برای جلب نظر طیف‌های جامعه است که مخالف کشتار وحشیانه کنترل نشده هستند.

عقل انسان در برابر پاکسازی نژادی، گرسنه نگه داشتن و شکنجه مردم بی‌دفاع فلسطین بهت زده است. شاید گفتن این حرف جایز باشد که پذیرش صحنه‌های کشتار در نوار غزه از سوی بخش وسیعی از تصمیم‌گیرندگان سیاسی در آمریکا و به طور کلی در غرب ممکن است به تصورات آنها درباره دیگران برگردد که آنها را از دایره انسانیت خارج می‌کنند تا به اهدافی تبدیل شوند که از طریق ابزارهای فناوری و سلاح‌های مرگبار از راه دور شکار می‌شوند.

چه چیزی باعث می‌شود که تصمیم‌گیرندگان در جهان عرب و اسلام این صحنه‌ها را بپذیرند یا با آن سازگاری نشان دهند؟ آیا ضعف و ناتوانی این کشورها را پس از استعمار ساختار موروثی حکومت‌هایشان نشان می‌دهد یا بیانگر ترس آنها از ورود به رویارویی نظامی(با استعمار آمریکایی غربی) یا محاسبات ژئوسیاسی است؟

انسان در برابر بی‌اعتنایی انسانی به آنچه در غزه می‌گذرد، چه از سوی تصمیم‌گیرندگان ساختار سیاسی غرب یا تشکلات و نهادهای اسلامی و اتحادیه عرب، متحیر می‌شود. آیا باید شهروند فلسطینی را مخاطب قرار دهد یا جامعه عربی اسلامی یا وجدان انسانی یا ساختار سیاسی غربی یا مسئولان نهادهای عربی و اسلامی را؟
 
هیچ شکی وجود ندارد که سرکوب زنان و کودکان و سالخوردگان در نوار غزه سبب تقویت احساس زیان، تحقیر و اهانت در میان طیف‌های گسترده‌ای از  جوامع عربی و اسلامی می‌شود و راه حل سیاسی پس از پایان جنگ، هر چه که باشد، احساس عجز و ناتوانی و اهانت از غالب‌ترین احساسات بر جوامع عربی و اسلامی خواهد بود به این معنا که شخص عرب مسلمان در رابطه خود با جهان به ویژه جهان غرب تابع احساساتی می‌شود که صاحب خود را وادار به تسلیم در برابر عمل انجام شده یا واکنش‌های دمدمی مزاجی می‌کند که پیامدهای آن را درنظر نمی‌گیرد.

«دومینیک مویزی» در کتاب خود با عنوان ژئوسیاسی عاطفه و احساس به سه نوع احساس اشاره می‌کند که یکی از آنها پدیدآور فرهنگ ترس و وحشت، دیگری عامل شکل‌گیری فرهنگ احساس تحقیر و اهانت و دیگری احساسی که منجر به شکل‌گیری فرهنگ امید می‌شود و همگی در ترسیم نشانه‌های جهان معاصر ما با ویژگی‌های ژئواستراتژیک و ژئوسیاسی سهیم هستند. در این کتاب که در سال 2008 چاپ شده، جهان عرب و اسلام منتسب به فرهنگی طبقه‌بندی شده‌اند که مبتنی بر احساس زیان و حقارت است.

اما مقاومت مردم فلسطین و ایستادگی آن در برابر قدرتمندترین قدرت‌های نظامی جهان، شاخصی در خصوص نقطه عطف جدید است، گویا ما، هزینه احساس حقارت و ذلت را به بالاترین حد خود می‌رسانیم، اما این ملت با سینه ستبر و دستان خالی با مرگ (شهادت) روبه‌رو شده و زبان حالشان این است که «مرگ با عزت یا زندگی» و به این ترتیب(با مقاومت و ایستادگی خود)، درهای امیدواری را به روی دیگر ملت‌های عربی و اسلامی گشودند تا با کنار گذاشتن احساسات تحقیر و ذلت، به چشم انداز وجودی جدید بنگرند که امید به مشارکت در ساخت جهان فردا را به همراه دارد.

جنگ علیه غزه، بیانگر یک لحظه مهم و محوری در تاریخ جهان عرب و اسلام است، سکوت رسمی در برابر آنچه در غزه جریان دارد، به امید اینکه چنین جنگی در نهایت به نوعی ثبات یا کسب دستاورد برای ملت‌های منطقه منجر شود، هیچ سودی ندارد.
آنچه محتمل و حتی قطعی است، اینکه فرهنگ عربی و اسلامی هیچ جایگاه قابل ذکری در جهان در حال شکل‌گیری ندارد، مگر در صورتی که آراسته به زیور شجاعت برای مشارکت در بیدار کردن جهان از کُمای فرهنگی و رهایی آن از بی‌تفاوت‌سازی اذهان و افکار به واسطه هنرهای تصویری فریبنده و گمراه کننده باشد.

چه بسا آنچه ما از ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان و گرسنه نگه داشتن و آواره کردن آنها می‌بینیم، نتیجه یک باور دینی افراطی است و عجیب نیست که فرهنگ امپریالیستی آمریکایی همانطور که در آثار سینمایی ذکر شده، نشان داده شد، با ماهیت افراط گرایی مشخص می‌شود که صاحب آن را تا حد پذیرفتن نسل‌کشی و کشتار دسته جمعی ملت‌های دیگر سوق می‌دهد بدون اینکه میان متجاوز و فرد مورد تجاوز تمایزی قائل شود.

فرهنگ امپریالیستی مبتنی بر اعتقاد دینی که خواهان نسل کشی و از بین بردن دیگران است، فرهنگی است که جز ویرانی و خرابی نتیجه‌ای به همراه ندارد، صاحبان چنین تفکری در حکم مفسدان فی الارض هستند، این در حالی است که آنها خود را از اصلاح کنندگان می‌دانند.

چه بسا اوج فساد در نابودی پایه‌های زندگی و موجودیت دیگران باشد و اوج اصلاح همانطور که در قصه سلیمان نبی (ع) با مورچه در قرآن کریم تجلی یافت، در اعتقاد به وجود مخلوقات و بقای آنها است. این باور و احساس در چارچوب نعمت‌هایی قرار دارد که انسان باید به خاطر آن شکر خالق را به جا آورد.

پس از آنکه حضرت سلیمان (ع) سخن مورچه را شنید، لبخندى زد و گفت: «پروردگارا، مرا الهام کن تا نعمت تو را که بر من و پدر و مادرم بخشیده‌اى، سپاس بگزارم، و به شکلى شایسته عمل نمایم که تو از آن خشنود شوى و مرا به واسطه بخششِ خود در زمرة بندگان شایسته ات داخل گردان»(آیه 19 سوره مبارکه نمل)

جنگ علیه غزه، نقش بزرگی در برملا کردن افراط‌گرایی دینی غرب ایفا کرده است، این در حالی بود که قبلا مفهوم افراط‌گرایی را درباره آنچه افراط‌گرایی اسلامی می‌خواندند، به کار می‌بردند.
 

دیگر خبرها

  • اهداف تل‌آویو از راه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • اهداف تل‌آویو ازراه‌اندازی جنگ آب علیه لبنان و کشورهای عربی چیست؟
  • جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و کنار رفتن نقاب از افراط‌گرایی دینی غرب
  • هراس دولت‌های عربی از انقلاب‌های مردمی
  • تجمع دانشجویان و کارگران مقابل وزارت کار (عکس)
  • تظاهرات مشترک حامیان فلسطین و مخالفان نژادپرستی در انگلیس
  • برگزاری تظاهراتی در حمایت از فلسطین در پاریس + فیلم
  • برپایی تجمع دانشجویان در مقابل وزارت کار در اعتراض به سرکوب دستمزد کارگران +تصاویر
  • حزب الله با برکان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد
  • حمایت قاطع مراکشی‌ها از غزه/ برگزاری ۱۲۵ راهپیمایی در ۶۰ شهر