Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@08:10:59 GMT

تولید سالانه هزار تن سیب درختی در باغات شهرستان جاجرم

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۲۲۵

تولید سالانه هزار تن سیب درختی در باغات شهرستان جاجرم

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با مهر اظهار کرد: شهرستان جاجرم به جهت داشتن شرایط کوهستانی در مناطق شوقان و طبر مستعد کشت باغات سیب در ارقام مختلف می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم گفت: در حال حاضر شهرستان جاجرم با سطح زیرکشت ۱۵۰ هکتار باغات سیب، هزار تن از این میوه در سال تولید می‌کند.

وی افزود: تولیدات شهرستان علاوه بر مصرف داخل استان به سایر استان‌های همجوار صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسیان در انتها گفت: ارقام مورد کشت منطقه از ارقام محلی، سیب زرد و سیب قرمز بر روی پایه‌های مالینگ رویشی و بذری است.

کد خبر 4999338

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تولید سیب درختی ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا ماه محرم عید غدیر خم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش 26 رقم نهال تجاری اصلاح شده و زودبارده در کرج

چقدر درباره سود و درآمد یک باغ میوه می دانید؟ در این مقاله از نهالستان نوین گردو می خواهیم به معرفی بهترین نهال های اصلاح شده دیمی و کشت بافت که بازدهی تجاری بلند مدتی دارد بپردازیم.

چه نهال میوه ای بخریم که پربارده باشد؟

از پرتکرارترین سوالاتی که هر روزه کارشناسان نوین گردو با آن رو به رو می شوند این است که چه نهال میوه ای بخریم که هم زودبارده باشد و هم به سود کلانی از درخت خود برسیم؟ برای جواب به این سوال باید بگوییم تنها بستگی به شرایط اقلیمی و ارتفاع از سطح دریا منطقه شما دارد. بیش از 30 رقم نهال میوه وجود دارد که هر کدام دارای بازدهی و سوددهی متفاوتی از دیگری است. اگر می خواهید بهترین نهال را انتخاب و خریداری کنید،‌ بایستی بتوانید نهال سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه خود را انتخاب کرده و بکارید. در نظر داشته باشید نهال هایی که انتخاب می کنید با توجه به سردسیر، گرمسیر و معتدل بودن اقلیم منطقه باشد. در ادامه به معرفی بهترین رقم نهال میوه ها به همراه گونه های اصلاح شده و پربارده آنها می پردازیم. جهت مشاهده لیست 32 رقم نهال زودبارده و گونه های آن روی خرید نهال کلیک کنید.

بهترین نهال میوه کدام است؟

در ادامه به معرفی بهترین رقم نهال میوه های پیوندی، اصلاح شده، پربارده می پردازیم:

نهال گردو

اولین و محبوب ترین رقم نهال میوه پربارده ای که به ازای هر هکتار سوددهی حدود 800 میلیون تا یک میلیارد دارد نهال گردو است. از بهترین ارقام نهال گردو اصلاح شده با تناژ بار بالا ارقام زیر است:

نهال گردو چندلر نهال گردو فرنور نهال گردو ژنوتیپ برتر نهال بادام

دومین نهال مقاوم به سرما و خشکی که بازدهی تجاری بالایی داشته و از سال اول باردهی را آغاز کرده و در سن بالغ شدن به اوج باردهی و سوددهی می رسد، نهال بادام است. افرادی که در مناطق سرد و کوهستانی و خشک هستند بادام بهترین انتخاب کاشت است. از ارقام بادام اصلاح شده زودبارده می توان به موارد زیر اشاره داشت:

نهال بادام مامایی نهال بادام فرانیس نهال بادام تونو نهال بادام آذر دیرگل نهال بادام شاهرودی نهال پسته

نهالی با بازار داخلی و خارجی که از لحاظ سوددهی نظیر ندارد نهال پسته است. این نهال در اقلیم گرمسیر رشد می کند اما ارقام اصلاح شده آن در اقلیم معتدل و سردسیر نیز به باردهی می رسد. بهترین نهال پسته زودبارده و تجاری به شرح زیر است:

پسته آقایی پسته اکبری پسته خنجری پسته سردسیری و کله قوچی نهال گلابی

گلابی محصولی بی نظیر که در شرایط اقلیمی معتدل و سردسیر رشد کرده و دارای قدرت رشد خوبی است. این نهال زودبارده بوده و دارای عمر تجاری مطلوبی تا 50 سال دارد. نهال گلابی بعد از یکسال به بار می نشیند. بهترین ارقام نهال گلابی پربارده موارد زیر است:

گلابی بیروتی گلابی شاه میوه گلابی درگزی گلابی اسپادانا گلابس کوشیا نهال گیلاس

گیلاس میوه ی خوش طعم و رنگی که بازار داخلی آن جزء پرفروش ترین رقم میوه هاست. گیلاس در شرایط اقلیمی معتدل و سردسیر رشد می کند. پربارده بوده و درختان اصلاح شده آن باردهی خوشه ای و تجاری بالایی دارند. از بهترین نهال گیلاس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

گیلاس تکدانه مشهد گیلاس خوشه ای گیلاس اصلاح شده آمریکایی گیلاس زرد و صورتی نهال گوجه سبز

نهال میوه ای که به صورت خوشه ای بار می دهد و به محض ورود به بازار به فروش می رسد گوجه سبز است. این نهال پایه کوتاه بوده و در ارقام اصلاح شده با باردهی بالاتر عرضه می شود. بهترین ارقام نهال گوجه سبز نهال های زیر است:

گوجه سبز شهریار گوجه سبز برغان نهال فندق

فندق با بازدهی تجاری بلند مدت و عمر اقتصادی بالا در بازار کشاورزان سوددهی مطلوبی داشته و امروزه به عنوان یک خشکبار بی نظیر در دنیا عرضه می شود. بهترین نهال فندق رقم های زیر است:

فندق دیرگل فندق دوکورتاد فندق انیس فندق سگروپ فندق روند نهال زیتون

نهال زیتون باردهی خوشه ای و تجاری داشته و دارای بازدهی بلند مدت است. این نهال در اقلیم معتدل و سردسیر رشد می کند. بهترین ارقام زیتون رقم های زیر است:

زیتون آربیکن زیتون کرونایکی زیتون مانزالینا و زرد نهال آلو

نهال آلو بیشترین میزان کاشت را در مناطق سرد دارد. این نهال دیرگل بوده و در شرایط ایدئال بازدهی تجاری بلند مدتی دارد و از سن بالغ شدن باردهی خوشه ای را آغاز می کند.

آلو بخارا آلو قطره طلا آلو سیاه نهال زرشک

زرشک محصولی صادراتی است که باغداران را به سودآوری بی نظیری می رساند. ارتفاع درخت حدود 2 متر است که جزءدرختان پایه کوتاه به حساب می آید. مناسب اقلیم معتدل و خشک است.

زرشک پفکی زرشک ورکالیس نهال هلو

بهترین محصول برای مناطق سرد که در کمترین زمان به بیشترین بازدهی رسیده و دارای عمر تجاری مطلوبی است. بازار فروش هلو بالاست به همین دلیل جزء میوه های پردرآمد است.

هلو زعفرانی هلو انجیری هلو پیش رس هلو فرانسه نهال بلوبری

میوه ای با قدمت بالا که طعم متفاوت آن موجب استقبال بالا از آن شده است. نهال بلوبری در اقلیم معتدل و نیمه سردسیر رشد می کند.

بلوبری امراد بلوبری جولد بلوبری اپوکسی نهال سیب

سیب محصولی پایه ثابت تمام مردم که در هر فصلی مورد استفاده است.نهال سیب دارای ارتفاع کوتاه و بازدهی تجاری بلند مدتی است که از سال اول باردهی را آغاز می کند.

سیب گلدن سیب رد گالا سیب گلاب نهال انار

انار محصولی مناسب اقلیم معتدل و سردسیر که در شرایط ایدئال بازدهی تجاری بسیار پرسودی را به همراه دارد. بهترین ارقام نهال انار رقم های زیر است:

انار ملس ساوه انار دانه سیاه انار گلو باریک انار واندرفول نهال زردآلو

میوه بهاره و تابستان که به محض ورود به بازار به فروش می رسد.جزء نهال های تجاری با عمر اقتصادی مطلوب است. بهترین نهال زردآلو از لحاظ باردهی و کیفیت موارد زیر هستند:

زردالو عسکرآبادی زردالو محمدعلی بیگی زردآلو شاهرودی زردآلو قیصی نهال شلیل شلیل مغان شلیل شمس

نهال گوجه سبز

گوجه سبز پرطرفدارترین میوه بازار داخلی ایران که درختان پایه کوتاه با باردهی خوشه ای تجاری دارد. این نهال در اقلیم سرد به بازدهی می رسد.

گوجه سبز برغان گوجه سبز شهریار خرید نهال از نهالستان نوین گردو

تا به اینجا لیستی از بهترین نهال میوه های اصلاح شده با بازدهی تجاری و بالا را معرفی کردیم. تمامی این ارقام نهال دارای ویژگی های منحصر به‌فرد خود بوده و دارای بازدهی و عمر اقتصادی متفاوتی است. هر باغدار باید بهترین نهال را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کاشت خود انتخاب کنید. نوین گردو اولین و بزرگترین مرکز تولید نهال های اصلاح شده و پیوندی در کشور واقع در کرج است که تمامی نهال ها را با تضمین قیمت و کیفیت با گارانتی اصالت عرضه می کند.

مشتریان عزیز می توانند نهال ها را یک روزه با مجوز جهاد کشاورزی خریداری کنند. ارسال نهال ها یک روزه و از طریق تیپاکس و پایانه است. می توانید جهت خرید اینترنتی نهال از طریق سایت نهالستان نوین گردو اقدام کنید یا خرید خود را به صورت حضوری ثبت کنند.

منبع: نهالستان نوین گردو

آدرس وبسایت: gerdo.pro

شماره تماس: 09121243597

ثب سفارش در پیام رسان‌ها: 09121243597

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884902

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران و مسافران نوروزی در لرستان
  • قرارداد توسعه میادین نفتی سالانه ۱۵ میلیارد دلار عواید خواهد داشت
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت در داراب
  • پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی گردشگران نوروزی در لرستان
  • تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم طلا در کارخانه‌ی فراوری ِ معدن ِ طلای هیرد
  • تولید اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی برای صنایع فروسیلیس کشور در سمنان
  • فروش 26 رقم نهال تجاری اصلاح شده و زودبارده در کرج
  • تولید سالانه ۱۳ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه‌های استان یزد
  • ایران خودرو دیزل از رکورد تولید سالانه عبور کرد