Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@04:16:09 GMT

واکنش «جوزپ بورل» به عادی سازی روابط تل آویو با امارات

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۲۵۸

به گزارش فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا غروب شنبه از عادی شدن روابط بین رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی استقبال کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی در این باره گفت:«اتحادیه اروپا از عادی سازی اسرائیل و امارات استقبال میکند. تعهد اسرائیل برای تعلیق برنامه های الحاق  بخشهایی از کرانه باختری یک گام مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید از هرگونه اقدام یکجانبه اجتناب شود. اتحادیه اروپا در تعهد به راه حل دو دولتی و مذاکره بر اساس معیارهای توافق شده بین المللی پایبند است.»

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

در حالی که مقام‌های امارات برای توجیه توافق خود جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته‌اند که توانسته‌اند طرح اشغالگرانه این رژیم را متوقف کنند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که این طرح تنها به تأخیر افتاده و لغو نشده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز روی میز است گفت که اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است. اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت رژیم صهیونیستی موجب قحطی در نوار غزه شده و از گرسنه نگه داشن به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

او گفت غزه در حال تبدیل شدن به مکانی بدون نظام است که ساکنانش را در برابر ۲ گزینه ترک این مکان یا خشونت قرار می‌دهد.

الجزیره نوشت، بورل در ادامه اظهاراتش گفت: «ما شاهد قحطی در غزه هستیم که هزاران نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی‌توانیم در حالی که فلسطینیان گرسنه هستند، تنها نظاره‌گر باشیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان داشت: «اسرائیل قحطی را در غزه بوجود می‌آورد و آنچه در حال رخ دادن است، کار کسانی است که مانع ورود کمک‌ها به نوار غزه شده و کنترل مرزها را در اختیار دارند».

بورل افزود: «بیایید صریح باشیم و آشکارا بگوییم که قحطی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌شود. ما حمایت‌های هوایی را در حالی ارسال می‌کنیم که یک ساعت دورتر از محل دریافت هستند».

بورل همچنین اشاره کرد که «برخی از کشورهای اتحادیه اروپا پیشنهاد تعلیق جزئی بخشی از توافقنامه همکاری میان اتحادیه اروپا و اسرائیل را  به دلیل اوضاع غزه مطرح کرده‌اند.»

در همین راستا، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت «آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایت جنگی است و باید فورا متوقف شود.»

او ادامه داد: «گرسنه‌نگهداشتن کودکان جنایت انسانی است و کشتن فلسطینیان دفاع از خود نیست و ما این توجیه را نمی‌پذیریم.»

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اسرائیل: بورل دست از حمله به ما بردارد
  • بورل: غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان رو باز جهان بود
  • وزیر خارجه اسرائیل به جوزپ بورل هشدار داد
  • بورل: اسرائیل در حال دامن زدن به قحطی در غزه است
  • غزه به بزرگترین قبرستان جهان تبدیل شده است
  • بورل: اسرائیل از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • مورخ صهیونیست: بی‌برنامگی اسرائیل مانند شکست است
  • بورل: اسرائیل با کنترل مرزها مانع ورود کمک‌های بشردوستانه می‌شود