Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:17:00 GMT

جعفر سرقینی کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۲۶۶

جعفر سرقینی کیست؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه مدرس خیابانی رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را برای پست وزارت صنعت معدن و تجارت کسب نکرد؛ امروز رئیس جمهور در حکمی «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

سرقینی با این حکم جایگزین «حسین مدرس خیابانی » شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس خیابانی ۱۵ ماه به عنوان قائم مقام  وزارت صمت فعالیت داشت که سه ماه آخر آن پس از برکناری رضا رحمانی به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه فعالیت می کرد.

سرقینی از ابتدای دولت تدبیر و امید تا بهمن ۹۸ به عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) فعالیت می کرد اما در آن زمان از سوی «رضا رحمانی» وزیر وقت صمت کنار گذاشته شد و به شرکت آسکوتک از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو رفت.

جعفر سرقینی متولد سال ۱۳۳۷ در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی و دارای دکترای کانه آرایی از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا است.

معاون معدنی وزارت صنایع و معادن، مدیر عامل شرکت کل معادن ایران، سرپرست شرکت آسکوتک، مدیرعامل شرکت آلومینوم ایران (ایرالکو)، مدیر کل معادن و فلزات آذربایجان شرقی و مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت معادن و فلزات از جمله سوابق او است.

 سرقینی همچنین در دانشگاه های تهران و سهند به عنوان استادیار تدریس کرده و دارای تالیفاتی در حوزه معدن است.

 عضو موسس انجمن مهندسی معدن و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز از سوابق حرفه ای او است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرپرست وزارت صمت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بیش از ۳۹۰۰ پرونده تخلفات صنفی در اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۳۹۱۶ پرونده تخلفاتی و معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی خیر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیرتیمور موسویان، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۴۴۸ بازرسی از بازار از واحدهای صنفی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که از این تعداد ۳۹۱۶ پرونده برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی افزود: میزان پرونده‌های معرفی شده به تعزیرات حکومتی از مسیر بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته‌است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی امسال ۱۰۳ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده‌است.

وی تصریح کرد: ۵۴۴ واحد صنعتی دارای پروانه با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال با سطح اشتغال ۸۷۰۰ نفر در استان وجود دارد.

موسویان از وجود ۸۱ واحد معدنی دارای پروانه در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۳ معدن با ظرفیت ۱۴۳۰ میلیون تن ذخیره فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان داشته‌ایم، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲ هزار واحد صنفی در سطح استان فعال هستند که نظارت بر قیمت و عرضه کالا و خدمات در سطح بازار در بخش‌های مختلف بر عهده صنعت، معدن و تجارت است.

موسویان ادامه داد: آمایش صنعتی برای همه مناطق استان در دستور کار قرار دارد و قرار است سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان طبق سند استراتژیک و ظرفیت‌های هر منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش افزوده در مناطق مختلف استان تعریف شده‌است، افزود: برای نمونه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در شهرستان گچساران و زنجیره ارزش معادن در شهرستان چرام تعریف شده‌است.

موسویان گفت: ۱۳ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند.

کد خبر 737406

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۹۱۳ کاسب متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشکیل بیش از ۳۹۰۰ پرونده تخلفات صنفی در اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت ۱۳ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید
  • سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد
  • رشد ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان جنوبی
  • تکذیب افزایش قیمت گوشت قرمز در استان سمنان
  • مدیر جدید مجتمع مس سونگون منصوب شد
  • پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی سمنان
  • ذخیره‌سازی بیش از ۴۵۰ تن مرغ در سردخانه‌های خراسان جنوبی
  • توزیع ۳ تن شکر و یک تن مرغ در نمایشگاه بهاره ساری