Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اضطراب و دلهره بزرگ‌ترین هدیه تفکر لیبرالیسم به انسان و نتیجه حذف خدا و دین از صحنه زندگی بشر است در حالی که حقوق بشر اسلامی تنها ضامن واقعی حفظ حقوق انسان‌ها است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری روز شنبه در مراسم آئین بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با اشاره به ناکامی حقوق بشر غربی در حفظ حقوق و کرامت انسانی، اظهار کرد: حرف اساسی غربی‌ها این بود که خدا و دین موانع اصلی استیفای حقوق انسان هستند اما نتیجه عملکرد کسانی که پس از جنگ جهانی دوم با روش‌های غیر دموکراتیک بر امور کشورها تسلط یافتند، جنگ، خونریزی، قتل عام و ناامنی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول ۷۵ سال گذشته، جهان و بشر کمتر از یک ماه را بدون جنگ و کشتار گذرانده، اضطراب و دلهره را بزرگ‌ترین هدیه تفکر لیبرالیسم به انسان و نتیجه حذف خدا و دین از صحنه زندگی بشر و حقوق بشر اسلامی را تنها ضامن واقعی حفظ حقوق انسان دانست.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در حکومت دینی سیاست‌ها بر مبنای دین و با رویکرد حفظ حقوق انسان قرار دارد اما حقوق بشر در نگاه غربی‌ها دستاویزی برای رسیدن به مطامع سیاسی و اقتصادی سردمداران نظام سلطه است، خاطرنشان کرد: نزاع آمریکا با ملت ایران بر سر آن است که اجازه ندهند ما از توانمندی خود در عرصه‌های مختلفی چون هسته‌ای و نظامی بهره ببریم و ملت ما می‌خواهد از حقوق خود صیانت کند.

کد خبر 439011

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی باقری ستاد حقوق بشر معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه قوه قضائیه حقوق بشر اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حقوق بشر اسلامی حفظ حقوق انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: ابتکار عمل در دعاوی حقوقی بین‌المللی باید در دست ایران باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور با مدیران و کارکنان مرکز امور حقوقی بین‌المللی با هدف تببین انتظارات از مرکز و همچنین تشریح سیاست هاو اولویت‌ها در سال آتی برگزار شد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، دهقان در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات توکل حبیب‌زاده مدیر سابق مرکز امور حقوقی بین المللی و تبریک انتصاب مهدی پیری به‌عنوان مدیر جدید این مرکز، خدمت در هر بخش از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نعمتی بزرگ برشمرد که مدیران و خدمتگزاران به نظام باید شکرگذار و قدردان آن باشند.

وی در ادامه به توضیح اقدامات مرکز امور حقوقی بین‌المللی پرداخت و ضمن تشریح رأی تاریخی حقوقی علیه آمریکا به نفع ایران در محاکم بین‌المللی به‌عنوان نمونه‌ای از تلاش‌های این مرکز، عملکرد آن را در دولت سیزدهم قابل قبول دانست.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از موارد مورد تاکید از ابتدای دولت سیزدهم، این بود که با توجه به تعدد دعاوی حقوقی بین المللی ایران، مرکز امور حقوقی بین المللی نباید خود را تنها محدود به کارشناسان و متخصصان این مرکز کند، تصریح کرد: به این معنا که باید از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی برای کمک به تحقق ماموریت‌های این مرکز استفاده شود. بنابراین، مردمی‌سازی این مرکز و مشارکت‌جویی این مرکز و استفاده از ظرفیت نخبگان حقوق بین الملل در کارهای اصلی و اساسی مورد تاکید است.

دهقان با اشاره به اینکه تعدد دعاوی حقوقی بین المللی که ایران در طول سال‌های گذشته درگیر آن بوده است، منبعی ارزشمند از دانش و تجربه در زمینه حقوق بین‌الملل است، خاطرنشان کرد: این منبع ارزشمند، باید در اختیار اساتید، دانشجویان و کارشناسان قرار گیرد تا دانش تولید شده به این مرکز در دفاع از منافع ملی کشور در دعاوی بین‌المللی کمک کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرجع اصلی رصد تحولات حقوقی بین‌الملل و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه حقوق بین الملل، مرکز امور حقوقی بین المللی است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در دوره مدیریت جدید مرکز این مسئولیت، این وظیفه مهم که از گذشته تا حدی مغفول مانده است بیش از پیش دنبال و پیگیری شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ابتکار عمل در بخش حقوق بین الملل باید در دست مرکز حقوقی بین المللی باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع، نیازمند یک تحول فکری است که رئیس جمهور محترم نیز در جلسه نظارت ستادی معاونت حقوقی برآن تاکید کرده‌اند که در دعاوی بین الملل نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با پویایی، ابتکار عمل در دست ایران باشد.

دهقان همچنین بر حفظ مرجعیت این مرکز در رسیدگی به دعاوی حقوقی بین المللی تاکید کرد و گفت: این موضوع مهمی است که باید برای حفظ این مرجعیت تلاش کرد. این امر خود نیازمند لوازم و اقتضائاتی است که باید آن را شناخت و اجرا کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884786

دیگر خبرها

  • انفاق ضامن آرامش فردی و اجتماعی است
  • آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳
  • ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است/سوءاستفاده کشورهای غربی از ناآرامی‌ها ۱۴۰۱
  • هیئت ایرانی در نشست شورای حقوق بشر در ژنو حضور می یابد
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • انسان‌های موفق امروز، کودکان آگاه دیروز هستند
  • میدان انتخابات در نتیجه اراده انسان‌های معتقد به نظام شکل گرفت
  • انتصاب سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان اشنویه
  • رونمایی سامانه بازرسی یار شهرداری اهواز
  • معاون رئیسی: ابتکار عمل در دعاوی حقوقی بین‌المللی باید در دست ایران باشد