Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا رزم‌ حسینی» عصر( ۲۵ مرداد) در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان با بیان اینکهدر شهرستان سرخس با توجه به معین‌های اقتصاد مقاومتی شاخص فرصت خوبی بوجود آمده، گفت:در طول سال‌های بعد از انقلاب باید همزمان با تکمیل زیرساخت‌های توسعه روستایی کشور به موضوع توازن توسعه‌ای هم توجه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: چون از موضوع توازن روستایی غفلت کردیم، مهاجرت‌ از روستا افزایش پیدا کرد. بهرحال در روستا طرح‌هایی برای ایجاد کسب وکار یا تربیت اقتصادی ایجاد نشد و در نهایت روستائیان به دلیل عدم اشتغال به حاشیه شهرها مهاجرت کردند.

 

رزم‌حسینی یکی از دلایل پیشبرد مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را پیگیری و اراده فرمانداران دانست و گفت: نمونه‌هایی داشته‌ایم که به دلیل اراده و انگیزه فرماندار ظرفیت‌های شهرستان‎ها شکوفا شده و اقدامات با همدلی ارکان حکومت در شهرستان جلو رفته است.

 

وی بر استفاده از ظرفیت ستاد ویژه تدابیر اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: تنها استانی هستیم که چنین فرصتی در اختیار ما قرار داده شده، لذا فرصت خوبی است که از آن به نفع تولید استفاده کنیم.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا مشکلات و موانع تولید در حوزه استان با همدلی مدیریت استان حل خواهد شد و موارد خارج از حوزه استان هم می‌تواند از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برطرف شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی مهاجرت از روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

حامد رستمی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت را حکیمانه و راهگشا دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری از پیش نیاز‌های توسعه پایدار است.

او بیان کرد: اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت تمامی توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.

رستمی افزود: شورای جوان‌سازی در روستا‌ها به صورت هدفمند به فعالیت می‌پردازد و استاندار مردمی فارس تاکید ویژه‌ای بر اجرای موثر آن دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.

رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم‌افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.

او اظهاری امیدواری کرد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقای کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس یادآور شد: تشکیل شورای جوان‌سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است