Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: " بایدو" دوچرخه ایست که برای همه شهروندان اعم از زن و مرد در نظر گرفته ایم و این موضوع در طراحی دوچرخه‌ها نیز لحاظ شده است و از این حیث تبعیضی قائل نشدیم.

او افزود: طبق توافقی که با سرمایه گذار صورت گرفته است مقرر شده ۱۲۰۰ دوچرخه در قالب این طرح در اختیار شهروندان قرار بگیرد و در فاز نخست که انتهای مرداد ماه، ۴۰۰ دوچرخه آماده بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: صاحب برند "به پردازان" در ازای درج لوگوی شرکت خود روی دوچرخه‌ها نسبت به تامین هزار و۲۰۰ دوچرخه اقدام می‌کند، این دوچرخه‌ها نسبت به روز و با کیفیت بوده و به همین منظور حمایت از تولید داخلی از شرکت آساک، کارخانه‌ای که به دلیل شرایط اقتصادی ماه‌ها تولیدی نداشت، در حال تهیه است.

بهاروند بیان کرد: چنانچه استقبال و نیاز شهروندان بیش از هزار و۲۰۰ دوچرخه باشد، در ادامه مدیریت شهری، خود اقدام به تامین دوچرخه خواهد کرد.

بیشتربخوانید

جایگزینی دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی به جای موتور‌های بنزینی


او تصریح کرد: این طرح کاملا با طرح ایستگاه‌های دوچرخه که قبلا اجرا شد و موفق هم نبود، متفاوت است. در این طرح ایستگاهی مشابه گذشته وجود ندارد و شهروندان می‌توانند تنها با نصب یک اپلیکیشن از این دوچرخه‌ها استفاده کنند و در هر مکانی مایل بوده آن را پارک کنند و به مسیر خود ادامه دهند، چرا که دوچرخه‌ها دارای قفل مرکزی و چی پی اس بوده و قابل ردگیری هستند، البته چرخ بند‌هایی تعبیه می‌شود تا هم برای دوچرخه‌های شخصی وهم برای این دوچرخه‌ها قابل استفاده باشد.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد ساخته شده و در این خصوص در کشور اول هستیم، امسال هم حدود ۵۰ کیلومتر به این میزان اضافه خواهیم کرد و از این به بعد در ساخت خیابان‌های جدید ساخت مسیر دوچرخه لحاظ می‌شود.

بهاروند اظهار کرد: قرار دادی با راهنمایی رانندگی داریم و یکی از موارد آن برخورد با کسانی است که در مسیر دوچرخه مانع ایجاد می‌کنند. از راهنمایی رانندگی خواستیم با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد و در صورت تکرار تخلف جریمه شوند.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ایستگاه دوچرخه دوچرخه سواری مدیریت شهری دوچرخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده کرج چالوس بسته شد

تین نیوز

رییس پلیس راه البرز گفت: با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج چالوس، این محور به مدت ۲ روز بسته شد .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ پیمان کرمی امروز یکشنبه اظهار کرد: این ممنوعیت تردد به دلیل اجرای عملیات نصب توری برروی تراشه های ریزشی انجام شده است.

کرمی اضافه کرد: انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ طی امروز و فردا صورت می گیرد.

وی گفت: رانندگان می توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

نیمی از مسافت جاده ۱۶۰ کیلومتری کرج -چالوس مربوط به استان مازندران و نیمی دیگر درحوزه استان البرز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • کشف لودر ۵۰ میلیاردی قاچاق در الیگودرز
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • افزایش ۵/۵ برابری تعداد دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
  • جاده کرج چالوس بسته شد
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد‌