Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از آر تی، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در سخنانی مدعی شد امضای توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل در راستای نجات راه حل ایجاد دو دولت و نیز«خرید وقت» به منظور از سرگیری مذاکرات میان تل آویو و فلسطین بوده و اقدامی مناسب به شمار می رود.

قرقاش در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان مدعی شد: در تماس هایمان با بسیاری از پایتخت کشورهای اروپایی و عربی، مسأله الحاق به منزله بمبی ساعتی بود که نگرانی همگان را برانگیخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو ما آن را از تابو دارآورده و زمان خریداری کردیم.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در ادامه افزود این وضع تا ابد ادامه نخواهد یافت. ضرورت دارد طرف فلسطینی از این فرصت برای ازسرگیری مذاکرات با تل آویو استفاده کند.

او مدعی شد: نمی گویم این مسأله تا ابد ادامه خواهد یافت؛ اما به ما زمان می دهد و خلاف این راه، سبب خواهد شد مسأله راه حل دو دولت به امری مرده بدل شود.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد: عملیات عادی سازی روابط چیزی نیست که فردا و یا پس فردا اتفاق بیافتد. این توافق تاریخی فرصتی را برای ایجاد اعتماد واقعی با یک اقتصاد بزرگ عربی ایجاد کرد؛ با دولتی که هیچ مرزی با اسرائیل ندارد.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد امارات و رژیم صهیونیستی طی سه هفته آتی، توافقی مبنی بر عادی سازی روابط خود را در کاخ سفید به امضا خواهند رساند. این توافق در واقع علنی سازی روابطی است که پیش از این مخفیانه میان دو طرف در جریان بود.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: انور قرقاش رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تایید کرد که باکو و ایروان درک مشترکی از اینکه یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد، دارند و تاکید کرد که تنها بررسی جزئیات نهایی باقی مانده است.

علی اف گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به حل موضوع (امضای توافقنامه صلح) نزدیک شده ایم. او همچنین خاطرنشان کرد که چندین سال پیش حتی توافقی در مورد اصول توافق وجود نداشت.

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: در آن زمان حتی پیش نویس توافقنامه صلح وجود نداشت و اکنون ما یک درک مشترک داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد.

وی در پایان گفت: ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم، البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

در ۷ دسامبر گذشته، دفتر نخست وزیر ارمنستان و دولت رئیس جمهور آذربایجان بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر عزم ایروان و باکو برای عادی سازی روابط و انعقاد معاهده صلح بر اساس احترام به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند. آذربایجان به نشانه حسن نیت ۳۲ سرباز ارمنی و ارمنستان دو سرباز آذربایجانی را آزاد کردند.

در همین حال، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیروز گفت که ایروان و باکو روند عملی تعیین حدود مرز‌ها را آغاز کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟