Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:21:40 GMT

کردستان دارای سرمایه بزرگی در بخش نیروی انسانی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۵۶۳۰

کردستان دارای سرمایه بزرگی در بخش نیروی انسانی است

مرادنیا با اشاره به نیروی انسانی در استان،گفت: کردستان دارای سرمایه بزرگی در بخش نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج،بهمن مرادنیا امروز(25مرداد) در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید کردستان با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوردر سنندج برگزارشد، اظهار داشت: این استان دارای سرمایه بزرگی در بخش نیروی انسانی است که اگر روی این حوزه سرمایه‌گذاری شود، به طور قطع شاهد توسعه سریعتری در منطقه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر بخش‌های کشاورزی، معادن و دیگر بخش‌ها، باید به نیروی انسانی بیشتر بها داده شود و در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های بهتری صورت گیرد.

استاندار کردستان ،با بیان اینکه کردستان نیروی انسانی توانمندی در بخش‌های گوناگون دارد،افزود: از دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست می‌شود، برای جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های این استان، توجه خاصی به نیروی انسانی و پتانسیل‌های این حوزه داشته باشد.

وی خواستار سوق دادن الگوهای موفق کشور به سمت کردستان برای آموزش نیروی انسانی این استان شد و اذعان کرد: با حمایت و سرمایه‌گذاری روی پتانسیل‌های انسانی و نخبگان، می‌توان روند رشد و توسعه کردستان را سرعت بخشید و راه را برای پیشرفت علمی و اقتصادی بازتر کرد. 

مرادنیا با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف استان از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌های بخش خصوصی استان نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستند، افزود: انتطار داریم با توجه به تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز علمی در بهاران سنندج، با ایجاد ناحیه نوآوری در این منطقه موافقت شود که مانع از مهاجرت جوانان به استان‌های دیگر از جمله تهران برای اشتغال می‌شود. 

وی بر ضرورت توجه بیشتر به بحث سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شد و تاکید کرد: امیدواریم بحث تخصیص زمین پارک علم و فناوری در دانشگاه کردستان هم زودتر انجام گرفته و احداث آن با سرعت بیشتری آغاز شود.

گفتنی است،معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یکروزه به کردستان از پارک نوآوری، تیم‌های فناور و دفتر پیشخوان خدمات هوشمند شهر بازدید کرد سپس مراکز شتابدهی ژین، صنایع خلاق و گیم و انیمیشن مریوان را افتتاح و بعد، از تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری نیز رونمایی کرد، همچنین همزمان با سفر ستاری به کردستان، صندوق پژوهش و فناوری این استان نیز شروع بکار کرد و پس از آن ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه کردستان به بهره برداری رسید.

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرمایه بزرگی نیروی انسانی کردستان نیروی انسانی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی در زمینه پزشکی ظرفیت‌های علمی و تجهیزات درمانی خوبی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر امروز در نشست با عوامل دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک از 20 سال گذشته با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان آغاز شد و اکنون بعد از گذشت 20 سال بیش از هزار و 400 میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و هنوز برای اتمام پروژه نیازمند اعتباراتی است.

وی افزود: پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) به عنوان یک طرح بزرگ ملی، دغدغه حوزه بهداشت و درمان استان است و در دولت سیزدهم اقدامات موثری در جهت جذب اعتبارات برای تکمیل این طرح انجام شد اما تاخیر در تکمیل این طرح سبب فرسودگی بسیاری از بخش‌ها شد که این مهم هدر رفت سرمایه ملی را به دنبال دارد، بنابراین متولیان امر باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا این طرح عظیم ملی در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ارتباط با کادرسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر گفت: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند، چرا که نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد، مهم‌ترین عامل پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: وجود نیروهای پاکدست، دلسوز، کاردان و انقلابی می‌تواند شتاب بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باشد، بنابراین مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند، توسعه علمی، فناوری و پژوهشی بهداشت و درمان باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور جدی گرفته شود تا جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک حرف‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در جامعه جهانی داشته باشد.

وی با تاکید بر راه اندازی دانشکده داروسازی در استان بیان کرد: استان مرکزی در زمینه پزشکی ظرفیت‌های علمی و تجهیزات درمانی خوبی دارد بنابراین باید راه‌اندازی دانشکده داروسازی در راستای تکامل زنجیره درمان استان در دستور کار قرار گیرد. همچنین با وجود فعالیت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمان بیماری سرطان غرب کشور و بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لازم است راه اندازی دانشکده داروسازی با هدف تسریع در درمان بیماران مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز لازم است معاونت پیشگیری، تحقیقاتی و بانک اطلاعاتی در این مجموعه درمانی ایجاد شود، همچنین لازم است بیمارستان آیت‌الله خوانساری با مراکز درمان سرطان بین‌المللی دنیا ارتباط برقرار کند و برای تامین نیروی انسانی این بیمارستان هم تلاش شود.

وی با اشاره به کمبود جمعیت جوان در استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری، از استان‌های پیر کشور است و اگر با این روند حرکت کنیم تا 10 سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد بنابراین باید نرخ زاد و ولد در استان مرکزی به 2 و 3 درصد برسد تا کمبود جمعیت موجود استان جبران شود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **