Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمندپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نمودارهایی که امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفتند، شهرستان دزفول در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی رتبه اول را در بین سایر شهرستان‌های استان کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نتایج نشان‌دهنده رفتار صحیح مردم در برابر کرونا بوده است. لذا از مردم تقاضا می‌شود روند رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی را تا شکست کامل این ویروس از سوی آنها تداوم یابد.

سرپرست فرمانداری دزفول در ادامه در خصوص چگونگی و نحوه برگزاری آئین‌های محرم گفت: ستاد ملی کرونا برای دهه اول محرم به جز تاسوعا و عاشورا تدابیری را اتخاذ و ابلاغ کرده است که شهرستان‌ها موظف به بومی‌سازی این دستورالعمل‌ها هستند. لذا طی جلسات مستمر و فشرده‌ای که توسط متولیان از جمله سازمان تبلیغات دزفول و هیئت‌های مذهبی برگزار شد، این دستورالعمل‌ها در دزفول نیز بومی‌سازی شده است.

فرهمندپور تصریح کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های نهایی مقرر شد که برنامه‌های دهه اول محرم با رعایت اصولی و صحیح پروتکل‌های بهداشتی با سقف زمانی یک ساعت و در مکان‌های مشخص برگزار شوند.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبات نشست امروز ستاد استانی کرونا، هیئت‌هایی که تمایل به دسته‌گردانی دارند می‌توانند در یک مسافت کوتاه و محوطه اطراف هیئت خود این کار را انجام دهند در غیر این صورت در حالت سکون و در محل اصلی هیئت می‌توانند عزاداری کنند.

سرپرست فرمانداری دزفول با بیان اینکه امکان برگزاری روضه‌های خانگی در صورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی سطوح و مکان مراسم وجود دارد، افزود: بهتر است این روضه‌ها در صورت امکان در فضای باز برگزار شود.

فرهمندپور گفت: با توجه به اینکه برخی خانواده‌ها هر ساله در ایام محرم اقدام به پخت و توزیع غذای نذری می‌کنند، مقرر شد تا یک شماره حساب به این خانواده‌ها اعلام شود تا با توجه به لزوم رعایت موازین بهداشتی و متمرکز شدن نذورات هزینه مورد نظر را به شماره حساب واریز کنند تا مراحل پخت و توزیع این غذاهای نذری در ۸ موکبی که در شهرستان وجود دارد، انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین این امکان وجود دارد که این افراد پس از پخت غذا در موکب‌ها، سهمیه مورد نظر را برای توزیع در بین گروه‌هایی که در نظر گرفته‌اند، دریافت کنند.

سرپرست فرمانداری دزفول همچنین بیان کرد: در راستای جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی هنگام برگزاری آئین‌های عزاداری، چند مکان با محوطه باز و بزرگ برای اجرای مراسم عزاداری سه هیئت بزرگی که در شب‌های دهه اول محرم مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند، آماده شده است.

فرهمندپور ادامه داد: پیرو این تصمیم محل برگزاری مراسم عزاداری هیئت محبان امیرالمؤمنین در کلوپ شهید رجایی، هیئت روضه‌الزهرا در مصلا امام علی (ع) و هیئت رزمندگان در حسینیه ثارالله برگزار خواهد بود.

وی اضافه کرد: سایر مساجد و مراکزی که برنامه‌های خاصی دارند باید با گرفتن رضایت همسایگان اطراف هیئت و با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی برای اعمال محدودیت ترافیکی در زمان خاصی نسبت به برگزاری مراسم عزاداری اقدام کنند.

تأمین تجهیزات بیمارستان تأمین اجتماعی

سرپرست فرمانداری دزفول در ادامه با بیان اینکه تجهیزات بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول در قالب ۵۲ کامیون آماده بارگیری هستند، افزود: از این تعداد، هشت کامیون فردا به دزفول خواهد رسید و سایر کامیون‌های حامل تجهیزات نیز به تدریج در روزهای آینده برای نصب وارد بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول خواهند شد.

فرهمندپور اعتبار تجهیزات بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول را بالغ‌بر ۱۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به زودی شاهد تجهیز و آغاز به کار این بیمارستان خواهیم بود و تحول بزرگی در حوزه درمان شهرستان شکل خواهد گرفت.

کد خبر 4999347

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری دزفول محرم 99 ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا شیوع کرونا ماه محرم عید غدیر خم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا بیمارستان تأمین اجتماعی سرپرست فرمانداری دزفول پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­ حیدرزاده در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع پژوهش گفت: موضوع برنامه و مستندی که قرار است طبق این متن آماده شود، سقط جنین است و آشفتگی آماری که در این حوزه مشاهده می‌شود که ما آمار متقنی نداریم که در دست سیاست گذاران و برنامه ریزان باشد برای اینکه بتوانند برای پیشگیری و کم کردن آمار سقط جنین برنامه ریزی کنند، ­­این مستند به این آشفتگی آماری می‌پردازد.

وی افزود: مجموعه مستند «کوچک، بزرگ و بزرگتر» که از طرف رادیو معارف ساخته می‌شود یک مجوعه مستند ۱۵ قسمتی است و این پژوهش یکی از ۱۵ قسمتی است که ساخته می‌شود و قرار است، ­اواخر تابستان از رادیو معارف پخش شود.

وی درباره دشواری‌های کار و روند کار گفت: مهم‌ترین مشکلی که در این حوزه و موضوع داریم اینکه افراد خیلی خوددار هستند که اطلاعات بدهند و کسانی که غیرقانونی کار کرده اند حاضر نیستند­، جلوی دوربین مصاحبه کنند. ­

وی افزود:­ ما برای خیلی از منابع تحقیقاتی خود به صورت میدانی با افراد گفتگو می‌کنیم ­و ­مجبوریم در مناطقی که دارو‌هایی غیرمجاز این موارد خرید و فروش می‌شود، حضور داشته باشیم، خطراتی که در این زمینه است، مهم‌ترین مشکل در مسیر ساخت این مجموعه است، ما توانستیم با چند نفر از گروه‌هایی که در زمینه سقط جنین مبارزه می‌کند مرتبط بشویم که این نقص را جبران کنیم.

وی درباره فرق پژوهش رادیویی با پژوهش مکتوب گفت: برای ساخت مستند رادیویی چند مرحله وجود دارد، ­­مرحله اول باید این مستند براساس یک پژوهش انجام شود، ­­پژوهشی که براساس واقعیت‌های میدانی، تحقیق‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی که معتبر هستند و منابع دیگر که بتوانند اطلاعاتی درباره موضوع ارایه بدهد؛ آرشیو‌های صوتی و تصویری است، ­ مصاحبه‌های مردمی است حتی مصاحبه‌های کارشناسان و افراد خبره، اما تفاوتی که با پژوهش دانشگاهی دارد این است که تکیه ما به آمار به روز خیلی بیشتر است.

درباره این موضوع سالهاست که مقاله نوشته می‌شود، رساله‌های دکتری دفاع می‌شود و مقاله‌هایی که در در نشریات علمی معتبر چاپ می‌شود ولی اینها دیگر منبع ­قابل استفاده برای مستندی که در این حوزه می‌خواهد ساخته شود، نیست و باید به روز باشد تا بتوانیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم.

او درباره همکاری نهاد‌ها هم گفت: یک بخشی از نهاد‌های دولتی معمولا در این زمینه زیاد همراهی نمی‌کنند شاید به این علت که به نوعی نقص کار بعضی از نهاد‌ها مخصوصا در حوزه بهداشت و درمان را نشان می‌دهد، خیلی مایل نیستند در این حوزه کار کنند، ولی گروه مردمی هست که در این زمینه خیلی فعال هستند که شعبه‌های متعددی دارند و دارند در زمینه حفظ حیات جنین کار می‌کنند.

وی گفت: منظور از آشفتگی آماری سقط جنین، سقط جنین قانونی نیست، سقط جنین قانونی آمار دارد  که وزارت بهداشت و پزشکی قانونی به صورت رسمی اعلام می‌کنند اما  این آماری که آنها ­اعلام می‌کنند، با آن آماری که در جامعه اتقاق می‌افتد خیلی متفاوت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



­
­

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است