Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مسعود انصاری، رئیس اداره برنامه ریزی و کنترل طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران درخصوص فعالیت‌های اکتشافی چهار ماه نخست سال 1399 گفت: در دو بخش حفاری اکتشافی و ژئوفیزیک از ابتدای سال 99 فعالیت های متعددی صورت گرفته است.

وی افزود: در بخش حفاری اکتشافی در 4 ماه نخست سال 1399 مجموعاً 6 دکل در خشکی و یک دکل در بخش دریایی در حال حفاری بر روی 7 چاه اکتشافی در طرح‌های دزفول شمالی، دزفول جنوبی، دشت آبادان و خلیج فارس بوده اند که این مدت در بخش خشکی حدود 9 هزار متر حفاری و عملیات تکمیل 2 حلقه چاه اکتشافی در خشکی و آزمایشات بهره‌دهی یک حلقه چاه اکتشافی در خشکی به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین در همین مدت 3188 متر در چاه اکتشافی دریایی عملیات حفاری انجام شده است.

انصاری اذعان داشت: هم‌چنین برنامه‌ریزی جهت شروع عملیات حفاری 8 حلقه چاه اکتشافی در سال 1399 در طرح‌های دشت گرگان و جنوب خزر با حفر یک حلقه چاه اکتشافی، طرح مغان با حفر یک حلقه چاه اکتشافی، طرح کپه داغ با حفر یک حلقه چاه اکتشافی، طرح دشت آبادان با حفر دو حلقه چاه اکتشافی، طرح دزفول جنوبی یک حلقه چاه اکتشافی، طرح فارس یک حلقه چاه اکتشافی و طرح خلیج فارس با حفر یک حلقه چاه اکتشافی دریایی در این مدت انجام شده است.

وی ادامه داد: جهت ساخت محل چاه و جاده دسترسی 6 حلقه چاه از 7 حلقه چاه اکتشافی که درخشکی قرار دارند، قرارداد منعقد شده و عملیات بسترسنجی محل چاه اکتشافی دریایی نیز انجام شده و پیمانکاران در حال اجرای ادامه کار هستند.

انصاری درخصوص فعالیت های انجام شده در حوزه ژئوفیزیک گفت: در این بخش در چهار ماه نخست سال 1399 عملیات لرزه‌نگاری سه بعدی و دو بعدی در پروژه‌های پانیذ (دشت‌آبادان) و پروژه باشت (طرح دزفول جنوبی) در حال انجام است که مجموعاً 291 کیلومتر لرزه‌نگاری دو بعدی انجام شده است و برنامه‌ریزی جهت برداشت خطوط سه‌بعدی انجام و به زودی عملیات برداشت سه‌بعدی شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: قرارداد برداشت لرزه‌نگاری دو بعدی در منطقه شمال شرق در طرح کپه داغ نیز امضا و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.

انصاری افزود: در بخش ژئوفیزیک غیرلرزه‌ای عملیات برداشت گرانی و مغناطیس‌سنجی در پروژه‌هایی در دشت آبادان و کپه داغ در حال انجام بوده که مجموعاً حدود 5200 ایستگاه برداشت شده است. هم‌چنین قرارداد عملیات گرانی و مغناطیس سنجی در طرح‌های مکران (جازموریان) و ایران مرکزی(بستان آباد) منعقد شده است که پیمانکاران در حال تجهیز کارگاه جهت شروع عملیات هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حلقه چاه اکتشافی دشت آبادان انجام شده سال 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر این توحش نیست پس چیست؟اسرائیل بزرگترین کارخانه تولید دارو در غزه را نابود کرد

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، شهرداری شهر«دیر البلح» در مرکز نوار غزه امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی بزرگترین کارخانه تولید دارو در نوار غزه را نابود کردند.

شهرداری شهر دیر البلح با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در سایه حمله هدفمند به سیستم بهداشتی در نوار غزه، رژیم اشغالگر بزرگترین کارخانه تولید دارو در نوار غزه  در منطقه «صلاح الدین» در شهر دیرالبلح را به شکل مستقیم بمباران و آن را نابود کرد.

این اقدام وحشیانه در جریان نفوذ نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به منطقه شرق دیر البلح رخ داده است.

در این بیانیه آمده است که: این حمله عمدی به سیستم بهداشتی نوار غزه در چارچوب سیاست صهیونیست ها برای خالی کردن نوار غزه از ساکنان آن است و آنها به دنبال این هستند که غزه را غیرقابل سکونت کرده و زنجیره نابودی هدفمند همه بخش های نوار غزه که می توانند حضور فلسطینی در این سرزمین را تقویت کنند،کامل می کند.

در همین حال،  که وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر  در 24 ساعت گذشته 4  جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شد که در نتیجه آن 37 فلسطینی به شهادت رسیده و 68 نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به 34049 شهید و شمار مجروحان نیز به 76901 نفر رسیده است.

بنابر این گزارش اجساد هزاران فلسطینی نیز همچنان زیر آوار است و تیم های امدادرسانی امکان رسیدن به آنها را ندارند.

این در حالی است که پیش از این برخی منابع از شهادت شماری فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

این منابع گفتند که دست‌کم 8 فلسطینی بر اثر بمباران  رفح در جنوب نوار غزه جان  خود را از دست دادند.

طبق اعلام منابع بهداشتی، ارتش  رژیم اسرائیل علی‌رغم تمام هشدار‌های جامعه بین‌المللی، خانه‌های را در شرق و غرب رفح در جنوب نوار غزه بمباران کرد.

به گفته این منابع، در حمله ارتش رژیم اسرائیل در محله السلام در شرق رفح یک زن فلسطینی شهید شد و چندین نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین در نتیجه بمباران خانه‌ای متعلق به خانواده رضوان در محله تل السلطان 7 فلسطینی شهید و تعداد زیادی از جمله کودکان نیز مجروح شده‌اند.

در حالی که مجروحان به بیمارستان کویت در رفح منتقل شدند، منابع فلسطینی اعلام کردند که تیم‌های دفاع شهری به بیرون‌کشیدن شهدا و مجروحان از زیر آوار ادامه می‌دهند و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

گفتنی است، مقامات سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل، به ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم بارها تاکید کرده‌اند که به رفح در جنوب نوار غزه حمله خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • سربلندی رسانه ملی در پوشش رسانه‌ای عملیات «وعده صادق»
  • اگر این توحش نیست پس چیست؟اسرائیل بزرگترین کارخانه تولید دارو در غزه را نابود کرد
  • شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 49 شهید رسید
  • مسیر جنوب -شمال جاده کندوان به مدت ۲ روز مسدود می‌شود