Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، منابع نظامی در استان مأرب صبح امروز (شنبه) از انفجار شدیدی در منطقه «مطارح نخلاء» در این استان خبر دادند.

به گزارش وبگاه الخبر الیمنی، در این انفجار که اواخر شب گذشته رخ داد، دهها تن از عناصر وابسته به حزب الاصلاح و قبائل همسو با ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند. هنوز منابع وابسته به ائتلاف سعودی واکنشی به این رویداد نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع نظامی، انفجار زمانی رخ داد که حزب الاصلاح و قبائل همسو با آن در نشستی در «مطارح نخلاء» حضور یافته بودند تا در خصوص راه‌های ممانعت از آزادسازی شهر مأرب به دست ارتش یمن مشورت کنند.

در میان کشته شدگان افراد نامدار محلی و حزبی همچون «حسن محسن بتران العبیدی»، «مجاهد بن ناصر قماد العبیدی و «عبد العزیز لقشم العبیدی» نیز دیده می‌شوند.

هنوز عامل انفجار مشخص نیست اما برخی منابع احتمال حمله موشکی ارتش و انصارالله یمن به این نشست را بعید ندانسته و برخی از کاربران یمنی نیز بر روی حمله موشکی تأکید کرده‌اند.

استان مأرب هم اکنون مرکز ثقل درگیری‌های سرنوشت‌سازی است که در صورت پیروزی نهایی ارتش و انصارالله یمن، باید کار دولت مستعفی یمن را تمام شده تلقی کرد. عملیات نیروهای یمنی در این استان از سال گذشته آغاز شده و این نیروها هم اکنون در نزدیکی شهر مأرب قرار دارند. مأرب اصلی‌ترین پایگاه حزب اخوانی الاصلاح بعنوان مهم‌ترین متحد دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد.

نماینده عربستان در این مسابقه رومی القحطانی خواهد بود که تا کنون در چند مسابقه دختر شایسته از جمله مسابقه دختر شایسته عربستان سعودی، دختر شایسته صلح عرب و دختر شایسته خاورمیانه برنده شده است. 

مسابقه دختر شایسته جهان (Miss Univers) بزرگترین و مهمترین مسابقه دختر شایسته جهان است که هر سال برگزار می‌شود. 

عربستان سعودی در حالی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان نماینده خواهد داشت که این کشور اغلب به دلیل محدودیت‌های موجود برای زنان از سوی گروه‌های مدافع حقوق بشر مورد انتقاد قرار می‌گیرد. 

رومی القحطانی ۲۷ سال دارد و به عنوان مدل فعالیت می‌کند. او در صفحه اینستاگرام خود که بیش از یک میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند خبر حضورش به عنوان نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان را اعلام کرد. 

مسابقه دختر شایسته جهان در سال ۲۰۲۴ قرار است ماه سپتامبر در مکزیک برگزار شود. 

مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳ عربستان سعودی را در فهرست کشور‌های جهان از نظر شاخص فاصله جنسیتی از بین ۱۴۶ کشور در جایگاه ۱۳۱ قرار داده بود.

منبع: یورونیوز

tags # عربستان ، دختر شایسته سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • انفجار گاز در نوشهر ۲ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • اوضاع رژیم اسرائیل؛جنگ از بیرون و هرج‌ و مرج از داخل
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه