Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شهرستان های بویراحمد،دنا ومارگون در مجلس گفت: با توجه به وجود پتانسیل ها وظرفیت های خوب کشاورزی در استان سرمایه‌گذاری دراین بخش می تواند باعث کاهش بیکاری وافزایش اشتغالزایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن تنوع آب وهوایی ومنابع آبی بسیار از ظرفیت های بالقوه زیادی  در بخش های باغبانی وتوسعه باغات در اراضی شیب دار،شیلات وآبزی پروری،دامپروری وتولید گیاهان دارویی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشنفکر با اشاره به تهیه سند توسعه گیاهان دارویی در استان و موافقت معاون علمی رئیس جمهور، ادامه داد: ضروری است استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت تولید گیاهان دارویی در کشور معرفی و برای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع فرآوری و جلوگیری از خام فروشی این محصولات تسهیلات ویژه در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاری در این بخش ایجاد شود.

وی بیان کرد: تأمین اعتبار برای اجرای شبکه 3 پتانسیل‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در سطح استان که شامل پروژه‌های تأمین آب اراضی روستاهای بن زرد ، گندی خوری ،توت نده، احمد غریب، سمرون، دشتک میمند، دروهان و نقاره خانه  و تامین اعتبار لازم برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری(شبکه 4) در این اراضی و ایجاد سدهای خاکی به میزان حدود 10 هزار هکتار به مبلغ یک هزار میلیارد ریال که با بهره برداری از این پروژه‌‍ها می توان زمینه اشتغال بیش از 3000 نفر را بصورت مستقیم فراهم کرد.

روشنفکر خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بیش از  20 هزار هکتار اراضی مستعد برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در شهرستان‌های سردسیری استان اعتبار لازم تخصیص داده شود و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد و با عنایت به حجم بالای روان آب‌های در این استان و حفظ اراضی مستعد و با ارزش کشاورزی و تغذیه آبخوان‌ها اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بسیار زیاد مردم این استان در زمینه تداخل اراضی منابع ملی با اراضی زراعی آیین نامه اجرایی ماده 54 قانون رفع موانع تولید ( رفع تداخلات اراضی منابع ملی و دولتی و اشخاص) به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام ولی متاسفانه بدلیل سهل انگاری این قانون بسیار باارزش برای حل مشکلات کشاورزان به خوبی اجرا نشده و روند فرسایشی و حرکت لاک پشتی را طی می‌کند تا جایی که در شهرستان دنا حتی یک پلاک به مرحله اجرایی نرسیده درصورتی‌که با اجرای به موقع و سریع این قانون و بکارگیری نیرو و امکانات موجود می‌توان بسیاری از مشکلات کشاورزان این منطقه را یکبار برای همیشه برطرف کرد.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون قطب باغبانی استان و جنوب کشور بوده متاسفانه باغداران منطقه مجبور هستند که محصولات خود را با قیمت پایین به فروش برسانند، در صورتیکه با احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی از قبیل احداث سردخانه و ایجاد کارخانه چیپس میوه و صنایع وابسته می‌توان به باغداران منطقه کمک کرد.

روشنفکر با بیان اینکه بیش از 90 درصد واحدهای پرواربندی بره، 50 درصد پرواربندی گوساله، 40 درصد مرغداری‌های گوشتی و30 درصد گاوداری های صنعتی استان غیر فعال و راکد هستند، افزود: تاکنون جهاد کشاورزی برنامه مدون و پیگیری خاصی برای فعال کردن این واحدها نداشته و از ظرفیت این واحدها برای تولید و ایجاد اشتغال توجه نشده است.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در بخش آب و خاک در این حوزه انتخابیه، گفت: انتظار می‌رود وزیر جهادکشاورزی در زمینه تخصیص اعتبار از محل منابع متمرکز  برای تسریع در روند اجرایی این پروژه‌ها همکاری کند.

 در این نشست مقرر شد هیئتی متشکل از بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی عازم کهگیلویه و بویراحمد شده و با حضور مجمع نمایندگان و مسئولان و متولیان امر بررسی‌های لازم صورت گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم در مجلس کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمیدرضا پیمان جو افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ هم تردد ۳۵۹ هزار و ۱۸۹ خودرو درخروجی‌های این استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: جاده یاسوج - پاتاوه - اصفهان و محور بابامیدان - دوگنبدان پر تردد‌ترین محور‌های استان در این ایام بودند.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • ورود بیش از ۴۸۷ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • کاهش ۱۱۵ میلی متری باران در کهگیلویه و بویراحمد