Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان گفت: برخی از دانش‌آموزان استثنایی علاوه بر محرومیت حسی، محرومیت از نعمت پدر و فشار مالی را نیز تحمل می‌کنند که از همین‌جا از خیرین تقاضا داریم در تأمین امکانات ارتباطی دانش‌آموزان استثنایی مانند تلفن هوشمند و تبلت مشارکت کنند.

امیر اسماعیلی امروز ۲۵ مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در آموزش ‌و پرورش استثنایی استان ۶۸ مدرسه فعال است و در برخی روستا کلاس ضمیمه ۴ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز به دو شیوه متمرکز و غیرمتمرکز پوشش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هدف اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش ۲۵ بسته انطباقی طراحی شده‌ که از این تعداد سه بسته تحولی توسط آموزش‌وپرورش استثنایی رصد و پیگیری می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در سازمان آموزش ‌و پرورش با توجه به تحولات دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که نباید کودکان استثنایی را از دیگر کودکان تفکیک کرد و در همین راستا باید به‌سمت تلفیق مدارس برویم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان بیان کرد: براساس بسته منطبق‌سازی مدارس استثنایی بناست ۸۴۰۰ مدرسه در ۳۲ استان کشور انطباق‌سازی شود که در استان لرستان نیز مدرسه فروزان حیدری ناحیه یک برای اجرای این بسته در نظر گرفته شده‌ و مدرسه مطابق شرایط دانش‌آموزان کاملاً مناسب‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: بسته تحولات مداخلات به‌هنگام از دیگر بسته‌های تحولی آموزش‌وپرورش استثنایی است که براساس این بسته تشخیص به‌موقع اختلالات و نارسایی‌های دانش‌آموزان دارای مشکل بینایی، شنوایی، ذهنی و جسمی هرچقدر در سنین پایین‌تر تشخیص داده شود به آنان می‌توان کمک بیشتری کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان یک طرح ملی و فرا دستگاهی است که با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، تصریح کرد: در راستای بسته تحولات مداخلات به‌هنگام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان که از سال ۱۳۷۱ در کشور اجرایی شده، تا چند سال گذشته مختص کلاس اولی‌ها بود ولی طی سال‌های اخیر پوشش پیش دبستانی‌ها نیز اجرا می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان با بیان اینکه براساس اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان طی ۲۵ روز گذشته ۲۰ هزار و ۱۴۵ نفر نوبت‌دهی شده‌اند و ۱۱ هزار و ۲۰۹ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۷۰ نفر به‌ لحاظ آمادگی تحصیلی مشکوک به مشکل بودند که این افراد لزوماً مشکل ذهنی ندارند بلکه در مرحله تخصصی با امکانات و تجهیزات بیشتر مورد ارزیابی قرار گرفته و جایگاه آموزشی آن‌ها تعیین می‌شود.

وی افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان تا ۱۵ شهریورماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد ولی چنانچه  افراد جامانده‌ای داشته باشیم در سطح هر شهرستان یک پایگاه را برای جاماندگان فعال خواهیم کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی علاوه‌بر اجرای  طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان متولی انجام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان نیز هست، افزود: متأسفانه برخی والدین با اعمال فشار بر عوامل اجرایی آزمون جهش تحصیلی به‌دنبال گرفتن نمره بالا برای فرزندان خود هستند که همین امر سبب ایجاد مشکل برای دانش‌آموز می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان در رابطه با استفاده دانش‌آموزان استثنایی از نرم‌افزار شاد، عنوان کرد: این نرم‌افزار بستر اختصاصی برای دانش‌آموزان است که توسط آموزش‌وپرورش برای اجرای برنامه‌های مجازی فراهم شده‌است.

وی با بیان این‌که در استان از بین یک هزار و ۸۲۱ دانش‌آموز استثنایی ۲۰۲ نفر پیش‌دبستانی هستند که در برنامه شاد برنامه‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی نشده‌است، تصریح کرد: از تعداد یک هزار و ۶۱۹ نفر از دانش‌آموزان استثنایی استان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم گروه‌های آموزشی مشغول تحصیل هستند که یک هزار و ۲۹۴ نفر عضو شاد و ۳۲۵ نفر به‌دلیل عدم دسترسی به تبلت و امکانات اولیه امکان استفاده از برنامه شاد را ندارند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برخی از دانش‌آموزان استثنایی علاوه‌بر محرومیت حسی، محرومیت از نعمت پدر و فشار مالی را نیز تحمل می‌کنند که از همینجا از خیرین تقاضا داریم در تأمین امکانات ارتباطی دانش‌آموزان استثنایی مانند تلفن هوشمند و تبلت مشارکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با اشاره به مهمترین  اقدامات آموزش‌وپرورش استثنایی استان لرستان اظهار داشت: برگزاری سند تحول بنیادین در اداره و مدارس استثنایی استان لرستان قبل از ورود به فضای مجازی، برگزاری جشنواره الگوهای تدریس، برگزاری کارگاه تولید محتوای الکترونیکی به‌عنوان یک ضرورت فعالیت در بستر شاد، کسب ۶۹امتیاز از ۷۰ امتیاز جشنواره شهید رجایی، راه‌اندازی پایگاه مجازی با هدف ذخیره تولید محتوا و قابل دسترس بودن برای معلمان و دانش‌آموزان ازجمله مهم‌ترین اقدامات آموزش‌وپرورش استثنایی استان است.

وی با اشاره به خدمات توان‌بخشی آموزش و پرورش استثنایی لرستان تصریح کرد: سال گذشته علاوه‌بر فعالیت‌های آموزشی ۱۰۹میلیون تومان جهت خرید سمعک، دارو، عینک و ویلچر برای ۲۵۰ دانش‌آموز پرداخت شده‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانش آموزان استثنائی جشنواره شهید رجایی سازمان آموزش و پرورش طرح سنجش سلامت جسمانی آموزش وپرورش استثنایی پرورش استثنایی لرستان دانش آموزان استثنایی پرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی استان آمادگی تحصیلی رئیس آموزش دانش آموز یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی