Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در روز شنبه برای کشورهای همسایه خود در حاشیه دریای مدیترانه خط‌ونشان کشید و گفت هرگز اجازه قلدری در مرز‌های آبی خود را به کشوری نمی‌دهیم. 

اردوغان تأکید کرد ترکیه در شرق مدیترانه عقب نشینی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما عملیات حفاری در دریای مدیترانه را تا ۲۳ آگوست ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اگر کوچک‌ترین اختلالی در عملیات حفاری ترکیه ایجاد شود، آنکارا واکنش سختی نشان خواهد داد.

وی در ادامه گفت: قدرت ترکیه در معادلات میدانی و در میز مذاکره از سوی سایر کشورها پذیرفته شده است». اردوغان در ادامه تصریح کرد: «ترکیه مطابق قانون دریا و توافق نامه‌های موجود عمل خواهد کرد و با تمام آنچه در اختیار دارد از این حق دفاع خواهد کرد».

رئیس جمهور ترکیه افزود: آنکارا در سیاست خود منعطف بوده، اما یونان به رویکرد مثبت ترکیه پاسخ مناسبی نمی‌دهد.

اردوغان خطاب به یونان، هشدار داد: «اگر آن‌ها به این کار ادامه دهند، ما کاری را که باید انجام خواهیم داد».

وی خاطر نشان کرد: انکارا در مقابل زبان تهدید و تحریم عقب‌نشینی نخواهد کرد. ترکیه همواره از حقوق خود در شرق مدیترانه و دریای اژه محافظت خواهد کرد.

این سخنان اردوغان در حالی مطرح می شود که تنش‌های ترکیه و یونان در شرق دریای مدیترانه به اوج خود رسیده است. ترکیه برای ادامه عملیات حفاری و اکتشاف منابع نفتی، کشتی جنگی به مناطق مذکور اعزام کرده تا از امنیت عملیات حفاری خود اطمینان حاصل کند. آتن اعلام کرده مناطقی که ترکیه در آن مشغول عملیات اکتشاف نفت است، حوزه اقتصادی یونان است. یونان از اتحادیه اروپا خواسته تا اعمال تحریم علیه ترکیه را به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی علیه این کشور در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان دریای مدیترانه حریم مرزی عملیات حفاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان

به گزارش جماران به نقل از روزنامه حریت، ارتش ترکیه قصد دارد بعد از پایان سفر  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به عراق، عملیات زمینی گسترده علیه حزب پ.ک.ک به شمال عراق انجام دهد.

روزنامه حریت نوشت که قرار است اردوغان امروز دوشنبه به عراق سفر کند و انتظار می رود که ارتش ترکیه عملیات نظامی گسترده ای را در شمال عراق علیه پ.ک.ک در ماه های تابستان انجام دهد.

اردوغان بارها تأکید کرده بود که آنکارا انتظار دارد که مساله امنیت مرزهای ترکیه با عراق در تابستان حل شود. به گفته اردوغان ترکیه همچنین تلاش می کند که گذرگاه امنی به عمق 30 تا 40 کیلومتر داخل سوریه ایجاد کند.

این روزنامه ترکیه ای در ادامه نوشت که  آنکار پیش بینی می کند که به واسطه این عملیات همه طول مرزها ترکیه با عراق که بالغ بر 378 کیلومتر است به روی تروریست ها بسته شود.

«عبدالقادر سلفی» روزنامه نگار نزدیک به دولت ترکیه نیز  نوشت: اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که منطقه ای که امنیت مرزهای مان با عراق را تأمین می کند می بندیم. انشاءالله بالاخره این تابستان مشکل مربوط به مرزهای مان با عراق را حل می کنیم. بعد از سفر اردوغان به عراق عملیات زمینی گسترده علیه پ.ک.ک انجام می شود. این بار مفهوم این عملیات کاملا متفاوت خواهد بود.

سلفی افزود: برای انجام این عملیات با مشارکت دولت مرکزی در بغداد، دولت خودمختار اردبیل و نیروهای الحشد الشعبی برنامه ریزی می کنیم. نیروهای زمینی ما با حمایت نیروی هوایی در اراضی عراق پیشروی خواهند کرد. هدف از این عملیات نیز ایجاد خط امن به عمق 30 تا 40 کیلیومتر داخل اراضی عراق است. حمله به پایگاه های ما در روزهای 22 و23 دسامبر و 24 ژانویه ایجاد این منطقه حایل را امری قطعی کرده است.

 

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد