Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: متاسفانه نرخ بیکاری زنان در استان کرمان ۲۸ درصد بوده که ۶ درصد بیشتر از متوسط کشوری است. 

دکتر "محمدجواد فدائی" عصر ۲۵ مردادماه در ارتباط تصویری با معاون اول رئیس جمهور و معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت زنان در استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان براساس سرشماری سال ۹۵، سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت دارد که ۴۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند که ۴۴ درصد در روستاها و ۵۶ درصد در شهر زندگی می کنند.  

فدائی با اشاره به اینکه مشارکت اقتصادی زنان در استان کرمان ۱۴.۹ درصد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری ۱۶.۱ درصد، مقداری پایین‌تر است ادامه داد: متاسفانه نرخ بیکاری زنان در استان کرمان ۲۸ درصد و ۶ درصد بیشتر از متوسط کشور است. 

استاندار کرمان ابراز کرد: ۷۰ هزار زن سرپرست خانواده در استان زیر پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند و متاسفانه همین تعداد هم زنان سرپرست خانوار داریم که به دلیل محدودیت‌های این دو نهاد تحت پوشش قرار نگرفتند و بلاتکلیف هستند. 

فدائی با بیان اینکه، استان کرمان به لحاظ بیکاری زنان تحصیل کرده در کشور رتبه ۱۶ را دارد، گفت: ۱۰۴ پست مدیریتی در استان کرمان در اختیار خانم‌ها است ضمن آنکه سه بخشدار خانم در استان کرمان داریم و از ۲ هزار و ۴۷۵ دهیار استان نیز ۳۴۶ دهیار خانم هستند.  

استاندار کرمان بیان کرد: در بحث سند ارتقای وضعیت زنان با حمایت معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، فعالیت‌های خوبی در استان کرمان در محورهای آموزش و پژوهش، اشتغال و کارآفرینی، سلامت و بهداشت، ورزش و نشاط و مسائل اجتماعی و فرهنگی شاهد هستیم.

فدائی از تدوین آیین‌نامه آموزش و مشاوره خانواده در استان و ابلاغ آن به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و گفت: براساس این آیین‌نامه فعالیت‌های آموزش و مشاوره انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸  هزار دختر دانش‌آموز پایه دهم استان کرمان در زمینه مهارت‌های زندگی و خانواده آموزش دیده‌اند و ۵ هزار نفر از خانم‌های شاغل دستگاه‌های اجرایی نیز در زمینه مهارت‌های زندگی طی دو سال با تفاهمنامه دانشگاه شهد باهنر کرمان تحت آموزش قرار گرفته‌اند.  

استاندار کرمان به فعالیت‌های مرتبط با حوزه زنان و خانواده در بخش سلامت و بهداشت اشاره کرد و افزود: سند توسعه سلامت بانوان استان کرمان تدوین شده است.

فدائی از احداث ۱۵ پارک بانوان در استان کرمان خبر داد و ادامه داد: ۶ پارک بانوان نیز در دست احداث است. 

وی همچنین به موفقیت‌های بانوان کرمان در بخش ورزش پرداخت و گفت: تیم فوتبال بانوان شهرستان بم هفت دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر زنان کشور شده و در مسابقات پاراالمپیک سه خانم مدال‌آور داریم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان زنان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی زنان در استان کرمان استاندار کرمان بیکاری زنان ۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست با قضات محاکم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

وی با بیان اینکه عمل به سند تحول و تعالی قوه قضائیه به‌وسیله قضات و مدیران دستگاه قضائی مورد تاکید است، ادامه داد: در این راستا در سال جدید 14 کارگروه در دادگستری استان شکل گرفته و مسئولیت هر کارگروه بر عهده یکی از معاونین قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن رضایت از عملکرد قضات و کارکنان اداری شعب دادگاه تجدیدنظر استان، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان 84 روز است که آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان در یک سال اخیر است.

وی ادامه داد: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرا به اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضائیه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضائیه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مسعود امیرمیجانی، معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه در یک سال گذشته به 20 شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان 41 هزار 277 پرونده وارد شده است، اظهار داشت: در این مدت قضات در مجموع 41 هزار و 399 فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار دادند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده است.

وی با بیان اینکه با وجود حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده‌اند، گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر 84 روز است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان، بیان کرد: قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درخواست می‌شود که قضات متناسب‌سازی جرم با مجازات را در احکام خود در نظر بگیرند، گفت: در سال پیش‌رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرارهای شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان بوده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی