Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@13:19:07 GMT

کرونای خانوادگی، چهره جدید کرونا!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۶۷۳۹

دکتر مردانی متخصص بیماری های عفونی: اکنون عمده مبتلایان به کرونا خانواده و فامیل هستند که نتیجه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: از سه هفته پیش با جهشی که در ویروس کرونا اتفاق افتاد روند ابتلا به کرونا از 3 تا 9 برابر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون عمده بیماران خانوادگی و فامیلی هستند. فردی که ابتدا به ویروس مبتلا شده به طور دقیق موارد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده است و این موجب ابتلای سایر افراد خانواده شده است. 

او افزود: افراد کرونایی بدون علامت می توانند به اندازه افراد کرونایی با علامت می تواند باعث انتقال ویروس کرونا باشد.

دکتر مردانی گفت: کافی است 15 دقیقه با یک کرونایی در تماس باشید مطمئن باشید به کرونا مبتلا می شوید بنابراین هرگونه مریضی تب دار، کرونا است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

کرونای فعلی بسیار عجیب و غریب است بنابراین هریک از نشانه ها می تواند علامتی از بیماری کرونا باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه افزود: پاسخ به 3 سوال مسافرت در دو هفته اخیر؟ تماس با بیمار کرونایی؟ و رفتن به مجالس دورهمی و سفرهای زیارتی؟ در صورت مثبت بودن مشکوک به کرونا تلقی می شود بنابراین توصیه می شود این افراد دو هفته در خانه بمانند تا در صورت داشتن ویروس کرونا از انتقال آن به دیگران جلوگیری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر مردانی گفت: همزمان با شیوع کرونا استفاده از ماسک در 15 تیر اجباری شد که بعد از آن نیز بیشتر مردم از ماسک استفاده می کنند بنابراین درصد استفاده از ماسک در تهران به بالای 80 درصد رسیده است که این می تواند علت کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان ها باشد.

 او گفت: مراجعه کنونی به بیمارستان ها و بستری در بخش های آی سی یو نتیجه سفر در نیمه دوم تیرماه است بنابراین می توان با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از روند شیوع بیماری جلوگیری کرد.

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کرونا ممکن است تا زمان طولانی با ما همراه باشد بنابراین باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم.

جویدن آدامس می تواند موجب تاخیر در ابتلا به بیماری کرونا باشد، قرقره کردن آب و نمک نیز می تواند موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا باشد اما شستن دستها صدبرابر بیشتر از این ها موثر است که باید جدی گرفته شود. برخی قرص های درمان بیماران اچ آی وی نیز برای تخفیف علائم کرونا اثر حفاظتی دارد.

دکتر مردانی گفت: داروهای تجویزی و تزریقی که برای بیماران استفاده میشود داروهای وارداتی بوده که اکنون شرکت های ایرانی این داروها را ساخته اند البته این داروها آخرین هربه فعلی در مقابله باکروناست ولی درمان صد درصدی ثابت نشده است.

او افزود: با توجه به اینکه واکسن امید برای مردم است اما هنوز سازمان بهداشت جهانی هنوز واکسن کرونا را تایید نکرده است پس تا تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را نداشته باشد نمی تواند استفاده شود البته واکسن نمی تواند نفی زدن ماسک، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باشد.

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه گفت: در فصل تابستان متوجه شدیم الگوی بیماری نسبت به اسفند و فروردین تغییر کرده است اکنون بیماری بیشتر با تهوع، سردرد و مشکلات گوارشی همراه است و جوانان و کودکان بیشتر به بیماری کرونا مبتلا شده اند بنابراین مادران باید توجه داشته باشند کودکان و نوجوانان در این فصل بیشتر مورد توجه و مراقبت باشد.

دکتر مردانی گفت: ثابت شده انتقال ویروس از موارد کرونای بدون علامت هم عرض کرونای علامت دار است. او افزود:اطمینان تست حلقی 60 درصد بنابراین با یک تماس با کرونایی ها شانس ابتلا به کرونا بسیار بالاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او گفت: سال گذشته 2 میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در دو ماه استفاده شد بنابراین امسال 10 میلیون دز واکسن وارد شده و مردم نگران نباشد .افراد بالای 60 سال کودکان، بیماران قلبی، بیماران دیابتی و .. باید حتما واکسن آنفلوآنزا را بزنند تا در شروع فصل پاییز با پیشگیری از آنفلوآنزا ابتلا به کرونا نیز کاهش داشته باشد.

دکتر مردانی در آخر بازهم تاکید کرد مردم از سفرهای بی مورد خودداری کنند.

 

برچسب ها: شیوع کرونا ، مقابله با کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شیوع کرونا مقابله با کرونا ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟