Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@17:45:43 GMT

گیاه دارویی آرتیشو در مرودشت برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۶۷۵۶

گیاه دارویی آرتیشو در مرودشت برداشت شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عادل امینی رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت با اشاره به برداشت گیاه دارویی آرتیشو در مرودشت، در این باره اظهار کرد: این گیاه دارویی در ۶ هزار متر مربع در بخش درودزن شهرستان مرودشت کشت شده بود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت با بیان اینکه این گیاه چند ساله است، افزود: کشت این گیاه پارسال انجام و برداشت نیز از مرداد ماه آغاز شده است و هر ۵۰ روز یکبار طی ۴ تا ۵ مرحله انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت بیش از ۵ تن آرتیشو برداشت شود.

عادل امینی گفت: آرتیشو یا کنگر فرنگی گیاهی چند ساله است و اندام‌های هوایی این گیاه در زمستان بر اثر سرما از بین می‌روند، ولی ریشه‌ها در خاک باقی مانده و با شروع فصل رشد شاخه‌های جدید از آن بوجود می‌آیند.

این مقام مسئول تصریح کرد: محصول تولیدی در محل مزرعه خریداری و به منظور استفاده در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی به شهرستان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شود.

در مرودشت بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود، آرتیشو، آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخودوس از لحاظ تولید از مناسب‌ترین گیاهان دارویی مناسب با اقلیم این شهرستان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاه دارویی کنگر فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت سماق در اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نجفی گفت: گیاه دارویی سماق از محل اعتبارات طرح ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اولین بار در روستا‌های آقبلاغ و قراجه حومه مرکزی جهادکشاورزی شهرستان اهر کشت شد.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که به هنگام کشت سماق باید در نظر گرفت این است که سماق از مقاومت خوبی در برابر تغییرات درجه حرارت برخوردار است حداقل و حداکثر درجه حرارت مطلق ثبت شده رویشگاه‌های آن به ترتیب ۲۵- و ۴۰+ است.

وی گفت:سماق در خاک‌های شنی، لومی و رسی با زهکش خوب رشد می‌کند همچنین توانایی رشد در خاک‌های فقیر و خاک‌های اسیدی، خنثی و قلیایی را نیز دارد سماق گیاهی نورپسند بوده و نمی‌تواند در سایه رشد کند این گیاه در برابر باد‌های قوی مقاوم است ولی در برابر باد‌های بحری مقاوم نیست.

نجفی افزود: از جمله مزایای مصرف سماق می‌توان به مبارزه با میکروب، مبارزه با عفونت‌های قارچی، مناسب برای دیابت، جلوگیری از پوکی استخوان و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: کشت سماق در منطقه برای جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق شیب دار حائز اهمیت است.

نجفی افزود: امیدواریم با اجرای هرچه بیشتر کلاس‌های آموزشی و ترویجی در مورد مراحل کاشت، داشت و برداشت این گیاه دارویی در منطقه توسط کارشناسان فعال بخش کشاورزی شاهد افزایش کشت سماق در سال‌های آتی در شهرستان اهر باشیم.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • تردد روان در جاده های فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • کشت سماق در اهر