Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع شنبه شب در نشست روز ملی خانواده که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و نیز چهار استان دیگر به صورت ارتباط تصویری برگزار شد؛ افزود: جهاد دانشگاهی مجری برگزاری ٰطرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی در استان بود که در جریان برگزاری دوره های مرتبط، دو هزار ۱۰۰ نفر آموزش دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در اجرای طرح گفت و گوی بین نسلی و آموزش مهارت های گفت وگو محور و ارتباط موثر، یک هزار و ۵۷۴  دانش آموز، یک هزار و ۲۸۹ نفر از والدین و ۱۷۹ نفر از مربیان آموزش دیدند که در این زمینه از استان‌های برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در جهت آموزش های مرتبط با خانواده بیش از ۳۰۰  کارگاه آموزشی تا قبل از شیوع ویروس کرونا طی سال گذشته در استان برگزار شده، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش های پیش از ازدواج ۳۴ هزار دانش آموز پایه های یازدهم و دوازدهم استان مورد آموزش قرار گرفتند.

زارع یادآورشد: همچنین در راستای اجرای سیاست های کلی خانواده در گیلان طی سفر بهمن ماه سال گذشته معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان به استان، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی مصوب و برای اجرای آن کارگاه های مختلفی تعریف و تببین شد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۶۵  فعالیت تدوین و بر اساس شرح وظایف به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، به اجرای طرح  ملی گفت و گوی خانواده در استان اشاره و اضافه کرد: این طرح توسط انجمن جامعه شناسی دفتر دانشگاهی گیلان و همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری درحال اجراست.

 زارع با بیان اینکه هفت کارگاه تخصصی در این بخش برگزار شده است، افزود: جامعه هدف این طرح؛ پدران، مادران و فرزندان بودند و پیش از آن نیز تسهیل گران مورد آموزش قرار گرفتند.

استاندار گیلان به فعالیت صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس آمارهای رسمی طی سال های اخیر ۷۶صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی در گیلان ایجاد شده که هدفگذاری برای سال جاری افزایش این تعداد به ۱۰۰ صندوق است.

وی همچنین بالاتر بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان گیلان از میانگین متوسط کشوری را یک فرصت دانست و گفت: این نرخ در گیلان (در فصل بهار امسال) ۲۱.۴ درصد است.

استاندار گیلان به وضعیت انتصاب مدیران زن در گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مجموع ۲۱۴ نفر از بانوان در استان در پست های مدیریتی فعالیت دارند.

۲۵ ذی الحجه که امسال مصادف با ۲۵ مردادماه بود در تقویم  کشورمان به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان بانوان رشت استانداری گیلان گیلان بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرائت ترجمه شعر شاعر لنجانی در تجمع بانوان در حمایت زنان غزه + فیلم

به گزالرش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در این تجمع که امروز در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد بانوان اصفهانی در بیانیه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.


خانم ملا باشی در این مراسم ترجمه شعر شاعر لنجانی که شب گذشته در حضور رهبر قرائت کرده بود را قرائت کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم‌های گیلانی در لیگ دسته یک فوتبال
  • ثبت ۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران در ۱۴۰۲/مردمی سازی امور در جوانی جمعیت
  • زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • قرائت ترجمه شعر شاعر لنجانی در تجمع بانوان در حمایت زنان غزه + فیلم
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • تجمع بانوان خورموجی در حمایت از زنان و کودکان غزه
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین  نیازمندان روستای سلطان آباد بخش رخ
  • شالیکاران گیلانی لایروبی انهار را جدی بگیرند