Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر عراق ضمن تاکید بر نقش واقعی نیروها امنیتی در حمایت از شهروندان، اعلام کرد که به هیچ فردی اجازه نمی‌دهیم نیروهای امنیتی را حین انجام وظیفه هدف قراردهند.

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در مراسم فارغ التحصیلی یگان‌هایی از وزارت کشور تاکید کرد: نقش واقعی نیروها امنیتی، حمایت از شهروندان است، زیرا آنها معادل عراق هستند و بدون وجود مردمی آزاد و شریف که در کشور خود احساس عزتمندی، امنیت و آرامش کنند، هیچ عزتی نمی توان برای عراق متصور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خطاب به نیروهای امنیتی گفت: ماموریت شما، دفاع از همه مردم عراق در بیان دیدگاه‌هایش و حفاظت از کرامت آنهاست، شما باید در برابر تلاش‌های برخی برای اهانت به نیروهای امنیتی همانند مانعی مستحکم بایستید.

الکاظمی افزود: به هیچ فردی اجازه هرگز اجازه نمی‌دهیم تا شهروند عراقی را از حقش محروم کند یا به نیروهای امنیتی به هنگام انجام وظیفه تعدی کند و آنها را هدف قرار دهد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: باید خوب به خاطر داشته باشیم که تظاهرات‌کننده‌ای که برای مطالبه حق مشروع خود به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز و متمدنانه به خیابان آمده از ماست و ما نیز از اوییم، او یا برادر ما، یا پسر عموی ما یا یکی از فرزندان عشیره ماست.

او با بیان اینکه تاریخ و ملت نظاره‌گر عراق است، گفت: ما باید به مسئولیت خود عمل کنیم و هر دقیقه و ساعت زندگی خود را به سطری از تاریخ درخشان و اصیل این کشور که غرق در دردها و چالش‌هاست، اضافه کنیم.

نخست وزیر عراق در پایان خطاب به نیروهای فارغ التحصیل شده، گفت: با تلاش‌های شما و دیگر افراد جان برکف آینده‌ای را برای عراق ترسیم خواهید کرد که به خاطر آن، قهرمانان ما در نیروهای مسلح در جنگ علیه داعش در خون خود غلتیدند و ملت عراق برای دستیابی به آن در مراحل مختلف هر آنچه داشت، تقدیم کرد.

اخبار مرتبط الکاظمی بیستم اوت به دیدار ترامپ می‌رود رهبر معظم انقلاب: جنایت ترور شهید سلیمانی را فراموش نمی‌کنیم و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکا خواهیم زد/ الکاظمی: مردم عراق هیچگاه حمایتهای ایران را فراموش نخواهند کرد نشست خبری مشترک روحانی و الکاظمی در جریان سفر الکاظمی به تهران، مقامات دولتی ایران و عراق گفتگو کردند جزئیات سفر دو روزه مصطفی الکاظمی اعلام شد دانایی فر: بعید است مأموریت الکاظمی در سفر به ایران میانجی گری باشد دیدار و گفتگوی ظریف با برهم صالح و الکاظمی در بغداد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا عراق مصطفی الکاظمی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نیروهای امنیتی نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در بغداد برگزار شد گفت: توافقنامه‌های مشترک با ترکیه درمورد امنیت، اقتصاد، انرژی و بهبود مدیریت آب امضا کردیم.

وی همچنین تاکید کرد که گسترش بحران آب به سود هیچ کس نیست.

طبق گزارش الجزیره، السودانی اعلام کرد: یادداشت تفاهم چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات درمورد همکاری در پروژه «جاده توسعه» امضا کردیم. پروژه جاده توسعه پل رابطی میان ملت‌های منطقه و فرهنگ‌های آنها به شمار می‌رود و از امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امنیت عراق و ترکیه جدایی ناپذیر بوده و بخشی از امنیت منطقه است. تجاوز به حاکمیت عراق را نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم که از خاک ما علیه دیگران عملیاتی انجام شود.

السودانی  تاکید کرد: اوضاع غزه و قدس دلیل تداوم درگیری‌ها در منطقه است و ما خواستار توقف فوری خشونت‌ها و ورود کمک‌ها به غزه هستیم.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان گفت: عراق کشور همسایه ما است که روابط تاریخی و فرهنگی با آن داریم و قصد آن را داریم که روابط را تحکیم و حقوق همسایگی را به جا بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم در راس رایزنی‌های امروز ما بود، افزود: بحران آب تاثیرات منفی بر عراق و ترکیه خواهد گذاشت بنابراین همکاری‌های خود برای حفظ منافع مشترک را گسترش خواهیم داد.

اردوغان در بخش دیگری تاکید کرد: برپایی دولت فلسطینی کلید صلح در خاورمیانه است و همه طرف‌ها را به ممانعت از گسترش دایره جنگ دعوت می‌کنیم. اتفاقات میان ایران و اسرائیل خطر گسترش جنگ را افزایش می‌دهد و نگاه‌ها را از رویداد‌های غزه منحرف می‌کند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کشتار‌های غزه را متوقف کنیم. از امروز به بعد تمام توان خود را برای حمایت از برادرانمان در غزه به کار خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد