Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طبق آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، هدف از تشکیل این شورا؛ ایجاد بستری برای همکاری دانشجویان در امور صنفی و حفظ و پیگیری حقوق و حریم دانشجویی است. بستری که در برخی دانشگاه های کوچک یا ایجاد نشده یا در صورت تشکیل، مسئولان این دانشگاه‌ها چندان به نقش آنها توجهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلاد کارخانه محمودی دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: نوپا بودن شورای صنفی، کوچک بودن دانشگاه و بودجه محدود آن باعث شده تا شورا نتواند در برخی مصوبات دانشگاه که به امور صنفی مربوط است، نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره اینکه شورای صنفی هنوز در دانشگاه علوم پزشکی زنجان جا نیفتاده است، گفت: به شورای صنفی میدان لازم داده نمی شود، هر چند شورا سعی دارد با تعامل و گفتگو مسائل را پیش ببرد تا به امور صنفی بهتر رسیدگی شود.

کارخانه محمودی با تاکید بر اینکه دیگر تشکلها هم قدرت زیادی در دانشگاه‌های کوچک ندارند، تصریح کرد: سال گذشته بعد از افزایش ۳ میلیون تومانی شهریه دانشجویان پردیس و با وجود اعتراضات دانشجویان، در این زمینه هیچ تغییری ایجاد نشد.

دبیرشورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مسائل بهداشتی خوابگاه همیشه مشکل داشته است، گفت: به جز خوابگاه پردیس که در نزدیکی دانشگاه قرار دارد، دیگر خوابگاه‌های پسران وضعیت خوبی نداشته و بافت بسیار فرسوده‌ای دارند. قرار بود دانشجویان به خوابگاه‌های تازه ساخته شده جابجا شوند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

کارخانه محمودی درباره وضعیت آموزش مجازی در ترم گذشته که همراه با شیوع کرونا بود، عنوان کرد: آموزش مجازی در اکثر دانشکده‌ها خوب بود، هر چند در برخی دانشکده‌ها هم مشکلاتی وجود داشت و دانشجویان این اعتراض را داشتند که اساتید در ایام نزدیک به امتحانات فایل‌های آموزشی را بارگذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه امتحانات مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های دولتی تفاوت دارد، گفت: امکان بازگشت به سوال قبل وجود نداشت و با توجه به کمبود وقت در برخی امتحانات این مسئله تا حدودی مشکل‌ساز می‌شد. هدف از این کار جلوگیری از تقلب برخی دانشجویان بود اما این مسئله به دانشجویانی که درسخوان بودند هم لطمه وارد کرد.

این عضو شورای صنفی با اشاره به اینکه خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ۱۸ خرداد بازگشایی شد، اظهار کرد: چند ورودی خاص از دانشجویان دندانپزشکی، پرستاری و پزشکی برای گذراندن درس‌های عملی خود به خوابگاه برگشتند و خوشبختانه در این مدت مشکل خاصی از نظر بیماری کرونا برای این دانشجویان رخ نداد.

وی درباره شرایط بهداشتی خوابگاه بعد از بازگشایی، گفت: در ابتدای بازگشایی، خوابگاه‌ها وضعیت بهداشتی مناسبی نداشتند که به مرور زمان شرایط بهتر شد، هر چند هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است. در این مدت امکانات بهداشتی خوبی در اختیار دانشجویان پزشکی و پرستاری قرار داده شد و برای دانشجویان سایر رشته‌ها هم، الکل بهداشتی و تعدادی ماسک تهیه شد.

کارخانه محمودی با اشاره به اینکه واحد‌های عملی این ترم در واقع برگزار نشد، خاطرنشان کرد: فقط دانشجویان تعدادی از ورودی‌ها توانستند واحدهای عملی خود را در دانشگاه بگذرانند. کیفیت آموزش دروس عملی هم در حد مطلوب نبود هر چند با توجه به شرایط به وجود آمده، به خاطر شیوه ویروس کرونا باید گفت، نحوه ارائه دروس عملی راضی کننده بوده است.

انتهای پیام/

366 / 320 شورای صنفی میلاد کارخانه محمودی آموزش مجازی خوابگاه دانشجویی امتحانات مجازی علوم پزشکی زنجان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای صنفی آموزش مجازی خوابگاه دانشجویی امتحانات مجازی علوم پزشکی زنجان دانشگاه علوم پزشکی زنجان کارخانه محمودی شورای صنفی خوابگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی