Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:11:42 GMT

توپ ارتش در زمین شورای زنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۸۲۶۸

توپ ارتش در زمین شورای زنجان

ایسنا/زنجان با وجود گذشت ۱۷ سال، توپ پروژه بازگشایی محور پادگان بین ارتش و شورای شهر زنجان سرگردان است.

مهرماه سال ۸۲ پس از سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان، موضوع جابه‌جایی ۲۷۰ هکتار از تیپ ۲۱۶ زرهی از داخل شهر مطرح و مصوب شد که این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۷ سال همچنان نیمه‌کاره مانده و به معضلی تبدیل شده و شهروندان اخبار ضد و نقیضی در رابطه با پیشرفت و دلایل پیشرفت نکردن آن می‌شنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصوبه مقرر شده بود پادگان به خارج از محدوده شهری منتقل شود که برای این منظور زمینی برای احداث آن اختصاص پیدا کرد. این اقدام در راستای خارج کردن خیابان‌های اطراف این پادگان از بن‌بست و تسهیل ترافیک شهری عنوان شده و بنا به اعلام جواد رحمتی، معاون عمرانی استاندار وقت زنجان در ۱۳ بهمن‌ماه سال ۹۴، در حاشیه بازید از معبر ضلع غربی پروژه بازگشایی پادگان، چهار پروژه بازگشایی خیابان‌های اطراف پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی تعریف شده بود که تاکنون فقط یکی از این چهار پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

در این پروژه که اجرای نیمه‌تمام آن اما و اگرهای زیادی را در پی داشته و با توجه به اخباری که منتشر می‌شود مردم در بازه‌های زمانی مختلف، توپ مسئولیت را گاهی بر زمین تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان و گاهی در زمین شورای اسلامی شهر زنجان می‌بینند ولی در این بین طولانی‌تر شدن اتمام پروژه علاوه ‌بر زیان به مردم، ارتش و شورای شهر را نیز فرسوده کرده و هزینه‌های اجرای طرح را بیشتر می‌کند.

مسئولان چه می‌گویند؟

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های استان، اظهار می‌کند: ما همچنان اصرار داریم که پادگان باید منتقل شود، در غیر اینصورت همه امتیازات و زمین‌های داده شده به پادگان برای جابه‌جایی باید لغو شود. برای جابه‌جایی پادگان به صورت قطعی، زمین ۸۳۰ هکتاری را در اختیار پادگان قرار دادیم و در حال حاضر این زمین به‌نام پادگان است.

عباس راشاد ادامه می‌دهد: ارتش فقط برای ۱۰ هکتار از زمین‌هایش سند داشت و با کمک استانداران وقت و دستگاه‌های اجرایی برای این‌که پادگان منابع لازم را برای احداث پادگان جدید به‌دست آورد. در مرحله نخست یک سند جدید ۱۵۰ هکتاری به پادگان دادند و مقرر شد تغییر کاربری آن در کمیسیون ماده ۵ انجام شود و از محل فروش آن بتوانند در سنوات مختلف ساخت پادگان جدید را آغاز کنند که موضوع جابه‌جایی پادگان منتفی شد.

وی می‌افزاید: حال که بحث جابه‌جایی پادگان به خارج از شهر منتفی‌ شده باید زمین ۸۳۰ هکتاری بازپس ‌داده شود و این در حالی است که هزینه اجرای پروژه بیش از ۴ برابر شده است.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان در گفت‌وگو با ایسنا، عمل نکردن شهرداری و شورای اسلامی شهر به تعهدات‌شان را دلیل توقف پروژه اعلام کرده و می‌گوید: در زمان واگذاری این زمین، ثمن معامله بنا به قیمت کارشناسی انجام ‌شده به اداره‌کل منابع‌طبیعی استان واریز شده و هیچ بهانه‌ای از این بابت برای واگذاری رایگان زمین وجود ندارد و در آینده نیز طرح‌هایی که باید بابت جابه‌جایی برخی از اماکن مهمات مانند ذاقه مهمات و میدان تیر سلاح سبک انجام شود، باید در آن محل مستقر شود.

امیر داوود حمدی با بیان اینکه در صورت همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نیاز به دخالت خارج از استان وجود ندارد و مشکل در استان قابل حل است، ادامه می‌دهد:  در ۲۰ تیرماه و ۴ مردادماه امسال با اعضای شورای اسلامی شهر زنجان صحبت و توافق‌هایی انجام شد تا مشکلات حل شود؛ به طوری که ارتش در حال حاضر منتظر است شورای اسلامی شهر و شهرداری تغییرات به وجود آمده را در نقشه‌ها اعمال کند؛ چراکه مساحت نقشه شرقی به غربی از ۵۴ هزار متر به ۵۹ هزار متر افزایش یافته است و پس از ارائه نقشه جدید توسط شهرداری، ارتش سریعا برای دریافت مجوز از رده‌های بالا اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به دکل برقی موجود که حفاظت فیزیکی پادگان را با خطر مواجه کرده است، می‌افزاید: دکل برق موجود در کنار دیوار پادگان باید به وسط بلوار جابه‌جا شود و در رابطه با این مسئله یک توافق ضمنی با رزاق محمدی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر زنجان به عمل آمده است ولی در بازدیدی که شهردار برای تعیین محل ساخت سردرب و ابنیه به پادگان آمده بود، از تعهدات خود عقب‌نشینی کرد.

این مسئول با اشاره به عمل نکردن شهرداری به تعهدات اولیه خود در بخش مسیر بازگشایی‌ شده، اظهار می‌کند: در بازگشایی مسیر غربی، شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده است، به ‌طوری ‌که با عملیات خاک‌ریزی مسیرهای تردد پادگان را با مشکل مواجه کرد و دیوارهایی که در ضلع غربی پادگان احداث شده بود، علاوه ‌بر اینکه استحکام لازم را نداشت، از ارتفاع تعیین‌ شده ۳ متری نیز کوتاه‌تر و به ارتفاع ۲.۴۰ متر رسیده بود که با انجام خاک‌ریزی در اطراف دیوار، ارتفاع دیوار کوتاه‌تر شده و برای حفاظت پادگان، مشکلات و تهدیداتی را ایجاد کرده است.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان، با بیان اینکه هیچ اقدامی بدون دستور سلسه‌مراتب انجام نمی‌شود، تصریح می‌کند: همه اعضای ارتش، شهروندان این شهر بوده و مانند سایر شهروندان از خدمات و خیابان‌های آن استفاده می‌کنند و خواستار حل این مسئله و بازگشایی سریع همه مسیرها هستند ولی این افراد مسئول حفظ منافع سازمانی خود نیز بوده و اعتقاد تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان بر این است که کار درست و سریع و در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه شهری انجام شود؛ چراکه اگر کار درست انجام نشود، در آینده مشکل ایجاد خواهد شد.

حمدی با بیان اینکه شهرداری فرافکنی کرده و کار خود را در زمان مشخص انجام نمی‌دهد، یادآور می‌شود: در حال حاضر خواسته ارتش از شهرداری و شورا این است که نقشه جدید ۵۹ هزار متری را به سرعت ارائه کند تا تیپ بتواند مجوز اقدام را از مراجع بالادستی دریافت کند. همچنین دکل‌های برق نیز از کنار دیوار پادگان به وسط بلوار جابه‌جا شود و ضمانت اجرایی انجام تعهدات شهرداری این خواهد بود که شهرداری همزمان با انجام بازگشایی‌ها، به تعهدات خود در ساخت ابنیه، سردرب و خاک‌برداری، دیوارکشی و ... در داخل پادگان عمل کند و به گونه‌ای نباشد که خیابان ایجاد و مقصر تاخیر در بازگشایی، ارتش جلوه داده شود.

وی خاطرنشان می‌کند: بی‌صبرانه منتظر اقدام شهرداری و کار با صداقت هستیم. عمل کردن کارها را پیش می‌برد و فقط صحبت‌ کردن نتیجه عملی به همراه ندارد. پادگان متعلق به مردم زنجان است و امیدواریم مسئولان شهرداری و استانی به این مسئله توجه کنند.

توپ سرگردان مسئولیت در زمین ارتش و شورای شهر

زمان همواره تعیین‌کننده نحوه اجرای مسئولیت مدیران در زمان زمامداری است و امید زنجانی‌ها بر این است که این پروژه پس از ۱۷ سال بدون کشمکش و انتشار اخبار گوناگون در بازه زمانی کوتاهی اجرا و به بهره‌برداری برسد تا همه مردم از آن منتفع شوند و این مهم در جلسه‌ای که ظهر روز ۲۳ مهر ۱۳۸۲ با حضور مقام معظم رهبری در زنجان برگزار شد، جمعی از وزرا و رؤسای سازمان‌ها، مسئولان استان زنجان و جمعی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، به بررسی راه‌های اجرای تصمیمات أخذ شده برای بهبود وضع عمومی استان زنجان پرداختند و در این جلسه رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر سرعت عمل در اجرای طرح‌های مصوب، فرمودند: «به‌گونه‌ای عمل کنید که آثار مثبت این تصمیمات هر چه سریع‌تر برای مردم استان زنجان ملموس شود».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پادگان زنجان شهرداري شورای اسلامی شهر زنجان تیپ ۲۱۶ زرهی استان زنجان جابه جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران

مهدی پیرهادی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز، ۲ اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک است، گفت: مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند، اما متأسفانه برخی مسئولان نسبت به اهمیت موضوع اشرافی ندارند.

به گزارش شهر، او افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود مطالبه‌ای از مسئولان در حوزه آب و خاک داشتند، اما کمتر به آن پرداخته شده است، به طوری که ایشان اولین نفری که نسبت به این مسئله در ده‌های گذشته تذکر دادند.

پیرهادی ابراز امیدواری کرد که نسبت به حفظ زمین و پاکیزگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی زمین با تلاش و همکاری همگانی اقدام شود و در ادامه گفت: کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و کاهش استفاده بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در برخی کلانشهر‌ها شاهد استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم که منجر به فرونشست شده است؛ لذا باید در خصوص آگاهی بخشی به مردم و مسئولان اقدام کنیم. متاسفانه شاهد تبلیغات مناسبی در خصوص روز جهانی زمین پاک نبوده‌ایم.

او ضمن تقدیر از پرسنل شهرداری منطقه ۲ برای اجرای ۲۷ پروژه شهری، گفت: مخزن آب اضطراری بوستان نهج البلاغه به بهره برداری رسید. ما در برخی مناطق وقتی با کمبود آب مواجه می‌شویم فضای سبز آسیب می‌بیند و با چنین اقداماتی اتفاق خوبی برای بوستان‌ها و فضای سبز خواهد افتاد.

پیرهادی با بیان اینکه پیش از این دوره ده‌ها هزار درخت به دلیل کم آبی خشک می‌شد، تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی‌هایی انجام شد تا درختان در صورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم آبی شوند و روز گذشته در منطقه ۲ شاهد یکی از این اقدامات مثبت بودیم.

دیگر خبرها

  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت (فیلم)
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • ببینید | مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران
  • مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت + فیلم