Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، درباره اصلاح طلبان و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، اظهار داشت: عده‌ای اصرار دارند که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده است، تا از این طریق مردم را نسبت به تفکر اصلاح‌طلبی بدبین و ناامید کنند. واقعیت این است که سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده و این طیف مثل همیشه آمادگی دارد در صحنه‌های مختلف حضوری موثر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



>>>در همین رابطه بخوانید؛

حکیمی پور: اصلاح‌طلبان چندان اجازه شرکت در انتخابات را ندارند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان همه جوره آماده شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ و هر انتخابات دیگری هستند. فقط کافی است گروهی که از درون حاکمیت به راحتی و با هیچ بهانه‌ای چهره‌های اصلاح‌طلب را رد صلاحیت می‌کنند اجازه بدهند مردم در فضایی آزاد دست به انتخاب بزنند، شک نکنید که جامعه اصلاح‌طلبان را قبول دارد و به آنها رأی خواهد داد.

وی تصریح کرد: اگر واقعاً به فکر نظام و مردم هستیم و می‌خواهیم با کم شدن مشکلات کشور در مسیر توسعه قدم بردارد و مردم هم به آرامش برسند، باید بدانیم که تنها راه نجات تکیه بر تفکر اصلاح‌طلبی است. اصلاح‌طلبان تمام تلاش‌شان را به کار می‌بندند که نظام با اصول اسلامی و البته دموکراتیک اداره شود تا خدشه‌ای هرچند کوچک نبیند.

هادی غفاری در پایان گفت: همه نظام‌ها باید بدانند مردم پشتوانه اصلی‌شان هستند و اساساً بدون مردم هیچ حکومتی مشروعیت نخواهد داشت. این مهم در شرایطی است که متاسفانه گروهی در درون نظام اسلامی فقط به بقای خود فکر می‌کنند و به همین دلیل به راحتی به خود اجازه می‌دهند فضایی ایجاد شود که مردم رغبتی برای حضور در پای صندوق‌های رأی نداشته باشند.

مشارکت بالا به نفع اصلاح طلبان است

حسن ‌رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، دباره اینکه اصلاح‌طلبان در سال منتهی به انتخابات چه شرایطی دارند و چه نوع نگاهی می‌توانند به رقابت‌های انتخاباتی داشته باشند باید گفت، میزان مشارکت احتمالی نقش زیادی در سرنوشت انتخاباتی اصلاح‌طلبان خواهد داشت. قانونی نانوشته می‌گوید، هر چقدر تعداد رأی‌های بیشتری به صندوق ریخته شود به همان میزان شانس توفیق کاندیداهای اصلاح‌طلب بیشتر خواهد شد. این در حالی است که مشارکت در انتخابات مجلس گذشته نسبت به میانگین انتخابات برگزارشده ۲۳ درصد افت داشت تا مجلس فعلی به خصوص در شهرهای بزرگ با رأی حداقلی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و بر اثر مشکلاتی که پیش روی مردم قرار دارد جامعه تصمیم به رأی ندادن بگیرد، اصلاح‌طلبان هیچ شانسی نخواهند داشت. اما اگر گشایشی در وضعیت جامعه به وجود آید و مردم احساس کنند حضورشان در انتخابات می‌تواند گره‌های کور را باز کند، آن وقت است که جریان اصلاحات در انتخابات دست بالا را خواهد داشت. به نظر من اگر تحولی قابل توجه در اوضاع اقتصادی رخ  دهد،‌ مردم مثل سال‌های ۹۲ و ۹۶ در انتخابات شرکت می‌کنند.

حسن رسولی در پایان گفت: باید کمی صبر کنیم و ببینیم فضای انتخاباتی کشور چطور رقم خواهد خورد. با این حال اگر شورای نگهبان که تعیین‌کننده اصلی چگونگی حضور جریان‌های سیاسی در انتخابات است‌ راهبری انبساطی اختیار کند و به نامزدهای باظرفیت اصلاح‌طلبان مجوز حضور بدهد، اصلاح‌طلبان حتماً حضوری جدی و جریان‌ساز در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند داشت.


27219

کد خبر 1422186

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان انتخابات ۱۴۰۰ حسن روحانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟