Web Analytics Made Easy - Statcounter

توجه به صنعت تولید عسل بعنوان یکی از پتانسیل های موجود در غرب کشور خصوصا شهرستان ملکشاهی، نقش عمده ای در رونق اقتصادی این شهرستان و ایجاد اشتغال ایفا خواهد کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار،عسل از خوراکیهای صددرصد طبیعی است و ارزش غذایی آن از نظر کمک به حفظ سلامتی و درمان بیماریها بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسل از نظر طب سنتی دارای طبعی گرم و تر است ومصلح آن شربت سکنجبین می باشد. البته خودش مصلح صدها نوع خوراکی دیگر به شمار می رود.

توجه به صنعت تولید عسل بعنوان یکی از پتانسیل های موجود در شهرستان ملکشاهی، نقش عمده ای در رونق اقتصادی این شهرستان و ایجاد اشتغال ایفا خواهد کرد

تولید عسل از جمله مشاغل حوزه کشاورزی است که اگر با دانش کافی صورت پذیرد دارای بازدهی و کیفیت و در نتیجه درآمد زایی مناسبی خواهد بود.

شهرستان ملکشاهی از لحاظ زنبورداری پیشرفت خوبی داشته و افراد زیادی به این شغل پربرکت پرداخته اند و اقدام به پرورش و نگهداری زنبورعسل نموده اند.

عسل برداشتی از شهرستان ملکشاهی بدلیل ویژگی های پوشش گیاهی منطقه و انتقال کندوها در فصل زمستان به مناطق گرمسیر، از مرغوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر مصرف داخلی به خارج از شهرستان صادر می گردد.

برداشت بیش از ۵۰ تن عسل در شهرستان

"کاظم رستم نژاد"، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکشاهی گفت: زنبورداران شهرستان ملکشاهی حاصل دسترنج یکساله خود را از کندوهای پرورش زنبورعسل برداشت کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود ۵۰ تن عسل به ارزش اقتصادی ۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

رستم نژاد افزود: شهرستان ملکشاهی با اقلیم چهار فصل و مناسب یکی از قطب های تولید عسل مرغوب در استان ایلام است که هر ساله به میزان برداشت و تولید عسل در این شهرستان افزوده می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکشاهی گفت: بیش از ۱۳هزار کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد که در صورت شرایط جوی مناسب و بارندگی از این میزان می توان تا سقف ۹۰ تن نیز برداشت کرد.

وی با بیان کاهش تولید عسل نسبت به سال گذشته گفت: گرمای شدید هوا یکی از علل عمده کاهش تولید عسل در این شهرستان است.

رستم نژاد تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ نفر به طور مستقیم در این شهرستان به تولید عسل فعالیت دارند که با توجه به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این حوزه می تواند تا چند برابر این تعداد نیز زمینه کسب و کار مناسب داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی ملکشاهی ادامه داد: یکی از برنامه های آموزشی به زنبور داران در سال جاری تولید ژل رویال از عسل است که به لحاظ اقتصادی دارای بازدهی چند برابر خواهد بود.

وی یکی از مشکلات تولید عسل در این شهرستان را نبود صنایع بسته بندی عنوان کرد و افزود: از سرمایه گذاری در این بخش با ارائه تسهیلات با بهره پایین حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان ملکشاهی تولید عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی حسناتی به اشاره به شعار سال و مشارکت بخشی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: در محیط پر امید امکان مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد و جهش تولید رقم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بذر ناامیدی امکان مشارکت مردم برای تولید را کاهش داده و مانع از رونق اقتصادی می‌شود از این جهت باید امیدآفرینی در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه نجف آباد رونق تولید را مستلزم مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: زمینه سازی افزایش نقش مردم در اقتصاد به افزایش تولید کمک کرده و کاهش بیکاری و مشکلات معیشتی را به همراه دارد.

وی معتقد است رونق تولید با فعالیت بخش خصوصی افزایش یافته و به دنبال آن مشکلات معیشتی و اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته حجت الاسلام حسناتی باید برای اقتصاد پویا برنامه‌ریزی بلند مدت صورت بگیرد و مسئولان در کنار یکدیگر ریل تولید را توسعه دهند و با حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع تولید وضع موجود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد تنها مختص به صنعت نیست، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد و همان مراکز کوچک صنعتی و تولیدی نیز حمایت شوند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است شرکت‌های تعاونی و فعالیت‌های جمعی در تحقق شعار سال برای جهش تولید و مشارکت مردمی نقش مهمی دارند و باید این زمینه‌ها نیز تقویت و توسعه پیدا کند.

وی آموزه‌های اسلامی و اعتقادی را نیز پشتوانه‌ای برای مشارکت در امر اقتصاد بیان کرد و یادآورشد: همواره علاوه بر توصیه به کار و تلاش فعالیت‌های جمعی و گروهی مثل تعاونی‌ها نیز سفارش شده که برای رونق اقتصاد نقش مهمی دارد.

حسناتی اضافه کرد: دشمن تلاش خود را برای رکود اقتصادی با هدف بر هم زدن نظم عمومی به کار گرفته تا نارضایتی ایجاد کند، اما با مشارکت مردم و تصمیم گیری‌های صحیح مسئولان گره‌های معیشتی رفع و اقتصاد پویا ایجاد خواهد شد.

17۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888227

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • عمده تصادفات در ۵ استان/ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد
  • ضرورت و اهمیت هدف‌گذاری شعب بانک مسکن به منظور جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در جهت رونق تولید مسکن و تحقق شعار سال