Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های مدیران و روسا در پیگیری برنامه‌های پروژه مهر، وضعیت استان در ثبت سفارش کتاب‌های درسی و ثبت نام دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و این موفقیت را مرهون اهتمام کلیه همکاران و دست اندرکاران امر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از حضور ناظر پروژه مهر وزارتی در استان به منظور رصد و بررسی اقدامات و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در راستای آمادگی مدارس برای بازگشایی در هفته جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی با حضور ناظرین وزارتی و بر اساس محور‌های ابلاغی، کلیه فعالیت‌های استان، شهرستان‌ها و مناطق و مدارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قربانی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه بازگشایی مدارس از طریق وزارت، این شیوه نامه را مبنای عمل واحد‌های اداری و آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: نشست امروز به منظور بررسی نحوه اجرای شیوه نامه و هماهنگی برنامه‌ها تشکیل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه اولین نشست ستاد استانی اجرایی نمودن شیوه نامه ابلاغی روز پنجشنبه ۲۳ مرداد برگزار شد، اظهار داشت: در همین راستا، فرمی به منظور تهیه اطلس و میزان دسترسی دانش آموزان به آموزش‌ها تدوین و مقرر است تا پایان وقت روز یکشنبه از طریق شهرستان‌ها و مناطق تکمیل و بعد از جمع بندی به استان ارسال شود.

او با اشاره به رتبه سوم کشوری استان کردستان در عملکرد ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان، بر ارسال کتاب‌های درسی به مدارس بر اساس برنامه زمان بندی ابلاغی و توزیع به موقع کتاب‌های درسی در بین دانش آموزان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

قربانی هم چنین وضعیت استان کردستان در ثبت نام دانش آموزان را نیز مطلوب دانست و خواستار تسریع در ثبت نام دانش آموزان ورودی (پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم) شد و گفت: ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیز باید تا پایان مرداد ماه به اتمام برسد.

وی شبکه سازی و توجیه عوامل اجرایی و آموزشی مدارس و فرهنگیان برای اجرایی شدن اقدامات را ضروری دانست و از مدیران و روسا خواست ضمن تعامل مستمر با مدیران مدارس و برگزاری جلسات، نسبت به توجیه مجموعه اقدام و پیام‌های لازم به فرهنگیان منتقل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ساماندهی نیروی انسانی و سازماندهی معلمان با لحاظ شرایط سفید را تا پایان مرداد ماه از دیگر اقدامات شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و گفت: باید بر اساس شیوه نامه ابلاغی، کلاس بندی مدارس صورت گرفته و ابلاغ نیروی انسانی صادر شود.

وی از برگزاری دوره آموزش مجازی ۴۸ ساعته تولید محتوا برای فرهنگیان استان خبر داد وگفت: دوره آموزشی ۲۴ ساعته (۶ ساعت برای مدیران و ۱۸ ساعت برای معلمان) قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

قربانی تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس، ضد عفونی و گند زدایی مدارس را از دیگر اقدامات لازم عنوان کرد و گفت: از محل اعتبار اختصاص یافته به مدارس، اقلام بهداشتی تامین و مورد استفاده قرار گیرد.

او با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی عوامل اجرایی و آموزشی مدارس باید تمام وقت در مدارس حضور داشته باشند، افزود: معلمان نیز بر اساس برنامه هفتگی و درسی باید در مدارس حاضر باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان آموزش مجازی دانش آموزان در بستر شاد را یکی دیگر از برنامه‌های استان بر شمرد و با تاکید بر ضرورت آمادگی مدیران مدارس و معلمان برای آموزش‌های مجازی و تولید محتوا، گفت: با همکاری شرکت مخابرات و اداره کل فناوری ارتباطات کلیه مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل و به خط تلفن و اینترنت مجهز می‌شود و برای تعدادی از روستا‌هایی که امکان اتصال وجود ندارد بسته‌های آموزشی، آموزش‌های تلویزیونی و ... پیش بینی شده است.

او از انتخاب ناظرین پروژه مهر برای هر شهرستان خبر داد و گفت: در طی هفته جاری با حضور ناظرین استانی، اقدامات شهرستان‌ها و مناطق و مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته و در سطح شهرستان نیز افرادی که به عنوان معین مدارس انتخاب شده اند باید فعالیت‌های مدارس را رصد و پایش و چالش‌ها را شناسایی و برای حل آن‌ها راه کار ارائه نمایند.

قربانی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل شیوه نامه ابلاغی بازگشایی و پیش بینی وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز، گفت: باید بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده کلیه اقدامات آموزشی، پرورشی و فرهنگی و همچنین فعالیت‌های تربیت بدنی و سلامت پیگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان یکی از وظایق شهرستان‌ها و مناطق و مدارس را آسیب شناسی برنامه‌های آموزشی اسفند تا خرداد ۹۹ عنوان کرد و گفت: باید با انجام این اقدام، نقاط قوت و ضعف شناسایی و برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

او از شورای آموزش و پرورش به عنوان بازوی توانا نام برد و گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی ضمن برگزاری جلسات شورا، از ظرفیت و پتانسیل شورا به منظور پیشبرد امور استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین از مدیران مدارس خواست بر اساس وضعیت سه گانه سفید، زرد و قرمز نسبت به تدوین برنامه هفتگی و تصویب آن در شورای مدرسه تاکید و از مدارس خواست برنامه‌های تدوین شده را به دانش آموزان به خانواده‌ها اطلاع رسانی نمایند.

قربانی از برگزاری مانور بازگشایی مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی در مدارس خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته مانور بازگشایی به منظور بررسی میزان آمادگی مدارس برای بازگشایی ۵ شهریور ۹۹ در استان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه ابلاغی کارگروهی در سه سطح استان، شهرستان و مدرسه به منظور پیگیری اقدامات برای بازگشایی مدارس تشکیل می‌شود، از مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس خواست بر اساس شیوه نامه، نسبت به تشکیل کارگروه و اجرایی نمودن شرح وظایف اقدام نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در پایان هفته جاری، خواستار همکاری ادارات آموزش و پرورش، دقت و مراقبت در برگزاری کنکور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس پروژه مهر قبل از آغاز سال تحصیلی ثبت نام دانش آموزان شهرستان ها و مناطق شیوه نامه ابلاغی سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت بازگشایی مدارس بر اساس برنامه برای بازگشایی کتاب های درسی مدیران مدارس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی با اعلام این خبر افزود: با هدف افزایش سطح کیفیت جذب اعضای هیات علمی و ایجاد وحدت رویه در اجرای شیوه نامه جدید، جلسه توجیهی برای، دبیران هیات های اجرایی و مسؤولین سامانه جذب هیات علمی علوم پزشکی برگزار می شود.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت افزود: جلسه توجیهی دبیران هیات های اجرایی و نمایندگان سامانه جذب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت ماه، برگزار می شود.

وی گفت: از آنجا که بیستمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت به پایان رسیده و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظف به برگزاری مصاحبه های علمی - حرفه ای و صلاحیت های عمومی داوطلبان هستند، از این رو، مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، به منظور هماهنگی بیشتر میان دبیرخانه های جذب دانشگاه ها اقدام به برگزاری این جلسه کرده است.

چنگیزی آشتیانی با اشاره به بازنگری شیوه نامه جذب اعضای هیات علمی گفت: برای نخستین بار با هدف افزایش سطح کیفیت جذب اعضای هیات علمی، با اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شیوه نامه صلاحیت های علمی مورد بازنگری قرار گرفت به نحوی که از صلاحیت علمی به صلاحیت علمی- حرفه ای تغییر رویه یافت.

وی اخذ دانشنامه بورد تخصصی را به منزله صلاحیت علمی افراد دانست و تاکید کرد: لازم است صلاحیت های حرفه ای و عمومی افراد نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت بازخوانی شیوه نامه و هماهنگی در نحوه اجرای آن به لحاظ تئوری و عملی را از مهم ترین موضوعات این نشست عنوان کرد.

کد خبر 6085310

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود