Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@22:29:13 GMT

(عکس) سعید خطیب زاده سخنگوی جدید وزارت خارجه کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۱۷۸۱

(عکس) سعید خطیب زاده سخنگوی جدید وزارت خارجه کیست؟

مراسم تودیع و معرفی سخنگویان قبلی و جدید وزارت امور خارجه صبح امروز در محل وزارت امور خارجه و با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه برگزار شد.

همان طور که پیش از این در برخی اخبار رسانه‌ای مطرح شده بود، در این مراسم سعید خطیب زاده به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه معرفی شد.   سوابق فعالیت سعید خطیب زاده خطیب زاده که سابقه فعالیت دیپلماتیک ۲۱ ساله دارد، پیش از این معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فارغ التحصیل مدرسه علامه حلی تهران و سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان است. وی همچنین در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده است.

خطیب زاده در سمت‌های مختلف از جمله به عنوان مدیر جلسه انگلیسی وزارت امور خارجه، مدیر مسئول انتشارات وزارت امور خارجه، سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه، دیپلمات در کانادا و آلمان، و نهایتا به عنوان معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی مشغول فعالیت بوده است.

بخشی از سوابق مهم سخنگوی جدید در زمینه دیپلماسی عمومی و اندیشکده‌ای بوده و وی سخنرانی‌های مختلفی را در مجامع بین‌المللی داشته است.

خطیب زاده چندین کتاب نگاشته است و آخرین کتاب او «مدل آلمانی توسعه» است که توسط انتشارات وزارت خارجه چاپ شده است. کتاب دیگر او تحت عنوان «دیپلماسی اقتصادی ایران: ارزیابی همکاری اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن، چین و کره جنوبی» به زبان انگلیسی در کشور ژاپن به چاپ رسیده است. او همچنین مؤلف کتاب سبز آمریکا، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات وزارت خارجه است.

سیدعباس موسوی سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه به تازگی به عنوان سفیر جدید ایران در آذربایجان منصوب شده و به زودی راهی باکو خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه وزارت امور خارجه وزارت خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد

نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) با حضور رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی آغاز شد.

این خبر تکمیل می شود ...

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد