Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت : تدوین برنامه های هفته دولت امسال به گونه ای باشد که عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید برجسته شود که این مهم بر عهده روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان است .

 به گزارش برنا از اراک بهروز اکرمی در نشست ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی اظهار داشت : با توجه به تقارن هفته دولت با ایام محرم، طراحی و تدوین برنامه ها باید به گونه ای باشد که رنگ و بوی حسینی داشته باشد و رشادت های امام حسین (ع) و یارانش در تمامی برنامه ها مشهود باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه برنامه های هفته دولت باید به صورت غیر حضوری برگزار شود افزود : با توجه به شیوع بیماری کرونا باید رویکرد برنامه ها به صورت غیر حضوری باشد و در غیر اینصورت نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی مد نظر ویژه قرار گیرد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: رویکرد برنامه های هفته دولت باید مبحث " صرفه جویی " در اولویت باشد و هیچگونه هزینه اضافه به مردم و دولت تحمیل نشود و در نصب بندها نیز از سیستم الکترونیک بهره گیری شود و این مهم باید مد نظر باشد که در این شرایط اقتصادی گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان در قالب چاپ کتاب رنگی ، امتیاز منفی محسوب میشود.

اکرمی تصریح کرد : با توجه به اینکه امسال، سال پایانی دولت تدبیر و امید است از این رو تدوین و برنامه ریزی اقدامات دستگاه های اجرایی در هفته دولت باید به گونه ای باشد که عملکرد هشت ساله دولت در اذهان عمومی مردم تداعی شود .

وی ادامه داد : با توجه به شیوع بیماری کرونا در هفته دولت سال جاری افتتاح طرح های عمرانی و همچنین دیدار مردمی مثل سنوات گذشته مقدور نیست اما باید روزانه دو مدیر دستگاه اجرایی استان با حضور در سامانه "سامد" پاسخگوی مردم باشند و همچنین میزگردهای تخصصی در خصوص عملکرد دستگاه های اجرایی استان ازسوی خبرگزاری های استان برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار داشت : هفته دولت سال جاری به دلیل محدودیت های چندگانه نیازمند عنصر خلاقیت با کمترین هزینه در اقدامات دستگاه های اجرایی استان هستیم که "روابط عمومی" عهده دار این مسئولیت هستند و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

اکرمی با اشاره به اینکه در راستای انعکاس برنامه های هفتع دولت یک کمیته ارزیابی تشکیل شده بیان داشت : در این کمیته اقدامات انجام شده از سوی مدیر و روابط عمومی دستگاه مربوطه ارزیابی و در شورای اداری ، روابط عمومی ها و دستگاه ملی ذیربط نیز اعلام می شود.

وی بر برگزاری نمایشگاه مجازی  از سوی دستگاه های اجرایی استان در هفته دولت تاکید کرد و گفت : باید از طریق فضای مجازی نیز  عملکرد دولت اطلاع رسانی دقیق و گسترده صورت گیرد و  اقدامات دولت طی هشت سال برای مردم ملموس و مشهود باشد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اراک هفته دولت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان گفت: در راستای شعار سال ۲۰ برنامه اجرایی جدای از برنامه‌های جاری برای دستگاه‌های اجرایی استان تعریف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا وحیدی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی استان کرمان در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی شده است و امروز نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را با شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، گفت: شعارهای 16 سال اخیر مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد و افزایش تولید در کشور است که در سخنرانی‌های مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن اشاره کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد در تولید ملی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1403 است، بیان کرد: سهم استان کرمان در تولید ناخالص داخلی کشور از 3.6 درصد به 4 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در راستای شعار سال 20 برنامه اجرایی تعریف شده است، ادامه داد: انطباق حداکثری با اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تحقق شعار سال، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های استان کرمان در تعریف این برنامه‌ها مورد اهمیت و تاکید بوده است.

وحیدی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها جدای از برنامه‌های جاری و ساری دستگاه‌های اجرایی استان کرمان است، گفت: برنامه اول توسعه گردشگری و صنایع دستی در استان کرمان است که میراث فرهنگی استان متولی اصلی آن است.

وی با بیان اینکه کرمان شهر ملی صنایع دستی است و 10 اثر تاریخی و طبیعی ثبت جهانی و 10 روستای مقصد گردشگری دارد، ادامه داد: استان کرمان همچنین با وجود مرقد مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان پایتخت مقاومت اسلامی در دنیا مطرح است و از این جهات ظرفیت توسعه گردشگری را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه دوم، تربیت نیروی کار ماهر و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان کرمان است، بیان کرد: در استان کمبود نیروی ماهر داریم؛ نرخ بیکاری مردان در استان کرمان کاهش پیدا کرده است و حتماً باید نسبت به مهارت‌آموزی اقدام کنیم تا نیاز استان در نیروی کار برطرف شود.

وی با بیان اینکه سند توسعه مهارت باید در سال جاری نهایی شود و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد، گفت: 50 درصد دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل باید در رشته‌های فنی و کاردانش مشغول تحصیل شوند.

4000 همت برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی در اقتصاد کشور نیاز استنشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

وحیدی با اشاره به اینکه برنامه سوم، بهبود فضای کسب و کار در استان کرمان است که اداره اقتصاد و دارایی استان متولی آن است، افزود: رتبه کسب و کار استان در سال گذشته از رتبه 31 به 4 در سطح کشور رسید که باید هم این عدد حفظ شود و هم ارتقا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارآفرینی تعاون و توسعه اشتغال استان برنامه چهارم تعریف شده است که متولی اصلی آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان است، ادامه داد: خوشبختانه نرخ مشارکت در استان افزایش پیدا کرده است و این عدد باید در سال جاری ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 980 هزار نفر جمعیت فعال استان کرمان است و تعداد جمعیت شاغل 890 هزار نفر است، عنوان کرد: تعهد اشتغال استان در سال 1403 حدود 40 هزار نفر اشتغال است.

وی با بیان اینکه برنامه بعدی مولدسازی دارایی‌های دولت و مشارکت بخش خصوصی است که متولی آن اداره کل اقتصادی و دارایی استان است، گفت: در سال گذشته 196 ملک مازاد ادارات استان شناسایی شد که تعدادی از این املاک به مبلغ 65.5 میلیارد تومان فروخته و هزینه پروژه‌های نیمه تمام شد.

وحیدی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان 22 مصوبه داشتیم که باید از طریق مولدسازی به نتیجه برسد، افزود: مدیریت منابع آب و بازار آب یکی دیگر از برنامه‌های تعریف شده در سال جدید است؛ راه‌اندازی بازار آب و صرفه جویی 131 میلیون مترمکعبی در سال 1403 باید انجام شود.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی واحد‌های راکد و تکمیل زنجیره تولید نیز از برنامه‌های مهمی است که در سال جهش تولید با مشارکت مردم در استان کرمان تعریف شده است، اظهار داشت: 64 واحد راکد و 140 واحد نیمه فعال باید راه‌اندازی مجدد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های سال جدید توسعه صادرات و بازاریابی است که اتاق بازرگانی متولی آن معرفی شده است، گفت: تحول نظام اداری استان با هدف رضایتمندی ارباب رجوع از برنامه‌های در نظر گرفته شده است و دستگاه‌های اجرایی حتماً باید میز خدمت حضوری فعال در اداره داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این برنامه استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری باید انجام شود و بهره‌وری در استان کرمان باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: برنامه بعدی رصد و پایش و اطلاعات در استان است و سامانه آماری استان کرمان راه‌اندازی شده است؛ وجود آمار برای برنامه‌ریزی دقیق در استان بسیار اهمیت دارد.

وحیدی با اشاره به اینکه پیگیری طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد زیرساخت‌ها جزو برنامه‌های تعریف شده در استان در سال 1403 به صورت جدی است، بیان کرد: ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خلق منابع با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که اداره کل اقتصاد و دارایی استان متولی آن است و در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود و بخش خصوصی بهره‌گیری شود.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های مهم تعریف شده است و در سال گذشته کارهای خوبی در این زمینه هدف‌گذاری شده است، گفت: افزایش 40 درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین افزایش تولید محصولات دانش‌بنیان در استان کرمان باید در سال 1403 به نتیجه برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه توسعه مناطق و نواحی استان کرمان مدنظر است و به‌عنوان یکی از برنامه‌های سال جاری تعریف شده است، بیان کرد: در این برنامه از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان بهره‌گیری می‌شود، طرح‌های توسعه بنگاه‌ها نیز مورد رصد قرار می‌گیرد و موانع پیش رو باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در سال جاری باید به نتیجه برسد، افزود: سند اقتصاد دیجیتال در استان کرمان تهیه شده که در سال 1403 باید عملیاتی شود؛ زنجیره ارزش نیز جزو برنامه‌های 20 گانه است که در سه محصول باید به نتیجه برسد.

وحیدی با اشاره به اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هم برنامه مهمی است که با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان باید به سرانجام برسد، گفت: از دیگر برنامه‌های تعریف شده پایش پروژه‌های عمرانی است؛ 770 پروژه در سطح استان کرمان در حال اجرا است که این پروژه‌ها باید مورد بررسی و نظارت قرار بگیرند تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه پایش پروژه‌های پیشران توسعه استان نیز بسیار مهم است که جزو برنامه قرار گرفته و 295 پروژه سفر ریاست جمهوری و 311 پروژه پیشران اقتصادی که در استان کرمان داریم، افزود: این پروژه‌ها باید روند پیشرفت فیزیکی آنها پیگیری شده و هر چه زودتر به نتیجه برسد چرا که این پروژه‌ها پیشران سایر پروژه‌ها هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان بیان کرد: برنامه سلامت و امنیت غذایی نیز از برنامه‌های مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی متولی آن است و در قالب این برنامه باید ایجاد حداقل دو بیمارستان خصوصی و دو بیمارستان دولتی احداث شود و تعداد تخت‌های بیمارستانی از تعداد موجود به 500 تخت بیشتر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • برنامه هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر فوتبال امید
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی باید حکمرانی را اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی را در کشور اصلاح کند
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی در کشور را اصلاح کند
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است